אלי אוחנה, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)
אלי אוחנה, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | לא מורגש ולא משפיע: אוחנה המנהל לא מתקרב לאוחנה השחקן

במשך תקופתו של אלי אוחנה כיושב ראש חוו אוהדי בית"ר כישלונות רבים, למרות הבטחתו להנאה. למרבה הצער, הוא לא הצליח להשפיע בנושאים המקצועיים, העסקיים והניהוליים ולא הצליח לספק תוצאות

פורסם בתאריך: 26.5.22 12:45

אחרי חמש שנים קשות, החוזה של אלי אוחנה בבית״ר מסתיים. ״אני רוצה לגרום הנאה לקהל״, אמר אלי אוחנה במסיבת העיתונאים החגיגות שהתקיימה ב-28 במאי 2017, ערב כניסתו כמחזיק זכויות הניהול של בית״ר ירושלים במקום אלי טביב. איזו הנאה ואיזה נעליים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אמנם בשנה הראשונה הקהל הבית״רי חובב ההרפתקאות רווה נחת, בלי הרבה ציפיות, אבל עם בני בן זקן על הקווים ועם כדורגל סוחף והתקפי. היה שם שיא של 43 משחקים רצופים בהם בית״ר כבשה, היתה תחושה של תואר באוויר, באותם ימים הרשת לא הפסיקה לרעוד ואנחנו באמת נהנינו. זו לא היתה קבוצה שבנה אוחנה, אלא קבוצה בדמותו וצלמו של אלי טביב. ההמשך ידוע – קרע בין אנשי ארגון לה פמיליה לטביב שהחל בבלגיה, הפסד בגמר גביע, עזיבת ״המשיח התימני״ ורכישת בית״ר על ידי איש העסקים משה חוגג – והשאר היסטוריה.
בעונות שבאו אחר כך, בהן לקח אוחנה חלק אקטיבי בבניית הסגל ואסטרטגיית המועדון, בית״ר נכשלה בכל המובנים האפשריים. בזירה התקשורתית – האוהדים סבלו, ואוחנה לא היה שם כדי לתת הסברים. למרות ואולי דווקא בגלל שהגיע לבית״ר אחרי שנים ארוכות בפרונט, בערוץ הספורט – קולו של אוחנה לא נשמע. אולי נמאס לו, אולי רצה קצת שקט, אולי חשב שכך נכון – בפועל משבר הזהות בין האוהדים לקבוצה יושב גם על הדברים האלה.
מקצועית – אוחנה לא היה חתום על מהלכים משמעותיים, לא קידם ושיפר צעירים, (ודווקא כאן היתה לי ציפייה גדולה ממנו, כמי שגידל כמה כשרונות בעשור שלפני) לא הביא לכאן זרים או ישראלים שהרימו את הקבוצה. הוא כן דאג באופן אישי להנחית פה חבר מהעבר, מאמן הולנדי, ארווין קומאן כידוע – אבל זה התגלה כעוד צעד כושל.
בזירה העסקית, למרבה הצער והאכזבה מעמדו לא השפיע – אוחנה, איש עם הילה סביבו, קשרים, כריזמה והרבה מאוד כח, כשל במציאת רוכש, או קבוצת רוכשים שתרים את הקבוצה. מקורביו מספרים על המאמצים הרבים – אוחנה השחקן זכה לתהילה לא בגלל עבודה קשה, אלא בגלל התוצאות. בתפקידי הניהול כמו בנסיונות האימון, הוא נכשל ובגדול. אפילו המהלך המוצלח מאוד של הבאת אבוקסיס לא חתום על שמו, אלא תוצאה של יוזמה משותפת בין חוגג לאברמוב (מה הם מבשלים השניים האלה?).
מאז קיץ 2018, אז גורש בעל הבית ההוא על ידי אנשי הלה פמיליה, ובמקומו הגיע מוכר האשליות והחלומות משה חוגג, הרבה מים עברו בנהר, ובית״ר הפכה מקבוצה תוססת לבדיחה של הליגה.
אלו היו חמש שנים קשות מנשוא, שהנאה – כפי שהבטיח אוחנה לאוהדים, לא היתה חלק מהן, אף לא לרגעים מועטים. לצערי, שלא כמו אוחנה השחקן, אוחנה המנהל היה לא מורגש, לא משפיע ולא מוצלח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר