עומר אצילי, משה חוגג (צילומים: ניר קידר, אורן בן חקון)
עומר אצילי, משה חוגג (צילומים: ניר קידר, אורן בן חקון)

דעה | עם או בלי אצילי – בית"ר תמיד תהיה מועדון גדול

הבחירה של עומר אצילי במכבי חיפה מובנת, אבל בית"ר היא סיפור גדול בהרבה מכך – במקביל, צריך לסגור את סאגת בן חליפה, כדי להבין לאן הפנים מועדות

פורסם בתאריך: 12.1.21 21:06

ייתכן ובימים אחרים עומר אצילי היה בוחר בבית"ר ולא במכבי חיפה. כך או כך, גם הבחירה שלו במכבי חיפה וההשפעה של ברק בכר על ההחלטה, לא תהפוך את בית"ר קטנה או לא אטרקטיבית עבור השחקן הישראלי הבכיר. בית"ר, היא לא עוד קבוצה בארץ, גם אם כרגע נראה שהסטטוס שלה קצת בערפל עבור השחקן הבכיר. אין שום שחקן ישראלי שמשחק בארץ או מיועד לחזור אליה אחרי קריירה בחו"ל שבית"ר היא לא אופציה עבורו. לשחק עבור הקהל הבית"רי עדיין מצמרר וגורם לכל שחקן להתרגש כשהוא עולה לשחק באיצטדיון טדי או במגרש אחר כשאוהדי בית"ר מאחוריו. כמובן שבימים רגילים ולא בתקופת הקורונה.

העניין סביב הקבוצה המתוקשרת בארץ, גורם לכך שהצהובים שחורים היא קבוצה בטופ של הכדורגל הישראלי, גם אם התקציב לא תואם את זה. בבית"ר יש סיפור. הרעש התקשורתי מבחינתי הוא חיובי וחלק מהזהות של הקבוצה. היא לא רק קבוצה של העיר ירושלים, אלא קבוצה כלל ארצית – אוהדים שמזדהים איתה והולכים אחריה מאילת ועד קרית שמונה ובשונה מקבוצות אחרות שמתרכזות תחת העיר או סביבתה. בעיני לפחות, בית"ר תמיד תהיה הכי גדולה שיש.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


למרות ההקדמה הזאת, אני יכול להבין לגמרי את הבחירה של עומר אצילי במכבי חיפה. אנחנו לא ממש בימים רגילים וגם הוא בעצמו בסיטואציה שונה ולא פשוטה אחרי פרשיית הקטינות.

אי הוודאות הכלכלית בבית"ר בעקבות  העסקה התקועה של חוגג-בן חליפה,  מעמידה את בית"ר באופן בעייתי בשיקול של אצילי. הוא מחפש מקום יציב כלכלית ובטחון תעסוקתי בכלל, ובתקופת הקורונה בפרט, וזאת מבלי להיכנס האם יש פערי שכר בין ההצעות. אם נוסיף לכך את העובדה שמכבי חיפה נמצאת במקום הראשון ובעמדה מצויינת לזכייה בתואר האליפות ובאופן כללי מדובר במועדון די גדול, הרי שנקבל שהבחירה של הקשר הגיונית. באיזה סיטואציה שחקן רוצה להיות – להתמודד על האליפות או על כניסה לפלייאוף? התשובה ברורה ולכן אין בי כעס עליו.

נקודה נוספת לדעתי שהשפיעה על ההחלטה של אצילי, קשורה לקיץ האחרון: לחוגג הייתה הזדמנות להחתים את השחקן, אך הוא התמהמה תחת הנסיבות והמתקפה התקשורתית כשהפרשה עוד הייתה חיה. אני מניח שאצילי אולי הרגיש שבית"ר לא מספיק "נלחמה עליו". מכאן אפשר להסיק, שאצילי אולי לא פגוע מכך, אבל שחוגג לא רצה בו מספיק וכיום בעלי בית"ר "משלם את המחיר".

אצילי יש לזכור, לא גדל בבית וגן במחלקת הנוער. אוהדי בית"ר מרגישים כנראה את החיבור הרגשי עם הקשר כיוון שהתחיל ופרץ בה את הקריירה שלו בליגת העל. אבל זה לא כך, ורק שחקן בית אמיתי היה בוחר במועדון הבית שלו כשהלב גובר על הראש.

כפועל יוצא מהחלטתו של אצילי וגם ללא קשר אליה, חוגג חייב לרכז מאמצים לסגור את סיפור השייח.

אם זה יסתדר – נהדר והתוכניות הגדולות יוכלו להתממש. אך אם לא, זו נקודת מפנה לא טובה עבור בית"ר ונקודת שבר עבור המועדון. אז בית"ר תצטרך לאסוף את עצמה מחדש.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר