BMW i8 Concept (07/2011)

סוף שנה…

פורסם בתאריך: 24.9.17 13:01

בשנת 2017 חלה התמתנות קלה בתנופת מכירת המכוניות. כ- 218 אלף מכוניות נמסרו בישראל בשמונת החודשים הראשונים של השנה. מתחילת השנה, מסתמנת מגמת מכירות מתונה לעומת אשתקד, כאשר קצב המכירות השנתי עומד על 27 אלף מסירות כלי רכב בממוצע לחודש אולם נתון זה אינו סופי. מגמת ההתמתנות נובעת, בין היתר, מבעיות אשראי של רוכשי המכוניות וזה משפיע על גורמי המימון. מסתמן כי שוק המכוניות החדשות רווה, והוא מתחיל למצות את עצמו. גם לשוק המכוניות המשומשות השפעה משמעותית למגמה. שכן יש היצע רב מאוד וביקוש נמוך. המציאות, שבה יכולת מכירה או החלפה של כלי רכב משומשים, בעייתית יותר ואינה אטרקטיבית לעומת השנים שקדמו, גורמת לבלימת המגמה לעבור למכונית חדשה. גל המכירות לפרטיים צובר תחרות עם מכוניות ה- 0 ק"מ שנמכרות באמצעות חברות הליסינג ואתרי האינטרנט. היבואנים מנגד, יוצאים בשלל מבצעי מכירות ישירות ללקוחות פרטיים. על כך כתבה מיוחדת.

כמה עובדות: ענף הרכב בישראל מגלגל מחזורים כספיים משמעותיים בסך של כ-75 מיליארד ש"ח בשנה. מחזור המכירות השנתי של כלי רכב נאמד בכ-30 מיליארד ש"ח בשנה. מכירת רכבים משומשים נאמדת בכ-15 מיליארד ש"ח. פעילות המוסכים
בכ-10 מיליארד. פעילות חלקי חילוף נאמדת בכ-10 מיליארד ש"ח בשנה. ממוצע ההוצאות לרכב בישראל נאמד כיום בכ-2,400 ש"ח לחודש. מכאן שזו ההוצאה השנייה בגודלה לכל משפחה וראוי לטפל בה. בכדי לתת הסברים לתנופה, ראוי לנתח את המתרחש בענף הרכב בישראל. משרד התחבורה הכריז על מהפיכה בענף הרכב בישראל בכך שיהיה תחרותי. המהפך החל, מחירי המכוניות הוזלו לצרכן והמחירון הרשמי נותר כהמלצה בלבד. לחברות ליסינג התירו למכור מכוניות חדשות ללקוחות פרטיים עם 0 ק"מ במחירים מוזלים. מהלך זה הביא לכך שגם היבואנים יוצאים במבצעים מפתים, לרבות מימון ושירותי טרייד-אין למכוניות משומשות, התוצאה זינוק במכירות. על מגמות השוק כתבה במגזין.

קונים מכונית – אתר הרכב המקצועי "אוטוקום" בוחן באופן תמידי את מרבית המכוניות הנפוצות בשוק הישראלי. המבחנים נערכים במסלולים קבועים באזורים עירוניים ובכבישים בינעירוניים, בסגנון נהיגה קבוע, ונמשכים מספר ימים. המידע באתר ישמש אתכם כמדריך לבחירה נכונה למכונית הבאה שלכם בהתבסס על נתונים אובייקטיביים. בכל מבחן דרך ניתן דגש על מידת השימושיות של כל דגם, מערכות בטיחות, עיצוב, אבזור, הנדסת אנוש, ביצועים, התנהגות בכביש ונתוני צריכת דלק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר