מיץ' גולדהאר, מתחם האימונים בבית וגן (צילומים: ספי מגריזו, ארנון בוסאני)
מיץ' גולדהאר, מתחם האימונים בבית וגן (צילומים: ספי מגריזו, ארנון בוסאני)

דעה | המקצוענות של מכבי כמשל: על פערי הניהול בין גולדהאר לבין חוגג

משה חוגג צריך צוות אימון וניהול זרים כדי לצמצם פערים מול מכבי ת"א בעתיד. סגירת מתחם בית וגן לתקשורת ולאוהדים היא רק דוגמא הממחישה את ההבדלים בין המועדונים ואת המצב בטבלה

פורסם בתאריך: 3.3.21 14:07

משה חוגג צריך צוות אימון וניהול זרים כדי לצמצם פערים מול מכבי ת"א בעתיד. סגירת מתחם בית וגן לתקשורת ולאוהדים היא רק דוגמא הממחישה את ההבדלים בין המועדונים ואת המצב בטבלה

ביום שני הקרוב תגיע בית"ר לבלומפילד המחודש למשחק קריטי מבחינתה בקרב על הכניסה לפלייאוף מול מכבי ת"א שעבורה מדובר במשחק נוסף במאבק האליפות. יחי ההבדל הקטן.

על פניו ההבדלים המקצועיים בין הקבוצות ברורים, אבל הפערים בטבלה באים לידי ביטוי בגלל הבדלי הניהול בין המועדונים.

למיץ' גולדהאר לקח שנתיים להבין את הכדורגל הישראלי. הוא ניתח את האופי של הכדורגלן הישראלי ואת הבעיות של הכדורגל שלנו והחליט למנות צוות אימון ושדרה ניהולית זרה לחלוטין ונטולת קשרים בקומבינה הישראלית. ההחלטה המשמעותית הראשונה שהוא קיבל ואולי זו שלמעשה מעידה על הבדלי הגישה היא סגירת מתחם קריית שלום לתקשורת ולאוהדים. מבחינת בעלי מכבי מדובר בהצהרת כוונות – הדלפות אאוט, שמירת המידע בין כותלי המועדון אין.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפקדת המפתחות בידי ג'ורדי קרויף מסמלת יותר מכל את ההצלחה של מכבי ת"א. ההולנדי הביא ניהול אחר, מקצועני ושקט יותר, כאמור ללא הדלפות. המסר עבר גם לשחקנים הישראלים שהבינו מצויין את החוקים החדשים במועדון והתיישרו לפיו. לא פלא שמכבי ת"א הפכה בשנים האחרונות לאימפריה מצליחה עם הישגים יפים בארץ ובאירופה.

למשה חוגג יש כוונות טובות. יש לו גם לב טוב והוא חולם ובגדול לקחת את בית"ר ולהפוך אותה לאימפריה מקומית כמו מכבי. הוא מבין שיש פערים כלכליים בין מכבי ת"א לבין בית"ר שלו ולכן ניסה לגייס את השייח בן חליפה כדי לחפות על הפערים בניהול באמצעות כסף גדול, עסקה שכידוע לא צלחה וחוגג נשאר עם חור ולא רק בכיס.

היומרות והחלומות של בעלי בית"ר גדולים מאוד, אבל המציאות מראה כי הוא טועה לא מעט למרות הרצון הטוב שלו. בתקופתו בית"ר מאוד מתוקשרת, אבל לצערו לא בצד הנכון והיא הפכה למועדון שיש בו פרשות רבות: בעלים ששולף מהמותן ברשתות החברתיות, עסקאות רכש בינוניות במקרה הטוב, מינוי צוות ישראלי כושל (בניון ורוני לוי). בקיצור מועדון עם רעשי הרקע הרבים ביותר שיש בארץ.

העצה הראשונה והעיקרית לי אליו היא כזאת – תסגור את בית וגן לתקשורת ולאוהדים. נכון שזה כיף לעמוד על הגבעות מסביב למתחם האימונים ולצפות בדראפיץ' וברדה מעבירים הוראות ולראות מה הולך הלכה למעשה באימונים, אבל את בית"ר זה לא משרת. היא זקוקה לשקט והרבה. באמצעות השקט אולי חוגג יתחיל לעבוד בצורה הגיונית ובלי לחץ. אם הוא באמת רוצה להצליח הוא יצטרך לשלב אנשי מקצוע זרים איכותיים שיביאו את מה שחסר לבית"ר – מקצוענות. זה יהיה כרוך כנראה בוויתור על פיגורות ניהוליות שיש כרגע במועדון.

עוד נקודה: אוהדי בית"ר הם לא אוהדי מכבי. אצל האוהדים הצהובים כחולים יש יכולת קניה גדולה יותר וזה כולל כמובן מנויים יקרים יותר ומכירה של פריטי המועדון ועוד שלל מכירות הקשורות לקבוצה.

אצל הצהובים שחורים זה שונה. הם רגילים להגיע בדקה התשעים ולקנות כרטיס ביום המשחק. זה מסכם את הכל. חוגג יצטרך למצוא את שביל הזהב בין המקצוענות הדרושה לבין האופי העממי הקיים מאז ומעולם בבית"ר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר