אורן עמיאל, שון קילפטריק (צילומים: דוברות הפועל ירושלים,phelan m. ebenhack -ap)
אורן עמיאל, שון קילפטריק (צילומים: דוברות הפועל ירושלים,phelan m. ebenhack -ap)

דעה | הפועל היא לא נימברוק – עמיאל צריך להביא קבלות ומהר

המאמן החדש בנה בנה קבוצה חדשה לגמרי, רעבה ומוכשרת. מבין כל הזרים החדשים שון קילפטריק אמור לסחוב את החבורה. אם הפועל לא תראה טוב, עמיאל יגלה שהארנה זה לא מקום מכיל כמו נימברוק

פורסם בתאריך: 14.9.21 16:58

מגפת הקורונה לא רק עצרה את הפועל ירושלים על הפרקט, בעיצומה של יכולת שיא ומשחקים גדולים, אלא גם את הפועל ירושלים שמחוץ לפרקט. לפחות תקשורתית וכלפי האוהדים, נראה היה שהמועדון נכנס לתקופה של אי-בהירות לא רק לגבי העונה הקרובה, אלא בראייה לטווח רחוק – מה היעדים שרוצים להשיג? לאיזה כיוון הולכים? אם בתקופה של אורי אלון המטרות היו ברורות, לקחת אליפות וכניסה ליורוליג, בתקופה שאחרי ההנהלה החליטה ללכת בכל הכוח על מעבר לצ’מפיונס ליג, בתקווה שהפועל גם תזכה במפעל וגם תהנה מעלייה בפופולריות שלו בזכות הצטרפות של קבוצות חזקות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ומה עכשיו? אחרי הנפילה בעונה שעברה, הפועל צריכה לשקם את עצמה על הפרקט ומחוצה לו. עודד קטש וההנהלה הצליחו לייצר תלכיד שהביא ייחודיות, השיג תארים והלך והשתפר. כעת צריך להתחיל מהבסיס, לבנות סגל עם יסודות טובים, שיתחבר עם הזמן כדי שקודם כל – הפועל (שוב) תהיה מועמדת לגיטימית לתארים בארץ. ההבאה של אורן עמיאל היא ראויה מאוד ואפילו מתבקשת: הרכז לשעבר, היה עוזר מאמן בהפועל, גם אצל קטש במכבי ת”א, טס לצ’כיה להיות עוזרו של ננו גינצבורג, קיבל את המושכות בנימבורק והגיע עד לתואר מאמן השנה בצ’מפיונס ליג. ההגעה להפועל היא טיימינג מצוין לשני הצדדים כדי להרים חזרה את המועדון.

עמיאל דוחף לכדורסל מהיר ואינטנסיבי בשני צידי המגרש וגם בניית הסגל היא ניסיון להתחבר ככל האפשר לסגנון המשחק הרצוי. בניית הסגל הישראלי ספגה ביקורת גדולה בשנה וחצי האחרונות, ובצדק. הפועל לכאורה מנסה להתאים את עצמה בעקבות ביטול החוק הרוסי (חובה ישראלי אחד על הפרקט), אבל בעונה שעברה הסגל היה לא מספיק טוב וקצר מאוד. גם השנה בהפועל הלכו על קונספט בו אין שום ישראלי שהוביל קבוצה בעבר, אבל הציפייה שהם ישלימו את הזרים בצורה טובה. וורקמן ושגב הם אולי הכי קרובים מהמאגר הקיים אצלנו לדגם המקומי שעמיאל הכיר בצ’כיה, מבחינת אינטנסיביות (וורקמן) וסייז ואתלטיות (שגב).

בגזרת הזרים היה הרבה הייפ סביב ההחתמות, אבל בסופו של דבר לדעתי ההחתמה החשובה מכולן היא שון קילפטריק. מבחינת יכולת יש לו פוטנציאל להיות אחד הגארדים הטובים שהיו כאן, השאלה אם הוא יכול לסחוב את הקבוצה על גבו. גם לגבי ת’ון מייקר אין שאלה לגבי היכולות, אלא בעיקר לגבי הסתגלות באירופה והמוטיבציה להוכיח שהוא יכול להיות דומיננטי באמת אחרי אי-מימוש הפוטנציאל ב-NBA. יחד עם אובאסוהן, אדאמס וגייטס יש כאן פוטנציאל לחבורה מוכשרת ואפילו רעבה. אנתוני בנט? נקווה שהסגל ייצר אווירה תחרותית ובריאה ויחד עם הצוות המקצועי יוציאו ממנו את המיטב.

אורן עמיאל יקווה שהתלכיד הזה יתחבר והקהל ייהנה מקבוצה אגרסיבית ששולטת בצבע ומשאירה הכל על הפרקט. יהיה מעניין לראות את ההתנהלות בתקופות הקשות, אחרי שעמיאל תיאר את תקופת האימון בצ’כיה כמקום מכיל וסבלני שמאמין בתהליכים ארוכי טווח. כאן, בתקופות של משבר, סיר הלחץ הירושלמי יתחיל לבעבע ואז האתגר האמיתי יתחיל. וזה עוד לפני המאבק האמיתי של השנה – נגיף הקורונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר