שייח' חאמד בן חליפה (צילום: מתוך האתר הרשמי של שייח' חאמד בן חליפה)
שייח' חאמד בן חליפה (צילום: מתוך האתר הרשמי של שייח' חאמד בן חליפה)

דעה | לקראת מהפך: המהלכים שהבעלים החדשים צריכים לבצע כדי להצעיד את בית"ר קדימה

מינוי מנהל מקצועי ומאמן זר ברמה גבוהה, טיפוח הדור הבא, הגדרת שלב הבתים בליגת האלופות כמטרה עתידית, קבוצת בת בליגה הלאומית ושיפוץ אצטדיון טדי – קדימה לעבודה

פורסם בתאריך: 8.12.20 23:40

ההפסד להפועל ב״ש השאיר טעם חמוץ לאחד הימים המשמעותיים בהיסטוריה של בית״ר ירושלים. עם 8 נקודות ב-8 משחקים, נדמה שהציפיות מהעונה הזו מחייבות עדכון ובעיקר איפוס כוונות לקראת ההמשך. אם בית״ר רוצה להיות מועדון בקנה מידה אירופאי, יש כמה נושאים שחייבים לטפל בהם – ויפה שעה אחת קודם:

בצד המקצועי חייב המועדון להגדיר יעדים ארוכי טווח. שיטת ״כאן ועכשיו״ הוכיחה את עצמה כלא יעילה. את העונה הנוכחית חייבים לסיים עם כרטיס לאירופה ובעונה הבאה צריך לצבור קילומטראז׳ אירופאי. תכנית עבודה סדורה ונכונה צריכה לסמן מטרות כמו שלב הבתים בליגת האלופות לעוד מספר שנים. אם זה יקרה לפני, לא נתלונן.

כדי לעמוד ביעדים הללו, אין מנוס מלמנות מנהל מקצועי בעל שם עולמי שיאתר מאמן זר ברמה גבוהה, כזה שידע להשפיע על המנטליות של השחקן הישראלי, להביא זרים איכותיים ולנצל את הכישרון העצום שיש בסגל הנוכחי.

בגזרת השחקנים, מה שיכול לעשות את ההבדל הוא דור העתיד של הכדורגל הישראלי. השמות – בן שלוש, בוזגלו, זכאי, שופמן ודגו – לא יגידו לכם הרבה. חלקם אמור להוות את השלד של המועדון בשנים הבאות אחרי שחוגג החתים אותם בחוזים ארוכי טווח. המגמה חייבת להימשך. צריך לסמן 20-30 שחקנים בשנתונים שונים, להחתים ולטפח לקראת העתיד באקדמיה ייעודית שתהיה החלום של כל ילד שרוצה להיות שחקן וכל אבא שלוקח את הבן שלו לחוג כדורגל. זו הדרך וזה המקום להכשיר את שחקני העתיד של המועדון.

בנוסף, צריכה בית"ר להעתיק את המודל של מכבי ת״א ובית״ר ת״א/בת ים שמוכיח את עצמו כל פעם מחדש. פיבן, גלזר, ברסקי ויונתן כהן, הם רק חלק מהשחקנים שנשלחו לקבוצת הבת כדי לקבל דקות משחק וחזרו בשלים יותר וטובים יותר לקבוצת האם. תם עידן המושאלים לקבוצות יריבות.

ברמה העסקית היו עוד כמה אנשים שחגגו השבוע מהעסקה עם האמירתיים – הסוכנים הישראלים ודאי מיהרו לעדכן את תג המחיר של המיוצגים שלהם לקראת הכסף הגדול. טוב יעשו במועדון אם כבר עכשיו יודיעו על תקרת שכר לשחקנים, בעיקר כדי לשמור על שפיות ולמנוע עסקאות חסרות פרופורציה.

ברמה השיווקית הגיע הזמן לגעת בשתי הנקודות הכואבות ביותר לקהל הבית"רי.  אצטדיון טדי בגרסתו הנוכחית לא יכול לספק חווית כדורגל אמיתית. המיקום, בעיות החניה, דרכי הגישה, התשתיות, האקוסטיקה. אלו רק חלק מהבעיות שמונעות מאוהדים להגיע למשחקים. הגיע הזמן לשיפוץ מאסיבי – שיהיה נגיש, עם חניה מסודרת, מרכז מסחרי וחוויה אירופאית.

הנקודה השנייה משמעותית לא פחות. אלי טביב השאיר אחריו הסכם עם משרד הכרטיסים לאן עד עונת 24/25. בעידן הנוכחי, המועדון צריך לנהל באופן עצמאי את מכירת הכרטיסים, המנויים ומועדון בית״ריסט ולספק לאוהדים שירות לקוחות אמיתי וללא מתווכים.

הנקודה האחרונה עוסקת ברמה התדמיתית. כשנגיע לשלב הבתים באחד המפעלים האירופאים, הגזענות, אם תימשך, עלולה להוביל לעונשים הרבה יותר כבדים מהקנסות שמחלק בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. המלחמה בגזענות לא תסתיים בקרוב. ייתכן ואנו עוד רחוקים מנקודת השיא. לכן, אסור לעצור.



 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר