מתחם אימונים בית וגן (צילום: ארנון בוסאני)
מתחם אימונים בית וגן (צילום: ארנון בוסאני)

דעה | לסגור לשיפוצים – מתחם אימונים חדיש יצמיח שחקנים ממחלקת הנוער

את הכסף של בן חליפה יש לשים על שדרוג המתחם בבית וגן שיהפוך אותו למודרני - זה יניח את התשתית לבניית מחלקת נוער מפוארת שתבנה את הדור הבא

פורסם בתאריך: 29.12.20 17:10

כמה זמן לוקח לצמח הבמבוק הענק לצמוח עד לגובה של בניין? תשובה: חמש שנים. ארבע שנים מטפחים, משקים, מדשנים, מחממים ודואגים לאור ובשנה האחרונה מתרחש הפלא. הבמבוק שהיה קטן מאוד ביחס לשאר הצמחים, מטפס בתוך שישה שבועות לגובה של 35 מטרים, כאילו נורה מתוך האדמה.

ומה לבמבוק ולבית"ר ירושלים? מאז ומעולם בבית"ר לא בונים, אלא מצהירים על בניה, מתחילים אותה, אבל בשום מקרה ובשום פיסת היסטוריה התהליך לא מגיע לסיומו, מה שלא מאפשר תוכנית יישום לטווח ארוך.

במקום לבנות בסיס שחקנים לקבוצה הבוגרת שיהווה עמוד שדרה לשנים קדימה ואליו בכל עונה מצרפים שחקנים המתאימים לשלד ולשיטת המשחק, מחליפים כיום (וגם בעבר) בכל הזדמנות חצי קבוצה, ללא תכנית רכש מסודרת ומאבדים את הדרך.

ללא תשתיות פיזיות אי אפשר לצעוד קדימה. משה חוגג הזיז אמנם יציע הורים שהשקיף אל המגרש הסינטטי העליון בבית וגן מאחורי השער והציב גדרות גבוהות לצדי המגרש המספק להורים עמדת צפייה מכובדת יותר, סגר חדר לתדריכי וידאו ושיפר את חדרי ההלבשה של הבוגרים אבל שם זה נעצר. מי שמבקר במגרשי אימונים בארץ, מבין את הפערים הגדולים אל מול קבוצות אחרות ואני לא מתכוון רק לגדולות.

הנחת תשתיות פיזיות זה לא רק עניין של נוחות, זה סמל סטטוס. עבור בית"ר זה יסמל את הכניסה לעולם המודרני, כזה שיאפשר למאיר הרוש שטח פעולה רחב ויחסוך ממנו לתלות מדי משחק לייבוש על משקופי שערי כדורגל.



בבית"ר יצטרכו קודם למצוא פתרון להקמת מתחם אימונים ראוי לכל הקבוצות המחלקה בדגש דווקא על מחלקת הנוער. המתחם חייב לכלול מספר מגרשי אימון מסוגים שונים ובגדלים שונים, חדרי כושר ומתחמי מנוחה ואוכל לשחקנים בכל הגילאים. זה יאפשר להגדיל את מחלקות הנוער, לרווח את שטחי האימון של כל קבוצה ובעיקר יאפשר הנחת יסודות לעתיד מקצועי טוב יותר.

קבוצה שמכבדת את עצמה חייבת להבין שיש קשר ישיר בין הכלים והשירותים שהיא מעמידה לרשות הצוותים המקצועיים והשחקנים לבין היכולת לטווח ארוך.

מתחם ראוי יאפשר להקים אקדמיה שתלטש את ה"אתרוגים" של מחלקות הנוער, אותם "אתרוגים" יתרגלו מגיל צעיר לחיות את המקצוע, לקום בבוקר לחדר אוכל שאת התפריט שלו קבע איש מקצוע מומחה בתזונה, יעברו בחדרי הפילאטיס והיוגה המתאימים, בכיתות הלימוד הייעודיות, בחדרי הכושר המותאמים, בחדרי התדריכים וכמובן במשטחי אימון מקצועיים עם תאורה איכותית שתאפשר אימונים בלי מגבלת שעות – ואולי, גם משטחים מקורים שיאפשרו אימונים רציפים בכל עונות השנה. כך יהיה אפשר לגדל את הדור הבא.

נכון להיום, מחלקות הנוער מתאמנות בצפיפות ולא פעם הן נאלצות לנדוד למגרשים אחרים. כך קשה לשמור על מקצועיות.

אפשר לדבר על רכש, אבל במקום ללטוש עיניים למחלקות נוער של קבוצות אחרות, עם בנייה נכונה של תשתיות, תיאום ציפיות ושקט מהיציעים , אולי בעוד חמש שנים יפרוץ בירושלים דור שחקנים איכותי, בדיוק כמו במבוק שנורה מתוך האדמה ומגיע לגובה של בניין.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר