שחקני בית"ר, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון)
שחקני בית"ר, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | חולה על כדורגל: התשוקה של אבוקסיס למקצוע הצילה את בית"ר

אבוקסיס היה יכול לשבת בבית ולקבל את מלוא שכרו מבני יהודה, למרות זאת הוא לא חשש לקחת קבוצה מרוסקת ולהשאיר את בית"ר בליגה בדרך מעוררת כבוד. ואחרי המחמאות - העתיד המעורפל של המועדון מדאיג מאוד

פורסם בתאריך: 28.4.22 10:42

כשיוסי אבוקסיס הגיע לבית"ר מצבה היה בכי רע מבחינה מקצועית, לא הרבה האמינו שאפשר לשנות משהו. אבל יוסי האמין, והביא אותה אל שחקניו. היכולת של יוסי להעמיד קבוצה על המגרש ולהפוך אותה ליחידה אחת לוחמת (גם אם לא בכדורגל איכותי) היא לא פחות ממדהימה. הווינריות שלו היא זו שהביאה אותו לקחת עשר נקודות מתוך שתיים עשרה אפשריות במאני טיים ולהבטיח מעשית את ההישארות בליגה אחרי הנצחון בדרבי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אך מעל הכל זו התשוקה של יוסי. בתכלס, הוא יכל לשבת בבית ולקבל את שכרו מבני יהודה מבלי לקחת את האתגר הלא פשוט בבית"ר שיכל לרסק לו את הקריירה לאחר הכישלון בבני יהודה. למרות זאת, הוא הגיע לבית וגן ואתגר את עצמו מבלי לחשוש. ההימור של יוסי התברר כמוצלח ולו בגלל חוסר הפחד שלו ואהבה לכדורגל.
קבוצה שנלחמת בתחתית חייבת להפסיק קודם כל לספוג בצרורות. ההגנה של בית"ר טרם הגעתו של אבוקסיס הייתה מסננת. בית"ר ספגה 29 שערים ב-20 משחקים, בעוד תחת יוסי בית"ר ספגה שמונה שערים בלבד בעשרה משחקים. את השיפור בהגנה צריך לייחס לצמד הבלמים אוראל דגני את ג’וסואה מחיאס, והשילוב הכמעט מושלם ביניהם. דגני הלך והשתפר ככל שהמשחקים התקדמו והוסיף המון מנהיגות ושקט להגנה. היציאה שלו קדימה להתקפה תורמת המון ואין ספק שהוא השחקן היציב ביותר של בית"ר כיום.
השיפור של אורן ביטון בולט גם כן. אחד השחקנים הכי מושמצים בשנתיים האחרונות, חזר לחיים תחת הקואץ’ ומציג יכולת טובה. עוד נקודה לזכות אבוקסיס הוא הבינגו דן עזריה. במערך של אבוקסיס הוא אחד השחקנים החשובים ביותר. הוא ניווט בדרבי לבדו במרכז המגרש ואפשר לראות זאת בפרמטרים בהם הוא נמדד: מסירות מדויקות: 72/78- 92 אחוזי הצלחה. מאבקים מוצלחים: 7/8- 88 אחוזי הצלחה, תיקולים מוצלחים: 3/3 100 אחוזי הצלחה, וחמישה חילוצי כדור. שאפו.
משחק ההתקפה של בית"ר ממשיך להיות עקב האכילס שלה העונה עם שחקני9D אגואיסטים כמו שועה ,רוטמן ושחקן חלש כמו פלייטר. בואצ’י עוד הצליח לתרום כמה שערים חשובים והחזרה שלו הייתה שווה ניצחון חשוב בדרבי. היחיד שמצליח לייצר מצבים בחלק ההתקפי הוא מיכאל אוחנה. בארבעת המשחקים האחרונים הוא היה אחראי לרובם המכריע של המצבים אליהם הגיעה בית"ר. הרגעים בהם נגע בכדור הם רגעי קסם. לפחות במאני טיים של העונה מספר 10 הבין שאת הדריבל עושים באיזורים המסוכנים ולא בחצי המגרש.
אחרי שנשארנו בליגה חזרנו למה שמטריד לא פחות – עתידה הכלכלי של בית"ר הנמצא בערפל. אף אחד לא יודע כיצד תראה העונה הבאה. בית"ר יכולה לצאת לדרך חדשה רק אם תלך להליך פירוק מה שיוביל להפחתת 12 נקודות בעונה הבאה. הליך זה יוביל לכך שרוב החובות ימחקו, פרט לחובות שנפסקו לחובת בית"ר במוסדות פיפ"א בהם נתבעה בית"ר על ידי שחקניה הזרים. הקהל חייב להוציא את בית"ר לדרך חדשה בין אם זה על ידי כך שמשה חוגג ישחרר את הקבוצה ללא תמורה או כאמור פירוק. בחירה קשה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר