אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)
מסתערים על הכרטיסים - אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)

דעה | לא פמיליה: במתכונתו הנוכחית אין צורך בנוכחות של הארגון ביציעי בית"ר

בהיעדר כדורגל, האוהדים עוסקים במלחמה הפנימית ביציעים דרך הרשתות: לאחרונה העלה הארגון המיליטנטי פוסט שמבשר על חזרתו למשחקי הבית, בפועל אין להם תמיכה מרוב האוהדים ועליהם לבצע חישוב מסלול מחדש

פורסם בתאריך: 18.11.21 09:38

כשאין כדורגל – וכידוע אצלנו פגרת נבחרות היא ״אין כדורגל״ אחד גדול – נתמקד במה שקורה מסביב. וכרגיל בבית״ר, לא משעמם רגע.

בגזרה הניהולית לעומת זאת לא קורה כלום. בייאוש גדול האוהדים הצטערו לגלות שלמרות הדיווחים והשמועות על עסקה שהולכת וקרבה, הרוכשים האמריקאים שכבר עשו את כל הבדיקות האפשריות, לא אצים לרכוש את הקבוצה, לפחות נכון לעכשיו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


פה ושם עוד מפנטזים חלק מיושבי היציע על חזרתו של אלי טביב – ואני יושב ומצחקק לי על פשר הזיכרון הקצר – אבל השיא מבחינתי היה לגלוש בתמימות בפייסבוק ולראות כתבה שנראית ממומנת (לכאורה) של איש העסקים יאיר צברי באחד האתרים, בה נטען שהוא עשוי לרכוש את הקבוצה.

צברי הוא איש שנוי במחלוקת וחובב פרסום, שעשה קולות של נסיונות לרכוש את הפועל תל אביב כדורסל בינואר 2020 אבל נשאר בידיים ריקות,  והניסיון שלו לשדך עצמו לבית״ר, קבוצה במשבר זהות שמחפשת אבא ואמא חדשים, הוא ביזארי לחלוטין, אבל אופייני כל כך לכדורגל שלנו.

ובינתיים בפייסבוק, לה פמיליה העלו פוסט ובו הם בישרו על חזרתם ליציעים. התגובות הראשונות הביעו תמיכה, אבל אז הרוב הדומם הרים את הראש והביע התנגדות חריפה לחזרתם ליציעים. בשלב מסוים, וכמנהגם בעת האחרונה, מאז איבדו את הלגיטימציה ותמיכת הקבל הרחב, הם כיבו את האפשרות להגיב על הפוסט.

למרות שעדיין ישנם רבים התומכים בארגון האוהדים המיליטנטי, לתחושתי, רובו המוחלט של הקהל רוצה משהו אחר, משהו להיאחז בו, מישהו לרוץ איתו הלאה, מחפש זהות חדשה.

גם ארגון האוהדים ״שער האריות״ – מקבץ אוהדי בית״ר שהתקבצו במטרה להילחם בלה פמיליה ולהציב אלטרנטיבה ביציעים, מתקשה להילחם באדישות הכללית, לא מצליח לגייס תמיכה רחבה ולהביא את הקהל למגרשים, וגם אלה שכן באים מוצאים את עצמם במגרש בוהים במתרחש בלי יכולת אמיתית להשפיע.

אבל הם ממשיכים לנסות, וכפי שנאמר כבר קודם, לא בונים תרבות של קהל ברגע. לה פמיליה לקחו את המושכות בשנת 2005 ומאז הם ניתבו את השיח והלך הרוח בקרב יושבי היציע. כעת נדמה שייקח זמן מה עד שנראה שינוי אמיתי, אבל הרצון בהחלט קיים.

אני תמיד אומר שהקהל יחזור וימלא את היציעים כאשר בית״ר תהיה קבוצה אטרקטיבית ומהנה, ולא להיפך.

השיח אודות לה פמיליה משדר מיאוס, ונע בין קולות הקוראים להם להמשיך ולהחרים את המשחקים (״אל תבואו לטדי״), לבין כאלה שקוראים להם לחזור ליציע אבל לחדול מהסגנון האופייני להם.

הגדיל לעשות דף הפייסבוק ״הפרח בגני״, שהעלה סקר בנושא ובו רוב האוהדים הצביעו נגד חזרת הארגון למגרש.

כמובן שאין פירוש הדבר הוא קריאה לאלפי אוהדים התומכים בארגון לא להגיע למגרש, אלא לארגון כ-ארגון, שגם בסקר וגם בשטח אין עוררין על כך שרוב האוהדים כבר לא רוצים בו יותר.

קטונתי מלייעץ לראשי הארגון המהולל, אבל אסיים בעצה מכל הלב – עצרו לרגע. תסתכלו במראה, הביטו למציאות בעיניים. הסיקו מסקנות. הגיע הזמן לקחת אחריות ולסיום ברוח טובה את הדבר היפה ההוא שפשוט יצא משליטה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר