אוראל דגני, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון)
אוראל דגני, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון)

קו הגנה | טור דעה

הגנת בית"ר היא הרעה בליגה וזאת עובדה, אבל ההגנה לא מתחילה ברביעייה האחורית, אלא במשחק ההגנה של כל הקבוצה

פורסם בתאריך: 10.11.22 15:42

אי אפשר להתעלם מכך שבית"ר ספגה מתחילת השנה המון שערים – למעשה, היא הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים בליגה. המחשבה הראשונית היא להאשים את הרביעייה האחורית, אבל האמת שאני מסתכל על זה אחרת. יש הבדל בין שחקני הגנה (אותה רביעייה/חמישייה אחורית), לבין משחק ההגנה שאליו שותפים כלל השחקנים. באופן כללי, אני רואה שיש בקבוצה עמידה לא טובה של שחקנים במגרש, המוביל לטעויות ולספיגות ומשם להאשמות. גם אם לבית"ר תהיה רביעיית הגנה הכי טובה שיש, היא עדיין תספוג שערים אם משחק ההגנה לא יהיה מספיק טוב. בבית"ר יש חוסר יציבות הגנתית, מצד אחד משחקים בהן לא ספגה שערים, לצד כאלה שהקבוצה ספגה תבוסות קשות כמו נגד מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ב"ש ומכבי נתניה. גם צמד הבלמים מחיאס ודגני שהצטרפו תוך כדי תנועה או נעדרו בגלל פציעה נמצאים בכושר לא טוב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מעבר למשחק ההגנה, לבית"ר יש בעיית מגינים אמיתית – גם התקפית ובעיקר הגנתית. המגינים, ומי כמוני יודע כמגן עבר, לא סוגרים נכון אלכסונית, לא עומדים נכון ומאפשרים לשחקני היריב לקבל את הכדור בקלות – ובכך שחקני היריב מייצרים מצבים. אני מזהה שהמגינים לא מספיק אגרסיביים, לא קרובים לשחקנים ומאפשרים להם להתנהל בחופשיות עם הכדור. בגזרה הזאת בהחלט הייתי מנסה להתחזק בחלון ינואר.
לא בדקתי מספרים, אבל מרגיש לי שהקבוצה סופגת יותר מדי במצבים נייחים, וזה אומר שלא שומרים מספיק קרוב וחזק. כאמור, לא רק שחקני ההגנה אחראים לכך, אלא שחקנים בעמדות נוספות שצריכים להשתתף יותר במשחק ההגנה ולסגור את החלק שלהם וזה פחות קורה ומשפיע על כל ההגנה. צריך להסתכל על כל המכלול ולא רק בעמדה או על שחקן זה או אחר. בית"ר זקוקה לקשר אחורי שהוא מנהיג במרכז המגרש. לא יודע מה היכולות הכלכליות והאם זה אפשרי, אבל שחקן כזה שיכול לכוון ולהיות הברומטר באמצע ולשבור התקפות יריב, שזה מצרך חשוב בכדורגל של היום.
אפשר גם לגעת בסוגיית השוער, שם בית"ר מציבה שחקן עם פחות ניסיון. אין ספק שאם לקבוצה היה שוער מנוסה, הדבר בהחלט היה משפר את הבטחון של שחקני ההגנה. שוער כזה שיודע לדבר, להזיז את השחקנים ולהגיב נכון למתרחש, מה שהיה יכול למנוע לא מעט שערים. שוער בלי בטחון גורם להגנה להיות לחוצה יותר, ומשחק ההגנה בהחלט משתנה בהתאם לרמת השוער. גם כאן צריך לשקול אפשרות להתחזק בחלון העברות הקרוב, אך גם זה תלוי ביכולות הכלכליות של המועדון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר