ארווין קומאן, אוהדי בית"ר (צילומים: באדיבות מועדון כדורגל בית"ר ירושלים, ניר קידר)
ארווין קומאן, אוהדי בית"ר (צילומים: באדיבות מועדון כדורגל בית"ר ירושלים, ניר קידר)

דעה | מעמד חדש: לבית"ר אין כלים בסגל, אז נקווה לפחות למלחמה ורוח

קומאן מראה מקצוענות, אבל אי אפשר להתעלם מכך שחיזוק משמעותי הוא לא קיבל – בהתאם לכך בית"ר צריכה שינוי מחשבתי: להפוך לקבוצה לוחמת יותר, שאוהדיה יהיו גאים בה

פורסם בתאריך: 16.7.21 07:05

יורו 2020 היה תאווה לעיניים. נהנינו ממשחקים גדולים, קצב מסחרר, דרמות מורטות עצבים וכדורגל ברמה הכי גבוהה שיש. אחרי חודש של כדורגל מטורף, קצב מדהים ודרמות מורטות עצבים, איך אפשר לנחות מקצה האולימפוס והאדרנלין, היישר לליגת העל המשמימה שלנו, ולעבור את זה בשלום?

ובכן, בסוף החודש (31.7) תפגוש בית״ר את הפועל לדרבי ירושלמי בטעם של פעם, ואני שוב תוהה כיצד נסתדר עם הבינוניות הצפויה והקצב האיטי, אחרי שהתרגלנו לכל הטוב הזה?

איך אפשר להחליף את מבטי ההשתאות מקייזה, קייליני וקיין, באפרוריות המקומית? אין ברירה.

עד כמה בית״ר מאמינה בעצמה לקראת העונה שבפתח? אין ספק שבעמדה אחת הקבוצה התחזקה מאוד, בעמדת המאמן. קומאן, כך לפי העדויות, מביא איתו סטנדרטים אירופאיים ורמת אימונים אינטנסיבית שלא נראתה במחוזותינו מאז ימי סבסטיאן דראו. אבל הסגל עדיין צר, והחסרונות זועקים לשמים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

בכל מקרה, בית״ר צריכה לשנות דיסקט, להתרגל למעמדה החדש, ולהעמיד קבוצה לוחמת וגאה שתחזיר את הצבע לפנים של האוהדים. זה מפני שברמת האיכות והכישרון, היא לא באמת יכולה להתחרות בגדולות. ״אנחנו רוצים לראות תשוקה״, אומרים לי אוהדים שאני פוגש ברחוב הירושלמי. זה לא חייב לבוא במעטפת של כדורגל גדול, בואו נהיה ריאליים.

אם תשאלו את האוהד הממוצע למה הוא מתגעגע כשמדובר בבית״ר, זה לא בהכרח האליפויות, אלא גם הרוח הבית״רית שאפיינה את בית״ר בשנים עברו, המשחק האטרקטיבי, ושמחת החיים שעטפה את המועדון. ועכשיו זו כבר בית״ר אחרת, מעט כבויה, מנותקת, והמטרה היא להחיות אותה מחדש, ליצור זהות, לבנות שלד מגובש ואיכותי שירוץ שנים ביחד. הערכים שזה ייצור יוכלו להוות בסיס לקבוצה מנצחת.

בינתיים הקבוצה יוצאת למחנה אימונים באוסטריה הקרירה, שם היא תוכל להתאוורר ולגבש לעצמה כיוון לקראת העונה הקרובה. הייתי אומר שהשקט יעשה להם טוב, אבל גם בבית וגן שקט מאוד, שקט מדי. מעניין לראות את הציפיות הנמוכות וחוסר העניין היחסי סביב בית״ר, ובעיקר השאלה כיצד זה ישפיע על פתיחת העונה.

אולי דווקא חוסר הלחץ והציפיות, יביאו את ההצלחה? נכון, אפשר להחתים זר שבוע לפני פתיחת העונה, אבל זו לא הדרך הנכונה לבנות קבוצה בריאה ויציבה.

בית״ר, להזכירכם, נשארה בליגה כבר באפריל, כך שלא ברורה הסחבת בעניין הרכש. יש תחושה שעל כל חמישה שחקנים שמחתימות הקבוצות הגדולות, בית״ר מחתימה אחד. ומי האחד? השבוע הודיעה הקבוצה על צירופו של הקשר ההולנדי-גנאי (5 הופעות בנבחרת גאנה) אדווין גיאסי, שמגיע מהליגה הטורקית. קשה לעמוד על קנקנו של הזר בן ה-30 בינתיים, והוא ודאי יצטרך זמן כדי להתאקלם ולהתחבר לקבוצתו החדשה.

השפה משותפת עם המאמן ודאי תעזור לו. גיאסי משחק בעיקר באגף הימני עם רגל שמאל דומיננטית. אל תחפשו מספרים – הוא כבש בעונה שעברה רק שער אחד ב24 משחקים. קומאן מחכה להחתמת בלם וחלוץ, והסגל פחות או יותר יושלם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר