החיסרון של מי יותר משמעותי? דן איינבינדר או חסוס רואדה (צילומים: ניר קידר)
החיסרון של מי יותר משמעותי? דן איינבינדר או חסוס רואדה (צילומים: ניר קידר)

דן איינבינדר או חסוס רואדה – מי חסר יותר לבית"ר?

התבוסה של בית"ר בבולגריה ביום חמישי האחרון רק העצימה את חסרונם של הקשר והבלם, שמעבר ליכולת על המגרש תרמו גם הרבה מאוד מנהיגות

פורסם בתאריך: 25.7.17 09:41

את העונה הנוכחית פתחה בית"ר עם הרבה תקוות. החזרה של אלי אוחנה למועדון בתור נציג הבעלים ומחזיק זכויות הניהול ביחד עם החתמתם של שחקני רכש דוגמת ז'אורז'יניו ויוסי בניון עוררו בקרב אנשי המועדון והאוהדים את הציפייה שהשנה אפשר יהיה לקפוץ מדרגה.

אבל אז הגיעו משחקי הליגה האירופית. המשחק הראשון נגד ואשאש, שהסתיים ב־3:4 לזכות בית"ר בזכות בליץ של הדקות האחרונות הדליק נורות אדומות, בעיקר באשר למשחק ההגנה של הקבוצה, אבל הניצחון החלק בגומלין (0:3 לבית"ר) החזיר את הביטחון למערכת, אולם זה לא החזיק זמן רב.

צמד המשחקים נגד באטב פלובדיב, בעיקר התבוסה המבישה במשחק השני, כבר הבהירו שמשהו במכונה הבית"רית פשוט מקולקל. המשהו הזה, כך לדברי גורמים שונים בבית וגן, הוא חסרונם של שניים שהיו מעמודי התווך של בית"ר בשנתיים הקודמות – דן איינבינדר וחסוס רואדה. הראשון החזיק את הקישור וחיבר, כך כולם מבינים היום, את כל מערכי הקבוצה, השני החזיק את משחק ההגנה והפך את השחקנים שלידו (דן מורי ומרסל הייסטר) להרבה יותר טובים. מעבר לכך הם תרמו גם מספרים וכבשו יחדיו 11 שערים חשובים.

את השניים, חשוב לציין, היה אפשר להשאיר בבית"ר אבל הבעלים אלי טביב לא רצה או לא התאמץ מספיק, כשמספיק להיזכר בכך שאיינבינדר אפילו לא קיבל הצעה אמיתית לחתום על חוזה חדש.

היה יכול להשאיר אותם? אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

היה יכול להשאיר אותם? אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

 

בבית"ר, כאמור, מתגעגעים מאוד לשניים ובשבועיים האחרונים אפשר לשמוע את שמם עולה על ידי גורמים שונים בקבוצה בהקשר לבור שהם השאירו אחריהם, בור שלא מולא במחליפים. בלם זר איכותי במקום רואדה לא הגיע, כשגם מחליף לאיינבינדר לא באמת הגיע, כי בניון וז'אורז'יניו הם שחקנים קדמיים יותר.

"אני חושב שחסוס מאוד חסר לנו", מנסה גורם בקבוצה לענות לשאלה מי מבין השניים חסר יותר, "כי אין לנו בלם שהיה מייצב את ההגנה, שהיה יוצא עם הכדור קדימה ובעיקר כזה שנתן שקט וביטחון והפך את השחקנים שלידו להרבה יותר טובים. דן מורי הוא הדוגמא הטובה ביותר לעד כמה חסוס חסר. ליד חסוס דן פרח ונתן הרבה מאוד משחקים טובים, אבל מאז שדן הפך לבלם הבכיר כולם רואים איך נראית ההגנה".

אחד משחקני בית"ר מוסיף ומציין כי "אני חושב שהחיסרון של חסוס משמעותי יותר. בלעדיו אין את השקט שהיה מאחורה. אנחנו צריכים בלם איכותי ומנוסה שינהיג מאחורה".

מנגד, גורם שני בבית וגן דווקא טוען כי "המנהיגות של דן חסרה מאוד. במשחק הגומלין נגד באטב לא היה מי שירים את השחקנים, היה חסר את המנהיג באמצע שידחוף את הקבוצה קדימה, שילחץ את שחקני היריב ויכניס את כולם לטירוף כמו שדן היה עושה. בנוסף, בלי דן חסרה לקישור שלנו אגרסיביות".

ויש גם דעה נוספת, כזו שגורסת ששניהם היו משמעותיים מאוד אבל גם אומרת כי "כשקיבלנו רביעייה מהפועל חיפה בעונה שעברה דן וחסוס היו על המגרש ועדיין חטפנו", מציין שחקן בבית"ר. "שניהם היו שחקנים מאוד חשובים לקבוצה ולמערך, אבל זה חלק מהכדורגל – שחקנים עוזבים ואחרים באים במקומם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר