אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר)

דעה | ארגון אוהדים? לה פמיליה מתנהל כמו ארגון עברייני שיש לסגור

לה פמיליה הוא ארגון שהקו המנחה שלו זו אג’נדה גזענית, ארגון שמאיים על אוהדים וגם מכה אותם, כזה שרק רוצה לשלוט. חברי הארגון איבדו מזמן את הלגיטימיות ועם ארגון עברייני לא מנהלים משא ומתן, אלא נלחמים עד למחיקתו

פורסם בתאריך: 22.10.21 09:23

ארגון האוהדים הנקרא לה פמיליה היה ידוע במשך השנים ככזה שיש לו משנה גזענית. כזה שמחפש קרבות מול אוהדים יריבים. אבל שגעון הגדלות והאהבה העצמית שלהם רק גדלה עם הזמן, והקורבן הבא היה עניין של זמן – כל אוהד בית”ר שלא חלק מהם.

המקרים שקרו במהלך השנים האחרונות הם רק על קצה המזלג, זה ארגון שגזענות ואלימות נחרט על דגלו. והמוטו – הארגון מעל הכל. במקביל, ביציע המערבי הוקם ארגון “גוב האריות” כדי להוסיף צבע ליציע. הם הכינו תצוגות, והקימו גוש עידוד. צעד מבורך, אך לא בעיני הארגון הפוחז. הארגון החדש ספג איומים ואלימות קשה. טרור מבית.



עלי מוחמד ספג מהם קללות באימון פתיחה, במהלך כל העונה לא עודדו אותו ואף היו כאלה ששרקו לו בוז, וכל זה על רקע שמו ומוצאו. במהלך השנה שעברה תוכנן מפגן תמיכה בבית וגן במשה חוגג על רקע עסקת השייח’ שלא צלחה לבסוף.

לה פמיליה הגיעו ופשוט תקפו באלימות כל מי שעמד בדרכם.  במשחק נגד הפועל תל אביב הגיע המקרה ששבר כל שיא, הוא זה שגרם לי להבין שלא מדובר בארגון אוהדים, אלא בארגון טרור לכל דבר ועניין.

הם החליטו להפסיק לעודד את השחקן החדש קאמסו מארה המוסלמי, שקם להתחמם. עמדתם הגזענית והחשוכה מייצגת אותם בלבד.  היו כאלה שלא נרתעו והמשיכו לעודד, והתוצאה? קללות ואיומים, ובסוף גם מכות איומות כלפי אותם אוהדים שהעזו ברוב חוצפתם לעודד.

הדבר הנורא ביותר הוא הטיפול האיטי של המשטרה באלימות שהייתה בבלומפילד. במשך דקות ארוכות אנשי הלה פמיליה קיללו ואיימו כל מי שהעז לעודד, כשנוכחות משטרתית לו היתה קיימת היתה יכולה למנוע את האלימות הקשה שהיתה שם. כנראה שאוזלת היד המשטרתית בסופו של דבר היא זו שמאפשרת לארגון אלים כמו לה פמיליה לעשות ככל העולה על רוחו.

משה חוגג נלחם בהם במלוא העוצמה כמו שלא עשה אף בעלים לפניו, אבל ללא תמיכת הרשויות והקהל הרחב זה בלתי אפשרי להילחם בהם.

יש שתי דרכים להתמודד עם הארגון: הראשונה, התערבות ממשלתית וגיבוש תוכנית לאומית רב שנתית שתקצה משאבים למיגור האלימות בספורט. בדומה למה נעשה באנגליה בשנות השמונים כשרצו למגר את תופעת
החוליגנים. שם הכניסו לכלא את הפורעים וניקו את מגרשי הכדורגל מעבריינים.

הדרך השנייה והחשובה ביותר – להגיע לטדי ובכמויות גדולות. אם לא נגיע למשחקים, בית”ר לא תמשיך להתקיים עוד הרבה זמן. גם כלכלית, וגם תדמיתית. הדרך של האוהדים להציל את בית”ר זה על ידי כך שנייצר אלטרנטיבה.

ביום שבו אוהד שמתנהג באלימות או אוהד שקורא קריאות גזעניות יורחק לכל החיים ממגרשי הכדורגל ויעמוד לדין פלילי על מעשיו, יבינו כולם שהשתנו חוקי המשחק.

בינתיים, מגרשי הכדורגל הם שדה קרב, והאסון הגדול קרוב. הסרת האיום שנקרא לה פמיליה יתאפשר רק בעזרת שילוב של מלחמת חורמה על ידי הרשויות והקמת אלטרנטיבה ביציעים על ידי אוהדים טובים, אין לנו בית”ר אחרת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר