משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | חוגג – מה בער לך כל כך לתקוף את האוהדים במסיבת העיתונאים?

בעלי בית"ר עשה טעות מרה כשהחליט לתקוף את הנכס העיקרי של המועדון – האוהדים. זה נראה כאילו הוא מחפש אשמים במצבה של הקבוצה, במקום לקחת אחריות מלאה על הכשלון

פורסם בתאריך: 24.3.21 23:44

ביום שני האחרון ערך בעלי בית"ר משה חוגג מסיבת עיתונאים שבה התייחס למספר נושאים, אך בעיקר לכשלון המקצועי השנה. אם את ההסברים שלו על היכולת החלשה של הקבוצה השנה אני עוד איכשהו מבין (אבל לא מסכים), הרי שעם הביקורת על אוהדי בית"ר אני ממש לא מסכים. מה היה בוער לו כל כך לדבר במשך דקות ארוכות על אוהדי הקבוצה? הם האשמים במצב הקבוצה? נכון שיש מספר אוהדים קטן שתוקף אותו ואת שחקני הקבוצה, אבל הם ממש לא מייצגים מבחינתי את אוהדי בית"ר והם גם לא הרוב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מרבית אוהדי הקבוצה הביעו תמיכה בחוגג ובשחקנים – ואני יכול לומר לו בפה מלא  – קהל אוהדי בית"ר הוא הנכס העיקרי של המועדון ולא נכון לתקוף ולבקר אותו. חוגג טען כי אוהדי בית"ר ממעטים להגיע למשחקים ביחס לכמות האוהדים שיש לצהובים שחורים והם מתחת לקבוצות כמו מכבי חיפה, מכבי ת"א ואף מתחת להפועל ב"ש והפועל ת"א מבחינת הכנסות. למה שהקהל יגיע בהמוניו? איזה כדורגל ראינו מבית"ר ששווה לאוהד להשקיע ולהגיע למשחק? אם הקבוצה היתה משחקת כדורגל אטרקטיבי ונמצאת בצמרת העליונה, הקהל היה מגיע בהמוניו וממלא את המכסה בעידן החדש של ההגבלות.

בשורה התחתונה – הוא ירה לעצמו ברגל. לפעמים נדמה לי שהוא עושה זאת רק כדי "לברוח מאחריות" ולהעביר את הפוקוס אל נושאים אחרים כדי שישכיחו את הכשלון המקצועי שלו.

חוגג לדעתי מזלזל באוהדי הקבוצה. הוא טוען שהוא לא היה מעורב ברמה של "מנהל מקצועי", בעיקר כדי להסיר מעצמו את האחריות. אני סקפטי בעניין הזה. התערבות בנעשה בבניית הקבוצה כפי שהעיד בעצמו, היא ללא ספק סממנים של מנהל מקצועי. מכאן זה רק סמנטיקה ועניין של הגדרות, אבל לי לפחות זה ברור שיש לו אחריות גדולה ורבה לכשלון השנה על המגרש.

נקודה נוספת מבחינתי שחוגג טעה בה היא היעדר זהות לקבוצה. זהות זה הלב של הקבוצה ואחרי ששיחרר ומכר שחקנים שמזוהים כל כך עם המועדון כמו דוד קלטינס, טל כחילה ודן איינבינדר הוא איבד חלק משמעותי ממנה. יש לי הרבה כבוד לאופיר קריאף ואביאל זרגרי שגדלו במועדון, אבל זה ממש לא מספיק וחוגג חייב לשים דגש על הנושא הזה.

ובכל זאת יש נקודות אור ותקווה ממסיבת העיתונאים של הבעלים: חוגג ציין את עידן ורד לטובה כדוגמא לשחקן שהוא מודל לחיקוי עבור שאר השחקנים ומבחינתי זו בשורה גדולה שהוא רוצה להשאיר את הקפטן.

אני מעריך את ורד שלמרות שלא סיפק מספרים, הוא לא מפסיק לרוץ במגרש והנהיג את הקבוצה בצורה מעוררת כבוד וראוי לחוזה לעונה נוספת. נקודה שניה – אני בעד מינוי צוות זר כפי שחוגג רוצה. מאמנים שלא מכירים את המנטליות הישראלית ולא יוותרו לשחקנים כמו ירדן שועה ואלירן עטר שמעדיפים ללכת על המגרש. יש לבעלי בית"ר מספיק זמן להתכונן לעונה הבאה ועליו לעשות זאת בקפידה כדי שבית"ר תגיע לשנה הבאה מוכנה הרבה יותר. אלונה ברקת כבר הוכיחה שאפשר להתמודד עם הקבוצות הגדולות בתקציב נמוך יותר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כבר לא מגיעים

    גדלתי ביציע העץ בימק"א וזוכר את ההרכב של ויקטור לוי אורי ודני נוימן עם מיאלי אברהמי המהיר בהתקפה. ליוויתי את הקבוצה במשחקי בית וחוץ יותר משלושים שנה אפיל ומשחק השרוכים הייתי עם הבכור. בשנים האחרונות לא אני ולא הבנים באים. זה כבר לא ירושלמים ועוד יותר לא בני אדם. הלכתי לנורדייה אבל זה קוריוז בניגוד לקטמון וחבל . שנה אחת הייתי שם.
    הסיבה שעזבתי את ביתר זה האווירה והקללות . נכון שלא הכל קיצוני אבל זה גם לא קומץ. במשחקי חוץ רואה את הקהל של חיפה או מכבי תל אביב יותר משפחות, אווירה יותר רגועה. באים להנות מכדורגל ולא כדי לחפש לריב ולקלל . לה פמיליה מקרין על כל הקהל . אם הקהל יקרין עליהם במקום להיפך אחזור ובינתיים רואה בספורט כדורגל אירופאי כמו שצריך. בקיצור חוגג צודק אחת הבעיות הגדולות של ביתר זה הקהל וחבל. לא היה ככה. לא היינו מגנט של גזענים וילדים משועממים מכל הארץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר