אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)

דעה | תובנות ותהיות מהערב העצוב בבלומפילד

לעבור להיות אוהד בית"ר נורדיה או הפועל ירושלים? אני יכול לעשות זאת בקלות, כי חלק מחבריי נמצאים שם, אך למרות המצב העגום בו בית"ר נמצאת אסור בשום פנים ואופן לוותר על הבית. לוותר לארגון הבזוי שמנסה להחריב את בית"ר. ויודעים מה? אסור לוותר לחוגג. הוא היחיד שהתעמת איתם וניסה לפתור את המצב. המחשבות רצות לי בראש והחלטתי לפרוק אותם בטור שמגיע הישר מהלב הדואב. הנה לפניכם

פורסם בתאריך: 20.10.21 19:44

אני גאה להיות ירושלמי. חלק משמעותי מזה, זה להיות אוהד בית"ר. זה להיכנס לטדי ולהרגיש את האווירה המטורפת, את העור ברווז שנהיה לך בשניה הראשונה. זה לראות בירושלים לפני משחק רכבים שצעיפים תלויים מהחלונות. זה ביום שבת, חצי שעה לפני שהיא יוצאת, להתחיל את ההליכה לכיוון טדי. זה ביום המשחק הדבר היחיד שאתה חושב עליו, זה צהוב שחור. זה לשמוע את הסיפורים על סבא, שהיה נכנס חינם לימק"א, כי הכיר שם את האנשים.

רוב החברים שלי בירושלים אוהדים את הפועל ירושלים. האמת שלפני שהיה את קטמון, הם לא כל כך אהדו קבוצה מסוימת, אבל משהו בהפועל משך אותם. לפני הדרבי הראשון בליגה העונה היה לי קשה לדבר איתם, ופחדתי רק מלראות את החיוך שלהם אם היינו מפסידים. למזלי, זה נגמר בטוב.



אחרי המשחק האחרון בבלומפילד, אני מתחיל להבין אותם. את חברים שלי שאוהדים את הפועל ירושלים
אני אפילו לא נכנס לעניין המקצועי, זה בכלל לא מעניין אותי כרגע ששיחקנו כל כך גרוע נגד הפועל ת"א ובכלל העונה.לא הטריד אותי יותר מדי לראות את בית"ר משחקת בצורה משעממת, עם הזדמנויות בודדות במהלך כל המשחק כשיש משהו גדול יותר שמטריד. לרגע אחד, שמחתי שהאוהדים שעושים בעיות האם אלה של הפועל, אבל אחרי 2 דקות התאכזבתי שהזריקות חפצים הגיעו גם מהיציע שלנו.
אחרי המשחק התחלתי לראות כתבות על אוהדת שפונתה לבית חולים, על אוהדים שחטפו מכות, וצרם לי שאני כבר לא בשוק מהדבר הזה. וזה מה שהזוי פה. באיזה עולם אנחנו חיים שבגלל ששחקן מוסלמי עולה לשחק אז יש מרד? באיזה עולם אנחנו חיים שאוהדים חוטפים מכות בגלל שהם תומכים בקבוצה שלהם? ארגון של עבריינים השתלט לנו על הקבוצה, שולח אוהדים לבתי חולים, איך הגענו למצב הזה? מעיפים לנו בעלי בית כי מאיימים עליהם ועל משפחתם?
אני זוכר שלפני כמה שנים לקחתי פעם ראשונה את גיסי למשחק של בית"ר, אל היציע המזרחי. אחרי חמש דקות, הוא שאל אותי אם התבלבלתי ואם בטעות לקחתי אותו לחצר בית הכלא. באותו זמן צחקתי, היום אני כבר לא יודע איך להגיב.

היום אני כבר קצת מתבייש להגיד בקול שאני אוהד בית"ר.
אני לא חושב שילדים קטנים אמורים לבוא כרגע לטדי. אני לא חושב שהם צריכים לחשוב שככה אמור להיראות משחק כדורגל. זה מתחיל בחינוך, בכבוד אחד לשני,  ואין לי מושג איך בית"ר יכולה להמשיך להתקדם מכאן ולאן.

משה חוגג בבקשה תישאר

אתה התחלת להתעסק בדברים האלה. "המתחיל מצווה אומרים לו גמור", נאמר, אז קדימה, תסיים בבקשה את המלאכה ואל תוותר. סוף סוף הגיע בן אדם שהתעסק עם כל העבריינים האלה. אני רק לא מבין איך לא כל אוהדי בית"ר תומכים בו? קיבינימט.  אתם שם בתקשורת, למה אתם לא תומכים בו ללא סייג עם קמפיין מרים?  הוא מנסה להתמודד עם האנשים האלה, ואתם אלה שיכולים לעזור. ועוד שאלה מבין שאלות רבות שיש: המשטרה – איפה אתם בכל הסיפור הזה? זה לא משהו שצריך להיות אחד הנושאים החשובים אצלנו בחיי יומיום? אלפים רואים ובאים לאיצטדיונים מדי שבוע ורואים את האלימות במגרשים.
כבוד השר חילי טרופר זה הזמן שלך

קדימה זה התפקיד שלך עכשיו לטפל בכל הנגע הזה ולהפעיל את הקשרים הפוליטיים כדי להזיז דברים.

אך מה הלאה, מה הפתרון? לעבור לנורדיה? להפועל ירושלים? כי לשם אוכל ללכת בכיף עם חברים ומשפחה.
טוב, ברור שלא, אי אפשר סתם ככה לעזוב את הקבוצה, זה נמצא עמוק בתוך הלב.

האמת שאין לי מושג מה התפקיד שלנו כרגע האוהדים, אלה שנחשבים לצד השפוי והם הרוב ביציעים. האוהדים העבריינים של הארגון ההוא, הם לא חלק מאיתנו. בבקשה אל תגיעו לטדי, זה לא המקום שלכם יותר.

מקווה לימים טובים יותר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר