יוסי אבוקסיס, אופיר קריאף (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס, אופיר קריאף (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | יש מאמן בירושלים: יוסי אבוקסיס יציל את בית”ר ולהיפך

הקריירה של המאמן בדעיכה ובית”ר זה המקום המושלם בשבילו להרים אותה שוב - הוא מציל אותה והיא מצילה אותו. מול מכבי פתח תקוה ביום ראשון כבר אפשר היה לראות את המחוייבות ורוח הלחימה, שהיו כל כך חסרים

פורסם בתאריך: 17.2.22 14:34

“יוסי יוסי יוסי אבוקסיס”, כן, אתם לא טועים, אלה הקריאות שנשמעו בשנת 2022 באצטדיון טדי. אחרי 21 שנה. הפעם אבוקסיס על הקווים ולקריאות העידוד הוא זכה אחרי הניצחון החשוב על הלוזונים, לאחר שסיבוב שלם בית”ר לא ניצחה (והטכני בדרבי זה לא ניצחון).

האמת? התרגשתי. התרגשתי עוד קודם לכן כשיוסי עלה לראשונה לאימון הבכורה שלו בבית וגן. נכון שהיו כאלה שניסו לקלקל עם הקללות המוכרות לעברו של אבוקסיס, אלה שלא שכחו לו את העבר כשעזב ליריבה המרה מתל אביב. אבל אל תשכחו ששמעון גרשון היריב הכי לא אהוב בטדי, לבש את המדים הצהובים שחורים והורם על כתפי האוהדים כשהקבוצה זכתה באליפות כאילו גדל בבית וגן. נגמר עידן הסמלים, מה שהכי חשוב הוא שהמועדון המפואר הבית”רי יישאר בליגה.

הניצחון על מכבי פתח תקוה רשום על שמו של אבוקסיס. הרוח שלו הביאה לבית”ר עד כה 4 מ-6 נקודות ואני בטוח שהקריאה “ירושלים לא תרד” אכן תתממש.

מקצועית, בית”ר נראית כמו קבוצה אחרת – יוזמת, תוקפת, מניעה כדור, מפעילה לחץ והדבר הכי חשוב – יוסי הבין כבר נגד נוף הגליל (עוד במחצית הראשונה) שמערך שלושת הבלמים זו שיטה שלא מתאימה לבית”ר, בייחוד שאין לה מגינים תוקפים. ניכר היה שהשחקנים הפנימו שהם אלו שהכניסו את הקבוצה לצרה הזאת והם אלו שיצטרכו להוציא את העגלה מהבוץ.

הרבה זמן שלא ראיתי את בית"ר מחוייבת כל כך. מבחינתי, יוסי יכול להציל את בית”ר ובית”ר יכולה להציל אותו. במידה והקבוצה תישאר בליגה, המועדון יכול להחזיר לדרך המלך את הקריירה הדועכת של המאמן, שהיה עד לא מזמן מועמד מוביל לנבחרת והבחירה בבני יהודה הוליכה אותו אחורה. אהבתי לראות את הטירוף שלו על הקווים – זה הזכיר לי את מה שהוא הביא לקישור הצהוב-שחור אי שם בשנות ה-90.

אופיר קריאף הראה שוב שיש על מי לסמוך בקישור האחורי, שהיתה נקודת התורפה של הקבוצה לאורך כל העונה. קריאף אולי אפור, אבל הוא מביא איתו מנהיגות, עוצמה ואגרסיביות.

תמיר עדי מבחינתי הוא האקס פקטור של בית"ר. הכניסה שלו כמחליף שינתה את כל המשחק. מעבר לשער ולבישול שלו לבואצ’י, הוא חילק כדורים נהדרים משמאל לימין, כשהקרוסים שלו מזכירים את מאמנו שהיה מוסר כדורים כאלה. תמיר עדי שידוע כשחקן שסובל מהרבה פציעות, מראה עד כמה צניעות ועבודה קשה משתלמת והוא אחד השחקנים שחייבים לחדש להם חוזה. האוהדים רוצים לראות שחקנים מחוייבים שנלחמים למען הסמל.

הקהל של בית”ר אמנם לא בא בהמוניו, אבל קולו נשמע היטב כמו בעבר עד מגדלי הולילנד. הקהל העוצמתי הוכיח שוב כשהוא רוצה, ועסוק רק בעידוד, הוא הקהל הכי טוב בארץ. כולי תקווה שבמשחקי הבית הקרובים אוהדים נוספים יגיעו ואצטדיון טדי יהיה מלא שוב בכ-20 אלף אוהדים, כשהמשחק המסומן מבחינתי הוא נגד בני סכנין. כדי שזה יקרה, אבוקסיס יצטרך להסביר לשחקניו להמשיך באותה הדרך.

ומשפט קצר על ירדן שועה: קיבלת פירגונים מכל עבר, אבל אתה צריך להתבגר כדי להיות חלוץ מוביל בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר