אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר))

דעה | כי שקט הוא רפש – רק האוהדים של בית”ר יכולים להציל אותה

הבעלים יכולים להתחלף אבל הפתרון בהקאת ארגון לה פמיליה מבית"ר נמצא אצל האוהדים השפויים - הם לא צריכים להתעמת באופן פיזי עם הפורעים, אבל כן לתת להם כתף קרה ולבודד אותם

פורסם בתאריך: 20.10.21 19:00

בניגוד לדעה הרווחת לפיה הקמנו את בית”ר נורדיה רק בגלל ששחקן ערבי לא שיחק בבית”ר, הסיבה רחבה יותר, והאירועים המזעזעים השבוע בבלומפילד מהווים עוד המחשה לכך: על בית”ר ירושלים השתלט ארגון פשע, שהשריש ביציעים תרבות של בריונות. המהומות שמתעוררות בכל פעם ששחקן מוסלמי מוחתם במועדון הם בעצם פרוטקשן שאותו ארגון גובה מהמועדון בכדי להראות מי באמת שולט בו. כל מי שלא מיישר קו עם הארגון מוצא עצמו בחוץ. יהיו אלה בעלי בית, אנשי הנהלה, צוות מקצועי, שחקנים ואוהדים.



בליבנו במהלך תקופת הפרעות שחוללו אנשי לה פמיליה כשהשחקנים הצ’צ’נים הוחתמו במועדון. הסיבה לכך לא היתה התגובה של לה פמיליה, זו היתה צפויה לגמרי. הסיבה לכך הייתה השתיקה הרועמת של “הרוב השפוי”. באותם ימים חבריי ואני מצאנו עצמנו לבד ביציעי טדי הריקים, נלחמים על מה שעוד אפשר להציל מהמועדון. כשהבנו שנותרנו לבד, החלטנו להקים את בית”ר נורדיה, כדי לשמר לפחות משהו מהרוח הבית”רית ומזיכרונות הילדות שלנו.

המיזם לא סחף את אוהדי בית”ר ורק מעטים הצטרפו. הצורך במשאבים כספיים, גרם לכך שהמועדון הפך למעשה למועדון פרטי ובכך איבד את זהותו והתרחק מייעודו המקורי.

המבקרים את המהלך של הקמת בית”ר נורדיה טענו שהיינו צריכים להישאר ו”לשנות מבפנים”. אלא שכל השנים האלה שום שינוי כזה לא התרחש. להיפך, כוחה של לה פמיליה רק גדל והרוב “השפוי”, המשיך לשבת על הגדר ולקוות לנס. איזה מושיע חיצוני שיחזיר את בית”ר לימיה הגדולים. אלא שנס כזה לא קרה ולא יקרה. לה פמיליה העיפו ויעיפו מהמועדון כל מי שינסה להילחם בהם ולהבריא את המועדון.

היחידים שיכולים להציל את בית”ר הם האוהדים שלה. כמו שכתב זאב ז’בוטינס’קי: “כי שקט הוא רפש”. אוהדי בית”ר צריכים להקיא את לה פמיליה מתוכם. אין הציפייה שאנשים נורמטיביים יבואו עכשיו ליציע ויתעמתו פיזית עם אותם בריונים. אבל יש דרכים רבות אחרות שבהם אפשר לבודד את לה פמיליה ביציע ולהפוך אותם בסופו של דבר למוקצים בטדי.

אני מבין לגמרי את הסיבות שבגינן משה חוגג עזב את בית”ר. גם לי יש ביקורת על לא מעט מההחלטות הניהוליות והמקצועיות שלו, אבל כל זה בטל בשישים מול המלחמה שניהל על עתיד המועדון. חוגג, כמו קורנפיין, טביב, ואחרים לפניו, קיבל כתף קרה מהאוהדים. העובדה שיציעי טדי ממשיכים להיות ריקים העונה כאשר לה פמיליה לא מגיעים למשחקים, משחקת בדיוק לידיים שלהם ומוכיחה את טענתם שבלעדיהם אין בית”ר.

ולכן, זה בדיוק הזמן, למרות היכולת המקצועית הנוראה והעונה הקשה שכנראה מצפה לנו, למלא את יציעי טדי. להראות שיש קיום לבית”ר בלי לה פמיליה. ובמשחקי חוץ כאשר הם מגיעים, יש לבודד אותם. לא להצטרף אליהם ל”תצוגות” ולשירים, ועד כמה שניתן גם לא לשבת איתם באותו יציע. במקביל, יש לחזק ולחבק את קמסו מארה וכל שחקן מוסלמי שיגיע לבית”ר ולהראות לבעלים העתידיים שיש להם עם מה לעבוד אם וכאשר יבקשו להבריא את המועדון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר