גולדמוביל ירושלים (צילום: יגאל פרדו)
גולדמוביל ירושלים (צילום: יגאל פרדו)

המדריך להתנהלות נבונה במקרה תאונה או פגיעה ברכב

יעקב ביטון, מנהל מרכז השירות המורשה ליונדאי ומיצובישי, גולדמוביל ירושלים, מעניק טיפים להתנהלות נבונה במקרה תאונה או פגיעה ברכב

פורסם בתאריך: 28.11.17 18:14

החורף בפתח, ולצערנו, הוא מביא עימו מקרים לא מעטים של תאונות ופגיעות רכב. כשלא מדובר בפגיעות בנפש, עלינו לבצע מספר פעולות כדי לוודא שהמקרה יסתיים במהרה ובצורה הטובה ביותר. מערכת כל העיר פנתה אל יעקב ביטון, מנהל מרכז השירות המורשה ליונדאי ומיצובישי, גולדמוביל ירושלים, כדי לקבל טיפים מהמומחים להתנהלות נבונה במקרה תאונה או פגיעה ברכב.

יעקב ביטון, מנהל מרכז השירות המורשה ליונדאי ומיצובישי, גולדמוביל ירושלים (צילום: יגאל פרדו)

יעקב ביטון, מנהל מרכז השירות המורשה ליונדאי ומיצובישי, גולדמוביל ירושלים (צילום: יגאל פרדו)

תאונה – למי מתקשרים? מה עושים?

"זה קורה לכולנו. גם אם אנחנו נוהגים בזהירות ושומרים על כללי הבטיחות, קשה למצוא נהג בישראל שלא חווה תאונה או פגיעה ברכב. זה יכול להיות מישהו שנכנס בנו מאחור בפקק, או פגיעה ברכב שגילינו בחניה, משריטה ועד לפח עקום".

מהם הטיפים החשובים שכדאי לנו לזכור במקרה של תאונה?

"היום כולנו מצוידים בטלפונים ניידים ובמקרה שאין פגיעה בנפש עלינו לבצע מספר פעולות:

  • מחליפים פרטים – רישיון נהיגה, ביטוח חובה ומקיף, מספר רכב וסוג, טלפון ופרטי נהג ושם סוכן/חברת ביטוח. הטלפון הנייד מסייע לנו – פשוט צלמו את הכל. כך שום דבר לא הולך לאיבוד.
  • מתקשרים לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח שלכם ומדווחים.
  • מתקשרים למוסך – פה מגיע החלק המבלבל. חברת הביטוח או הסוכן, יפנו אתכם למוסך הסדר, שיעניק לכם 50% הנחה בדמי ההשתתפות העצמית ותנאים בהתאם להסדר עם חברת הביטוח.
  • אם יש מוסך שבו אתם מטפלים ועליו אתם סומכים, חשוב שתדעו – בדרך כלל, רוב המוסכים מעניקים השוואה לתנאי הסדר, גם אם אינם מוסכים בהסדר, ולכן הלקוח לא מפסיד וזוכה בראש שקט.
    תבחרו מוסך שאתם סומכים עליו ויודעים שעבודת הפחחות והצבע, מבוצעת ע"י מומחים שיודעים לתקן את הרכב שלכם בצורה הטובה ביותר.
  • גרירה או הגעה עצמאית למוסך הנבחר – רק אחרי שבחרנו את המוסך שיטפל לנו ברכב, מזמינים גרר או נעזרים במוסך בשינוע הרכב אל הפחחייה. אל תזמינו את הגרר לפני שאתם יודעים לאן אתם רוצים לגרור את הרכב".
(צילום: יגאל פרדו)

(צילום: יגאל פרדו)

מה קורה אם הפגיעה לא שווה הפעלת ביטוח? האם שווה לנו לתקן את הרכב?

"במידה והפגיעה לא נעשתה באשמתנו, אנחנו תובעים את הצד הפוגע ומתקנים, על כך אין כל שאלה. יש מצבים בהם הצד הפוגע מגיע איתנו להבנה מבלי להפעיל את הביטוח שלו (כדי לא לפגוע לעצמו בפרמיה), אז הגענו למוסך, תיקנו. קיבלנו סכום כסף בשווי התיקון, או שהצד הפוגע משלם ישירות למוסך".

אך מה קורה, כאשר אנחנו הצד הפוגע? האם להשאיר את הרכב שלנו עם הפגיעה, לא להפעיל ביטוח כי זה לא משתלם, ולחכות עם התיקון?

"זו אחת הטעויות הנפוצות שבעלי רכבים עושים. נכון, לא כל פגיעה שווה תיקון, בייחוד אם אין לנו כסף מיותר. אבל הדבר הכי חשוב  הוא שאיש מקצוע מומחה יבדוק את הפגיעה ברכב. לעיתים הפגיעה נראית לא משמעותית, אבל מתחת לפני השטח מתגלה פגיעה רצינית יותר, שעלולה לגרום לנזק לרכב ולהוות בעיה בטיחותית. אל תתעצלו, תגיעו למוסך שמתמחה בפחחות, תנו להם לבדוק, תבינו את גודל הנזק ואז תקבלו החלטה מושכלת אם לתקן את הרכב או להשאיר אותו כפי שהוא."

(צילום: יגאל פרדו)

(צילום: יגאל פרדו)

האם פגיעה ברכב יכולה להחמיר או ליצור נזק נוסף?

"כפי שאמרנו, חשוב שאיש מקצוע יבחן את הפגיעה ברכב ויעריך אותה. קודם כל, נוודא שאין בעיה בטיחותית. לאחר מכן, קחו בחשבון שברכב שנפגע ולא מטופל, יכולה להיווצר קורוזיה (חלודה), יכול להגרם נזק נוסף לחלקים אחרים ויכולה להגרם פגיעה בצבע. לעתים החיסכון של היום יכול לעלות לנו הרבה כסף מחר….איש מקצוע ידע להעריך את השלכות הפגיעה ברכב ואת הזמן שניתן "לגרור" עד שנתקן מבלי שגרמנו לנזק חמור שעלול לעלות לנו כסף."

איך נדע שתיקון הפחחות בוצע בצורה מקצועית?

"אם קיבלתם רכב לאחר תיקון ואתם מבחינים, בעין בלתי מקצועית, במקום התיקון, הבבדלי גוון וכו' – כנראה שהתיקון שבוצע היה לא מקצועי. אנשי מקצוע מומחים בתחום פחחות וצבע עובדים היום עם טכנולוגיה מתקדמת ומכשור מיוחד, שיודע לבחור את גוון הצבע המדויק של הרכב כדי שלא יראו הבדלי גוון. תבחרו מוסך שמבצע בקרת איכות לעבודה ומעניק אחריות על התיקון. רכב שיוצא מהמוסך לאחר תיקון, צריך להיראות כמו חדש, ולא כמו רכב שעבר תאונה ושופץ."

אחריות על תיקון פחחות וצבע? יש דבר כזה?

"בוודאי! הטיפ החשוב ביותר, אל תסכימו לתקן את הרכב במוסך שלא מעניק לכם אחריות על התיקון. איכות הצבע בתיקון חשובה מאד. יתכן שתקבלו רכב שנראה מצוין לאחר התיקון, וכעבור שנה הצבע ידהה ולפתע תראו שינוי גוון ברכב, דבר הגורם לירידת ערך משמעותית! אם אין לכם אחריות, אין לכם למי לפנות. שימו לב – איכות הצבע חשובה מאד. קבלו אחריות של כמה שנים על כל תיקון פחחות וצבע."

(צילום: יגאל פרדו)

(צילום: יגאל פרדו)

לסיכום – האם לבחור במוסך הסדר ולחסוך כסף בהשתתפות העצמית?

"מה שצריך לעניין אותנו הוא שהתיקון שיבוצע ברכב יתבצע ע"י מקצוענים שמבינים בתחום, שאיכות התיקון תהיה מירבית, שנקבל אחריות על התיקון ושהרכב יצא מהמוסך במהירות ונקבל אותו כמו חדש. אם זה יהיה במוסך הסדר, או מוסך שמעניק לנו השוואה לתנאי הסדר – זה לא משנה. מה שמשנה הוא שנהיה בטוחים שהמוסך המטפל הוא מומחה בתחום פחחות וצבע. בגולדמוביל ירושלים יש הסדר עם מספר חברות ביטוח, אך מעניקים לכם השוואה לתנאי הסדר ואפילו יותר, ואני יודע שעושים זאת במקומות נוספים. בצורה זו, פנייה למוסך הסדר, בגלל החיסכון – לא רלוונטית. תבחרו במקצועיות, איכות ואחריות על פני כל דבר אחר." מסכם יעקב ביטון, ממרכז השירות המורשה, גולדמוביל ירושלים.

גולדמוביל ירושלים מעניק ביקורת חורף חינם לרכבי יונדאי ומיצובישי.

רח' בית הדפוס 22, גבעת שאול

טלפון: 02-6473000

לאתר גולדמוביל ירושלים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר