קו הרכבת המהיר ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)
קו הרכבת המהיר ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)

הקו המהיר לירושלים: יוקם מרכז כיבוי חדש

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה השבוע בנייה של תחנת כיבוי והצלה חדשה באזור שער הגיא, לטובת קו הרכבת המהיר

פורסם בתאריך: 10.11.18 16:40

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה ביום שלישי השבוע הקמת תחנת כיבוי והצלה חדשה באזור שער הגיא. התחנה תשמש את קו הרכבת המהיר ירושלים-ת”א במקרה חירום.



במועצה הארצית מציינים כי “התוכנית המקורית, כללה אמנם את כל האמצעים לבטיחות ובטחון בהתאם להנחיית גורמי הכיבוי וההצלה, אולם עם התקדמות התכנון הפרטני וביצוע המסילה, עודכנו דרישות מערכי הכיבוי וההצלה. התיקון לתוכנית כולל הקמת מרכז כיבוי והצלה ומרכז הערכות רכבתי בחרום במרחב שער הגיא. תחנת הכיבוי וההצלה תוכל לספק במקביל לתפקידה החשוב לשמירה על בטיחות המערך הרכבתי והמשתמשים בו גם מענה למרחב שער הגיא כולו והיערות הסמוכים לו”.

כזכור, בחול המועד סוכות החל לפעול הקו המהיר מירושלים – כעת הוא פועל עד לתחנת נמל התעופה בן גוריון. במהלך שנת 2019 צפוי הקו לפעול במלואו עד לתל אביב.

במסגרת התוכנית יוקמו משטח נחיתה בחרום בסמיכות לגשר ולשתי מנהרות, שבהם עוברת הרכבת מהמהירה. “למרות שאזור זה נמצא בתחום שמורת טבע”, מציינים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, “הותאם תכנון המנחת והותאמו הוראות התוכנית לשטח הרגיש נופית בו הוא ממוקם”.

“בין הנושאים אותם נדרשה הרכבת לעגן, כלולים הסדרת דרכי גישה לגשר שעובר דרך נוה אילן”, מסבירים במועצה הארצית, “בגישה למרחב נחל יתלה, אשר תשמש עבור תחזוקה וגישת רכבי הצלה בעת אירוע חירום. כמו כן, במועצה מבהירים כי “הנושאים הכלולים בתוכנית המוצעת, לא היוו תנאי לפתיחת הקו המהיר לירושלים לתנועה של נוסעים אולם הינם בעלי חשיבות עליונה בשל נושאי הביטחון והבטיחות בהם הם עוסקים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר