יוסי אבוקסיס, משה חוגג (צילומים: אורן בן חקון, ארנון בוסאני)
יוסי אבוקסיס, משה חוגג (צילומים: אורן בן חקון, ארנון בוסאני)

דעה | תצליח לשרוד? כדי שבית”ר תינצל היא צריכה ללכת לפירוק

לאור החובות הכבדים שיש לבית"ר, אין מנוס מללכת לפירוק בתקווה שיגיע בעל בית חדש וביחד עם אבוקסיס על הקווים - הם יוכלו להציל את המועדון. מנגד - כל סיטואציה שבה חוגג עדיין הבעלים צפויה להיכשל

פורסם בתאריך: 12.5.22 16:41

לאחר שיוסי אבוקסיס צלח את המשימה אליה הוא נדרש והשאיר את בית”ר ירושלים בליגה, בית”ר הולכת אל שני תרחישים אפשריים – תפעול בתקציב מינימום בידי חוגג או הליך הקפאת הליכים שיוביל את הקבוצה לכדי פירוק.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בכדי להבין את המשמעות בין האפשרויות הלא מלבבות הללו, חייבים לקבל מעט מושג מה אומר תפעול הקבוצה בתקציב מינימום. תפעול הקבוצה בתקציב מינימום אומר שזו תהיה “קבוצת נוער מחוזקת”, שהסיכויים להישאר בליגה קלושים עד לא קיימים. קבוצה כזאת סביר להניח שיוסי אבוקסיס לא ירצה לאמן ולהתבזות במשך עונה שלמה.
בכדי למנוע הליך כזה שבו חוגג ממשיך להחזיק את בית”ר חייבים לקרות כמה דברים. קודם כל הודעה גורפת שאוהדי הקבוצה לא יקנו מנויים וכרטיסים לעונת המשחקים הבאה, מה שיקשה עד מאוד על חוגג להעמיד אפילו תקציב מינימום.
כשחובות הקבוצה לא ידועים לאף אחד, והסיכוי שיגיע אדם עשיר ברמת מיץ’ גולדהאר שואף לאפס – האופציה היחידה שנותרוה לבית”ר היא ללכת פירוק. דרך אחת היא שאחד מהשחקנים, הספקים או אנשי הצוות המקצועי או הניהולי יגיש בקשה לבית המשפט ויאמר שלא קיבל את כספו.
אופציה נוספת על הפרק, שעשויה להתרחש בזמן הקרוב היא מחאה חוקית כמובן של כלל האוהדים. מטרתה להפעיל לחץ על חוגג ועל כלל הגורמים הרלוונטים כדוגמת ההתאחדות לכדורגל, בקרת התקציבים, מנהלת הליגה וכל גורם שיוכל לעזור לכך שבית”ר תוכל להתחיל את הליך הפירוק בהקדם האפשרי.
מצד אחד, הליכה לפירוק אמנם תוביל להפחתת 12 נקודות ממאזן הקבוצה לעונת המשחקים 2022/23, אך מצד שני מהלך זה יוביל למחיקת כלל החובות, פרט לתביעות של שחקנים זרים, כמו למשל תביעות שנפסקו לטובת אנטואן קונטה (על סך 600 אלף שקלים) ותביעה על סך 2 מיליון שקלים של מרקו יאנקוביץ’ ואדווין ג’יאסי שהוגשו באחרונה.
לאחר שהנאמן מטעם בית המשפט יגיע להסדר כולל, בית המשפט יציע את הקבוצה למכירה והקבוצה תעבור לאדם שיציע את ההצעה הטובה ביותר.
מכאן יהיה אפשר לצאת לדרך חדשה עם בעל בית חדש וכזה שיוכל להעמיד קבוצה ראויה וגם להשאיר את אבוקסיס על הקווים, וזה חושב כי הוא היחיד שיוכל להשאיר את בית”ר בליגה, בטח בעונה שבה יהיו קבוצות דוגמת בני ריינה ונס ציונה.
בכדי שבית”ר תוכל להתחיל בהליך הפירוק ולסיימו בהקדם האפשרי, האוהדים חייבים לאחד את השורות, להניח את האגו בצד ולעשות הכל בכדי שמשה חוגג ישחרר את בית”ר. כל דקה שהוא מחזיק במועדון זה בזבוז זמן יקר שלא בטוח יסייע לנו במאבקים הקשים שמצפים לנו גם בעונה הבאה.
במידה וחוגג לא יצליח לתפעל את הקבוצה בתקציב מינימום ולהעביר אותה בבקרה וגם הקבוצה לא תלך לפירוק התוצאה היא הרסנית ביותר: ירידת שתי ליגות.
מועדון הכדורגל בית”ר ירושלים חשוב ליותר מדי אנשים בכדי לתת לו להיעלם ככה מהמפה, בכדי להוציא את בית”ר לדרך חדשה האוהדים שנרדמו בחודשים האחרונים חייבים להתעורר עכשיו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר