יוסי אבוקסיס, אבירם ברוכיאן (צילומים: ניר קידר)
יוסי אבוקסיס, אבירם ברוכיאן (צילומים: ניר קידר)

דעה | לא הכיוון: בית"ר זקוקה לצוות אימון זר, לא ליוסי אבוקסיס

עם כל הכבוד והערכה שלי לאבוקסיס הוא גרסה נוספת של רוני לוי וכבר ראינו שזה לא עובד. עניין נוסף: חוגג – תיפרד בטקס מכובד מאבירם ברוכיאן, אחד הסמלים הגדולים של בית"ר

פורסם בתאריך: 7.4.21 15:20

ככל הידוע, משה חוגג שוקל למנות את יוסי אבוקסיס למאמן בית"ר ירושלים. אחרי כל האמירות בדבר הרצון והשאיפה להחתים מאמן זר עלתה השבוע האפשרות להחתים את מאמן בני יהודה לשנה הבאה.

באופן אישי אני מאוד אוהב את יוסי אבוקסיס עוד מתקופתו כשחקן וגם עכשיו כמאמן. לא שכחתי את השנים הגדולות שנתן לבית"ר כשחקן, אבל גם לא שכחתי את העזיבה שלו לכסף הגדול של הפועל ת"א באותם ימים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אני לא יודע עד כמה זה יהיה נכון להחתים את אבוקסיס כמאמן בית"ר ולא בגלל שמרבית הקהל לא יכול לראות אותו. בעבר הייתי תומך נלהב שלו כמאמן הקבוצה, אבל בתחושה שלי משהו אצלו הלך לאיבוד. הוא נמצא במגמת ירידה וכך גם שפת הגוף נטולת האנרגיות. מרגיש לי שאלמלא בעלי בני יהודה ברק אברמוב – לא בטוח שהוא היה מאמן בכלל בעונה הבאה.

הביקור הקצר בדרום כמאמנה של הפועל ב"ש כיבה מעט את אבוקסיס וזאת למרות הזכייה בגביע והחיבוקים העזים שלו עם ז'וסוואה. זה לא אותו יוסי מהקדנציה הקודמת בבני יהודה. אני חושב שמינוי אבוקסיס למאמנה של בית"ר הוא אותה גברת בשינוי אדרת, כלומר מדובר בגרסה נוספת של רוני לוי שלא הצליח בבית"ר. אני חושש שנזכה פעם נוספת לכדורגל משעמם ואפרורי עם משחק שרובו מאחור ויציאה למתפרצות. בבאר שבע קיבל יוסי הזדמנות להוכיח שהוא מאמן של צמרת ולא של תחתית וקיבל לידיו קבוצה התקפית ומוכשרת. למרות זאת, לא ראיתי קבוצה יוזמת ולוחצת, כזו שמשחקת כדורגל אטרקטיבי כפי שהקהל שלה דרש, מה שמזכיר מאוד את אוהדי בית"ר.

חוגג צריך לחכות כרגע עם מינוי לעונה הבאה ובאופן כללי אני לא חושב שיש כעת מאמן ישראלי פנוי וראוי לאמן את הקבוצה. בעלי בית"ר חייב להבין שבשביל להגיע ליעדים שהוא מכוון אליהם הוא צריך להנחית פה צוות אימון זר, גם אם זה אומר שעסקה כזו היא יקרה ממאמן מקומי. מבחינתי המשפט "הזול הוא היקר" – תופס לגמרי במקרה הזה. מאמן ישראלי אולי זול יותר, אבל בטווח הארוך עלול להיות יקר עם החלפתו במאמן אחר.

מאמן זר לא מכיר את התקשורת המקומית והקומבינה הישראלית בנושאי סוכנים שעלולה להשפיע ולפגוע במאמן ישראלי. אצל מאמן כזה אין "עיגולי פינות" באימונים ואין "סחבקיות" עם השחקנים המקומיים. אף אחד לא יעז לערער את סמכותו.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ובנושא אחר לגמרי: בשבוע שעבר פרש אבירם ברוכיאן אחרון השחקנים שהוגדרו כ"תינוקות אוחנה". כבר הרבה שנים שלא גדל במחלקת הנוער בבית וגן שחקן ברמתו שהביא הרבה כבוד למועדון. צרם לי מאוד שליוסי בניון שלא גדל בבית"ר ולא שיחק בה בשנים היפות שלו ארגנו טקס פרידה מכובד ואילו לברוכיאן ששיחק קרוב לעשור במועדון האם של והביא תארים לא עושים דבר. טוב יעשו בהנהלה אם יערכו לו וגם לאחרים שפרשו (כדוגמת עמית בן שושן) טקס מכובד ויפה. המלצה אחרונה לחוגג: תציע לברוכיאן ולשחקני עבר אחרים לעבוד במחלקת הנוער – תטפח אותם ותקדם אותם לאט לבוגרים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר