אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)

דעה | לה פמיליה פתחו במלחמת אחים: התשובה – בעידוד בלתי פוסק במשחק הבית הקרוב

הארגון ששם את עצמו מעל המועדון תקף את אוהדי קבוצתו באירוע המביש ביותר שאני זוכר. זוהי קריאת השכמה לשאר האוהדים להגיע למשחק הבית הקרוב למפגן תמיכה במועדון ולעודד ללא פחד

פורסם בתאריך: 20.10.21 19:07

ביוני 1948 הופצצה אניית אלטלנה ועליה ניצולי שואה ולוחמי אצ”ל על ידי ארגון ההגנה. על אף סכנת החיים, הפגיעה באגו ואיבוד אמצעי הלחימה, הורה מנחם בגין, מנהיג האצ”ל לאנשיו לנצור אש על מנת שלא תפרוץ מלחמת אחים.

ביום שני, במרחק כמה מאות מטרים מהאנדרטה לזכר ניצולי אלטלנה, אוהדים של עצמם (ולא של בית”ר), שכנראה לא מכירים את בגין, לא את זאב ז’בוטינסקי ובטח לא את תורתם החליטו לצאת במלחמת אחים גלויה כנגד חבריהם ליציע בגלל שהעזו לעשות את הדבר החמור ביותר – לעודד את קבוצתם האהובה בניגוד להוראות ארגון לה פמיליה הדורש שליטה.



אני באמת מאמין שראשי הארגון היו נגד הביזיון שקרה ביום שני האחרון באיצטדיון בלומפילד, אבל ראשי הארגון הם אלה שאיבדו שליטה על “החיילים” שלהם שאיבדו כל רסן. הסצנות ביציע הזכירו סרטונים מתקופת שומר חומות, שחבורה של עשרות אנשים שכנראה לא עשו צבא (ואם כן בטח היו שבוע-שבוע בשק”ם) תוקפים לוחם ביחידה מובחרת, אישה נכה ואוהדים מבוגרים.  אין שום סיבה בעולם שתצדיק אלימות כזו. לאורך הדרך ואף מעל במה מכובדת זאת תמכתי בארגון לעיתים קרובות, כעת אני מתבייש בעצמי ומרגיש שאני גם גם אשם שנתתי לנגע הזה לגדול עוד ועוד.

ולגבי משטרת ישראל, כנראה שאם זה לא אוהד שהוריד מסכה או הדליק סיגריה, אז זה לא מעניין אותם. מדובר באירוע מתגלגל שנמשך כעשר דקות ועשרות השוטרים, יס”מ והמאבטחים עומדים במרחק 15 מטר ומסתכלים על הנעשה ללא תגובה. למה אני משלם 100 שקל לכרטיס כדי לכסות את עלויות האבטחה, אם הם לא מגנים עלינו?

זה האירוע הכי קשה שראיתי בכל שנותיי ביציע. אני נבוך, מתבייש, כועס ועצוב. הכאב הפיזי של הנפגעים יעבור, הכאב בלב כנראה שלא.

אני לא נכנס כרגע לעניין של פתרונות ארוכי טווח, אבל יש לי פתרון קצר טווח שאותו חייב כל אוהד בית”ר ליישם: במשחק הקרוב נגד הפועל חיפה שיתקיים באיצטדיון טדי, צריכים להגיע כמה שיותר אוהדים כדי לייצר מפגן תמיכה. ארגון לה פמיליה מחרים למי שלא יודע את משחקי הבית, אבל לאור אירועי בלומפילד האחרונים, צריך להראות לארגון שלא הם אלה שמכתיבים את הלך הרוח ואת העניינים ושקהל האוהדים הרוצה לעודד מוזמן לעשות זאת ללא פחד ולאהוב את קבוצתו כאוות נפשו וללא חשש שמא הארגון יטיל את מורתו ויעיז לסתום את הפיות לאוהדים הרוצים לתמוך בקבוצתם.

כחלק ממחאת האוהדים כנגד התנהלותו של משה חוגג גם אני החרמתי את משחקי הבית של בית”ר. מעכשיו המצב שונה ואני מתכוון להגיע למשחק הקרוב מלווה בבני משפחתי במטרה לעודד את הקבוצה, את המועדון ואת המנורה שהיא הכל בשבילנו האוהדים ואף בריונות לא תגבר עלינו. כמי שגדל על ברכי זאב ז’בוטינסקי אני יכול לומר שאף אלימות לא תשבור את אוהדי בית”ר.

ועניין קטן אחרון: לא משנה באיזה עבריינות לה פמיליה השתמשו, זה עדיין לא נותן את צדקת הדרך למיזם הכושל והמביש שנקרא בית”ר נורדיה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר