אוהדי בית"ר, אלי אוחנה (צילומים: שרון בוקוב, אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אלי אוחנה (צילומים: שרון בוקוב, אורן בן חקון)

דעה | נצחון על חיפה יחזיר את בית"ר לתודעה ולא רק לצמרת

מבחינה היסטורית – לניצחונות על מכבי חיפה תמיד היו משמעות יוצאת דופן, והמפגשים עם הירוקים מייצרים סיפורי נוסטלגיה

פורסם בתאריך: 26.11.20 01:52

המשחק ביום שני יכול בקונסטלציה מסוימת לסמן לאן העונה הזאת תלך, כאשר ניצחון צהוב-שחור יבטא הצהרת כוונות משמעותית מצד בית"ר.

אבל לא על 'טקטיקה-שמקטיקה' כפי שאמר איש אחד, אני רוצה לכתוב. מכבי חיפה קבוצה יותר עשירה, לדעתי גם יותר שחצנית, אבל בית"ר לא נופלת ממנה העונה. לא פעם ולא פעמיים באו הירוקים מהכרמל וחשבו לדרוס את הירושלמים, אבל חזרו בבושת פנים הביתה.



ישנם כמה משחקים נגד מכבי חיפה שחקוקים בהיסטוריה הבית"רית לנצח. לא רבים זוכרים, אבל המשחק האישי הטוב ביותר בקריירה של אלי אוחנה בישראל, היה נגד מכבי חיפה ואבי רן ז"ל. היה זה במחזור הרביעי של עונת 1984-85 מול 20 אלף צופים בבלומפילד. בית"ר, בתלבושת לבנה, באה קטנה ויצאה גדולה. שלושער של אוחנה לרשת של אבי רן ז"ל, אחד מהם במבצע נדיר, החזירו את הירוקים בשקט-בשקט על הכביש לחיפה.

אבל דווקא שני הפסדים לקבוצה מהכרמל זכורים לי במיוחד, בשניהם הייתי ביציע של האצטדיון הכי מגעיל בארץ- קריית אליעזר. הראשון, בעונת 1992-3. בית"ר עלתה אז מהליגה הארצית בלי הרבה ציפיות, הצליחה להפתיע בכמה ניצחונות בתחילת העונה ואז הגיעה לחיפה וחטפה 4-1 משפיל ומהיר שאחריו לגלגו הפרשנים ואמרו שהאוויר יצא מהבלון הצהוב הנפוח. איך זה נגמר? באותה עונה בית"ר הדהימה את הליגה עם אליפות מדהימה, כאשר בפלייאוף היא דורסת קבוצה אחר קבוצה, כולל שלישיה באצטדיון רמת גן לרשת של מכבי חיפה, כאשר זכור לי שרוני לוי החיפאי התעמת עם הקפטן הירושלמי אוחנה, במדים כחולים כהים, שהיו תלבושת המזל בפלייאוף הנדיר הזה.

והיה עוד הפסד, מתוק במיוחד, שאותו לא אשכח כל חיי והוא מהווה אחד מסמלי התקומה של הקבוצה הכי מטורפת ומרגשת בעולם. היה זה בעונת 2001-2002, לאחר קיץ שגם במושגים המופרעים של בית"ר היה סוער במיוחד. היה זה לאחר עונת גד זאבי ובית"ר כבר הייתה בדרך לפירוק סופי.

לא עזרו כל התחבולות, כל הקשרים וכל האוהדים, בית"ר ירושלים, ששנה קודם לכן חגגה בטקס הצגת שחקנים נוצץ בטדי ורכשה מכל הבא לרגל, התפרקה מנכסיה כמעט לחלוטין ורק לאחר שנרכשה ברגע האחרון על ידי ארבעה מאוהדיה המבוססים, האחים לוי, מאיר פניג'ל וששון שם טוב, ניצלה בנס בבית המשפט (מי זוכר את השלט האגדי 'תודה לך פולמן' שהיה תלוי בטדי והביע הערכה לתמרונים המשפטיים שעשה באותו הקיץ המפרק עמי פולמן?). בסופה של הסאגה פתחנו עם הרכב חסר וחלש במיוחד בהר הגעש של קריית אליעזר מול האימפריה החיפאית שאיימה לעשות בנו שפטים עם סוללת כוכבים.

היציע הבית"רי היה מפוצץ עד אפס מקום באוהדים שלא האמינו שהאהבה שלהם חזרה לתחיה. חיפה הובילה 1-0 בקושי רב וכשוויקטור פאצ'ה כבש את השיוויון, היציע הצהוב רעד מהתרגשות ונשבע לכם שראיתי אנשים מבוגרים בוכים כמו ילדים קטנים. חיפה עוד כבשה גול בנבדל וניצחה בקושי את בית"ר, אבל לאף אחד ביציע זה לא היה אכפת: העיקר שהאימפריה חזרה לחיים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר