שי ברדה וסלובדן דראפיץ' (צילום: ניר קידר)
יסיימו בקרוב את תפקידם? שי ברדה וסלובודן דראפיץ' (צילום: ניר קידר)

דעה | החלטה ראשונה של השייח? הפסד לסכנין וסלובו את ברדה יכולים להתכונן לפרידה

הסגל החלש נבנה אמנם לא באשמתם של צמד המאמנים  - אבל אי אפשר להתעלם מהיכולת הדלה של בית"ר, שמסכנת מאוד את מעמדם של השניים שיצטרכו לעזוב אם יפסידו שוב

פורסם בתאריך: 8.12.20 23:36

שעות ספורות לפני המשחק ביום שני מול הפועל באר שבע, יצאה ההודעה בדבר חתימת ההסכם שבו רכש שייח' חאמד בן חליפה את בית"ר, ולי כבר היה ברור שבית"ר הולכת להפסיד. ההתעסקות המובנת ברכישת  הקבוצה השפיעה לא רק על האוהדים, אלא גם על השחקנים.

היכולת על המגרש הראתה שמשה חוגג בנה קבוצה אפורה. סלובו את ברדה עשו מיני מהפכה בהרכב ובעשרים דקות הראשונות זה היה נראה שהוכיח את עצמו וירדן שועה אף כבש את שער הבכורה. השער של החלוץ הוכיח כי הוא ועטר לא יכולים לשחק ביחד והסגנונות שלהם לא מתאימים לדקות משחק אחד ליד השני. הגול של שועה זה הדבר היחיד שהוא עשה במשחק וזה גם בין הפעולות הבודדות שהקבוצה עשתה במשחק כולו.

ההחלטות המקצועיות של צמד המאמנים עלו להם במשחק: לירן רוטמן לא שחקן שמתאים ברמתו לבית"ר, שלום אדרי הוא לא שחקן הרכב אלא לכל היותר מחליף, עלי מוחמד הוא לא קשר אחורי מובהק ומיכאל אוחנה לא יכול לסחוב לבדו את בית"ר על הגב, בטח כשהוא רק חזר מפציעה ונראה  כבד, מסורבל, חסר כושר משחק וחלוד. הבעיה הכי גדולה שלא מדברים עליה היא הכושר הגופני הלקוי של השחקנים, שנופלים מהרגליים כבר בדקה ה-60. האשמה בעניין היא על מאמן הכושר הספרדי, טלמו דה אנדרס.

אין לי ספק שאנשי בית"ר מאוכזבים מכך ורואים את בית"ר לא מצליחה לשמור על יתרון ולא לוחצת על היריב. לעומתה, הפועל ב"ש הראתה תבנית משחק יוצאת מן הכלל, שם אפשר לראות את העבודה של יוסי אבוקסיס, שגרם לקבוצתו לשלוט במרכז השדה, שם להפועל באר שבע היה יתרון תמידי של שלושה שחקנים על שניים.

אפשר להאשים את צמד המאמנים מכאן ועד הודעה חדשה ובצדק, אך אני סבור שהסגל של בית"ר שנבנה בעיקר על ידי משה חוגג, נחלש לעומת העונה שעברה וחסר שחקן ברמתו של ז'וסוואה הבאר שבעי שישנה את התמונה וזה כבר צריך להיות בטיפולים של השותפים החדשים של חוגג שבוודאי לא התרשמו מקבוצתם החדשה.

הפתיחה הרעה של עידן סלובו הכניסה את בית"ר לסחרור. על אפשרות כזו התרעתי לפני כחודש לאחר ההפסד לבני יהודה. ההפסד ההוא לכתומים הכניס את בית"ר לחוסר בטחון ובתוספת סדרת משחקים לא פשוטים – הביא את בית"ר למשבר עמוק. ביום שני הקרוב מצפה לצהובים שחורים מלחמת עולם מול היריבה המושבעת בני סכנין. אם סלובו ברדה ירשמו הפסד נוסף, מעמדם יתערער ואל תתפלאו אם משה חוגג ישלח אותם מוקדם מהצפוי הביתה.

לבעלים החדשים יש הרבה עבודה. כדי שבית"ר תכפר על פתיחת העונה הרעה, בקבוצה יצטרכו להביא לא פחות משישה שחקנים בחלון ינואר הקרוב: עומר אצילי, דור מיכה, דין דוד, שלומי אזולאי הקשר האשדודי ועוד שני זרים – קשר אחורי ובלם איכותיים. אם זה לא יקרה, אני לא אתפלא אם נסיים את העונה בקמפיין "ירושלים לא תרד", דווקא בעידן החדש אליו בית"ר יוצאת. חבל, אבל בר תיקון.



 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא השחקנים ולא המאמנים, כי הם גם בלחץ מהשינויים , בעיקר כי יוחלפו בשחקני חוץ שיגיעו עם הכסף הגדול.
    לדעתי המטרה היא אירופה , וכל קבוצה ישראלית הגיעה עד לגובה מסויים , וכך גם בית״ר ,, עוד שנתיים שלוש השייך יעזוב ויברח.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר