ברק אברמוב, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)
ברק אברמוב, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | כדורגל בשבת? יש להתחשב בכולם

בעבר כשבית"ר הייתה משחקת בימי שבת זה היה דבר שבשגרה ואילו היום לא. התחשבות בשומר השבת צריכה להיות כמו דין אב המעוניין לקחת את ילדו ללמשחקי בית"ר בשבת בצהריים

פורסם בתאריך: 12.1.23 00:14

השבוע התבשרנו שבית"ר שלנו תשחק בעוד מספר שבועות נגד מ.ס אשדוד, שוב, בשבת בצהריים, וגם הפעם היו בקרב האוהדים כאלו שבחרו, במקום להכיל ולכבד, לפנות לבעלי הקבוצה בהודעות ולהצהיר בפניו ב"סמי" איום, שלא יחדשו את המנוי בעונה הבאה אם הקבוצה תשחק פעמים נוספות במהלך השבת.
מצחיק לחשוב שעד לפני כמה עשורים, כשאני הייתי ילד, עוד במגרש ימק"א המיתולוגי, שעת המחזור המרכזית היתה בשבת בשתיים בצהריים. לא היה דבר כזה משחקים באמצע השבוע, אפילו לא במוצאי השבת. התהפכו היוצרות ומשחקים במהלך השבת הפכו מהנורמה לחריג, ויש כאלה שמבקשים גם את החריג להעלים כליל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מה שיותר מצחיק, שיש כאלה שחושבים שאם הם בוחרים לשמור את השבת והדת בדרכם, הדבר מחייב התחשבות בהם דווקא ולא באחרים, שמטעמים אחרים מבקשים שלא לשחק למשל באמצע השבוע בשעות מאוחרות.
הטיעון והדיון בעניין לא יכול להיות דתי, ולמה? אם נלך לפי כללי ההלכה הדווקניים, מידע שינקתי מקריאת תשובות רבנים לשאלה, לפקוד מגרשי כדורגל באופן כללי הוא דבר אסור מטעמים שונים של הלכת מושב ליצים (ועוד), ולכן העובדה שציבור מסוים החליט שאם הוא שומר שבת הדבר מחייב התחשבות בו בלבד ובאחרים לא, כי כך הוא בוחר לקיים את הדת, שגוי מעיקרו.
אז מה נכון לטעמי? צריך להתחשב בכולם. דין התחשבות בשומר השבת הינו כדין האב שמעוניין לקחת את הילד לראות את בית"ר בשבת בצהריים. משחקי הכדורגל צריכים להיות משוחקים בימים ובשעות מגוונים וצריך לנסות עד כמה שניתן להתחשב בכולם, פעם זה יהנה וזה יחסר ופעם זה יחסר וההוא יהנה, תוך הכלה וכבוד הדדי זה באמונתו של זה וזה ברצונו של זה. אגב, אם מישהו תוהה, הכותב אדם מסורתי המחובר לדת ולאמונה ועדיין מאמין שצריך להתחשב בכולם.
ומשפט על הדרבי. כן, היה שורף לחטוף שער בדקה ה-96 נגד היריבה המיתולוגית ולראות יציע אדום גועש מול העיניים, אבל לצד זה להיות נוכח בטדי מלא באלפים צהובים ומולו יציע אדום, במשחק מרתק ומותח של שתי קבוצות ירושלמיות בחלק העליון של הטבלה זה דבר שלא היה לנו כאן הרבה זמן, ספק אם היה בכלל. בקשר לבית"ר, היא עוד תלך ותשתפר אני בטוח. יאללה בית"ר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר