גייס 200 אלף דולר לרכש - ניר ברקת (צילום: ארנון בוסאני)
(צילום: ארנון בוסאני)

ראש העיר ניר ברקת: "אעשה הכול כדי לעזור לאוחנה להביא תארים"

ראש העיר מפרגן למהפכה שמנהיג אלי אוחנה בבית”ר ומוסיף: “המפתח הוא המלחמה באלימות”

פורסם בתאריך: 13.7.17 13:37

לפני כחודש, שמונה ימים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו כנציג הבעלים וכבעל זכויות הניהול בבית"ר, עשה אלי אוחנה את דרכו אל בית העירייה בכיכר ספרא, שם נפגש עם ראש העיר ניר ברקת, במטרה לפתוח דף חדש.

"יוצאים לדרך חדשה", הכריז בעמוד הפייסבוק שלו ראש העיר ירושלים ברקת לאחר הפגישה, והוסיף: "נפגשתי היום עם מחזיק ניהול הזכויות בבית’’ר, חברי היקר אלי אוחנה, לראשונה מאז נכנס לתפקידו בבית’’ר. סיכמנו על שיתוף פעולה מלא בין העירייה לקבוצה והבטחתי לסייע לאלי בכל דבר שיידרש כדי להביא את הקבוצה לזכייה בתארים".

חברים ברמה האישית - אלי אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

"אנחנו חברים טובים" – אלי אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

 

כזכור, במשך שנה וחצי שרר נתק בין ברקת לבין בעלי הקבוצה, אלי טביב, נתק שנגרם כתוצאה מכך שבעל הבית לא נלחם מספיק באלימות ובגזענות, להשקפתו של ראש העיר. לאחר שאוחנה מונה לתפקיד, עושה רושם שהדברים מקבלים משמעויות חדשות.

"אני תמיד מחובר לקבוצה ומגיע למשחקים. חשוב לי מאוד לראות את הצלחתה של בית"ר", מדגיש ראש העיר בראיון מיוחד ל"ספורט כל העיר", ומסביר מה הוביל לסיום הנתק בינו לבין המועדון: "ברגע שאלי הצטרף מחדש לבית"ר, ויש לציין שאנחנו חברים טובים, ושאני מעריך אותו מאוד, ישבנו לבחון איך אני יכול לעזור לקבוצה באתגרים שיש לה. הדבר הראשון והחשוב שעלה בפגישה הוא הצורך להוריד את המשקולת שמקשה על הקבוצה – האלימות. ככל שנלחמים יותר באלימות, כך קל יותר לגייס משאבים. בית"ר חייבת להשיג תארים ואנחנו צריכים את העזרה של הקהל כדי להוריד את המעמסה שיוצרת האלימות".

***

***

ברקת מתייחס גם לעבר, להווה ולעתיד של הקבוצה ומציין: "צריך לראות איך מתחברים ומשקיעים יותר בנוער. זה מאוד חשוב לי. נושא לא פחות חשוב הוא להתחבר גם לוותיקים. להתמודד על תארים זה אתגר מאוד גדול שיש לאוחנה".

בעבר הרבה בעלי עסקים תמכו בבית"ר, ובשנים האחרונות כמעט ולא.
"זה הדבר המרכזי שאני חוזר עליו פעם אחרי פעם: אם להופעה על החולצה יש ערך שלילי, זה יפגע בנותן החסות. ברגע שאנשים ירגישו שהם נותנים חסות, מחזקים את הקבוצה ומתחזקים יחד איתה, אני סבור שזה יחזור. המפתח, כאמור, הוא המלחמה באלימות וזו הציפייה שלי".

בשיחה שקיימת עם אלי אוחנה הבנת שגם לו יש מטרה שכזו?
"אלי מבין את האתגר מצוין. אני מאמין שהוא יעשה כל מה שהוא יכול בשביל להביא את הקבוצה להישגים. גם הוא יצטרך לגייס משאבים, הן מהבעלים והן מספונסרים. זה אתגר גדול מאוד עבורו. אני אעשה הכול כדי לעזור לו להביא תארים לבית"ר. מאוד התרשמתי ממנו. אני מאחל לו הצלחה וכולי תקווה שאנחנו נשיג הישגים גדולים יותר לעומת השנים האחרונות".

לא עמד בסיכומים - אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

לא עמד בסיכומים – אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

 

 

בשנתיים שקדמו לחזרתו של אוחנה לבית”ר שרר נתק מוחלט בין ברקת לבין בעלי בית"ר אלי טביב. נתק שהוביל את ראש העיר להפסיק להגיע ליציע הכבוד באצטדיון טדי ולהעדיף לשבת במשחקי הקבוצה ביציע המערבי.

"זה לא סוד שהיו כמה פעמים שניסיתי לעזור לבית’’ר בשליחות אלי טביב, אם כדי להשיג שותפים או לחלופין כדי להעביר את הקבוצה לידיים חדשות", מסביר ברקת את הסיבות לנתק ומוסיף ש"לצערי זה לא הגיע לשום מקום. כשאני יוצא בשליחות הקבוצה ואחר כך הקבוצה לא שותפה זה לא מתאים לי. אני מסכם דברים בשם העיר ובשם הקבוצות, והדברים צריכים ללכת במסלול שסוכם. זה חלק מהאתגר שאיתו התמודדנו בעבר, והיום אני מקווה לעמוד לרשות הקבוצה ולהשיג הישגים. אם לא צריך את העזרה שלי זה בסדר, אך אם מבקשים את העזרה שלי ואנחנו יוצאים לדרך, ואני מביא מישהו שמוכן להיות שותף או ספונסר, הציפייה שלי היא שגם הקבוצה תעמוד בסיכום הזה".

 

אתה חושב שאלי טביב יכול להביא תארים לבית"ר?
“זה תלוי ביכולת לגייס משאבים. באופן טבעי יהיה קשה לקבוצה להשיג תארים אם אין לה משאבים להתחרות בקבוצות שיודעות לגייס כספים. את כל המשאבים צריך להפנות להבאת כסף מהבית ולמלחמה באלימות, כי זה מביא ספונסרים וחסויות, מביא יותר אנשים למגרשים, ומגדיל את ההכנסות. אפשר לראות את זה בהפועל באר שבע או בכל קבוצה גדולה אחרת – שם יש מתחרים לפרסום על החולצה. למה? כי על כל שקל שאתה שם על החולצה אתה מקבל הד חיובי. לכן אתגר המלחמה באלימות הוא נטו למען התקציב והצלחת הקבוצה. אלי הבין את זה, וברגע שהאוהדים יבינו את זה הם יילחמו ביום הראשון של העונה ולא ביום האחרון".

הזכרת את הפועל באר שבע, קבוצה בבעלות של גיסתך אלונה ברקת, ההצלחה שלהם גורמת לקנאה מסוימת?
"זה לא עניין של קנאה, אלא מודל לחיקוי. זו דוגמה נוספת לבעלים שנכנס, ומכניס את הקהל להצלחה. היום התשתיות של הקבוצה הן הכי טובות בארץ. גם טדי המורחב, ושעתיד להיות מורחב עוד בהמשך, הוא אצטדיון ברמה לאומית. לא היה לנו כזה – הוא הכי גדול בארץ ביכולות שלו. ההשקעה באצטדיון היא קלאסית בכל הנוגע לפעילות קבוצה, והראייה לכך זה הארנה – מאז שהבנייה שלה הסתיימה, הפועל בכדורסל זכתה בשתי אליפויות בשלוש שנים. מי בכלל חלם על דבר כזה? באנלוגיה לבית”ר, אין סיבה שהקבוצה לא תנצל את טדי כדי למלא את האצטדיון, מדובר בהכנסות של יותר ממיליון שקל פר משחק. אם יודעים לייצר הד חיובי ולהוביל את הקבוצה להצלחה, זה עוד כוח".

ניר ברקת (צילום: ארנון בוסאני)

ניר ברקת (צילום: ארנון בוסאני)

 

***

***

את העונה הנוכחית פתחה בית"ר, כידוע, מחוץ לעיר כשהמשחקים במוקדמות הליגה האירופית מתקיימים באצטדיון המושבה. התופעה הזו חוזרת לא אחת בשנים האחרונות, שבהן הקבוצות הירושלמיות נאלצות לשחק מספר משחקים מחוץ לעיר בגלל סיבות כאלה ואחרות.

“השנה זה קרה בגלל המכביה, שהערך שלה לירושלים גדול מכל מה שניתן לתאר”, מציין ברקת. "השאיפה שלי היא שכל ארבע שנים המכביה תתקיים בעיר גם במחיר שהקבוצות שלנו יאלצו לנדוד. מעבר לכך, כשיש שזרוע חורף אין כל כך מה לעשות והקבוצות צריכות לעזור לנו בעניין הזה. הדשא צריך לחיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר