ספידי סמית', גביע המדינה (צילומים: אורן בן חקון)
ספידי סמית', גביע המדינה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | כל הכוכבים הסתדרו

הפעם האחרונה שמכבי הפסידה גמר גביע מחוץ לביתה היה אי שם בשנות ה-50, אחרי הנתון הזה אפשר להבין שהרבה דברים הסתדרו להם היטב כדי שהפועל תחגוג בארנה. מצפה לבק טו בק בשנה הבאה כיאה למסורת

פורסם בתאריך: 23.2.23 00:23

כל אוהד אדום יודע, שבמשחקי המאני טיים של הפועל ירושלים בכדורסל תמיד נהוג לעשות הפוך על הפוך. אולי זו הסיבה שמצאתי את עצמי מאחל בחיוך לזוג צהוב שנראה מבסוט מעצמו במתחם המזון המהיר בקניון מלחה, זכייה קלילה בגביע, וכמובן לא לשכוח להעלות את גיא פניני על מנת להשוות את שיא ההופעות בגמרים ולצרף אותו ל'ג'ון די' במעמד ההנפה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

בדיעבד, זה עבד, אבל הדרך להנפת הגביע, כיאה להפועל, היתה רצופה מכשולים. רבים מהם נגעו לציפיות הגבוהות מזאק הנקינס וה'ילד' נועם יעקב, כשעד מהרה התברר שלא זה המשחק שיכניסו לקלטת הביצועים שלהם. ספידי סמית', בדומה לתיאום הסיאמי שלו מהכדורגל, ג'ורדן בוטאקה, התמחה גם הפעם ברגעי קסם מרגשים לצד איבודים שטותיים וזריקות מאוחרות שגורמות לך לרצות לתלוש לו ראסטה מעומק הפדחת.
2. מלכתחילה היה ברור שהפועל תשים דגש על משחק ההגנה ותשאף לסקור נמוך ככל האפשר על מנת לשמור על סיכוי להפתיע את מכבי. זה עבד מעל המצופה בחצי הראשון, בו קלעו הצהובים 31 נקודות בלבד לעומת 40 של הפועל.
ביציע, הפסימיים באדום כבר דנו בינם לבין עצמם איך במאני טיים הכל עומד להשתנות כמיטב המסורת. גם הקמע האנרגטי ביציע כולל כיתוב 'אריה' על הגופייה (אנלוגיה משעשעת למאמן הכדורגל) שהפציץ עם שלט 'לא להוריד את הרגל מהגז', התקשה לשכנע שיש מקום להאמין שהגביע השביעי בדרך.
3. מכבי החלה לנגוס בהפרש, וכשהעצבים ביציע כבר היו מרוטים לגמרי הגיע מכשול ממקום לא צפוי, ובעצם הכי צפוי שיש. כמעט 16 שנים חלפו מאז טראומת סמי בכר, וספי שמש הוכיח שדבר לא השתנה. שרשרת שריקות מזעזעות הוציאו כ-6,000 אדומים ביציעים מדעתם, החזירו את מכבי למרחק יריקה מהפועל, הזכירו היכן נמצא כובד המשקל בכל הנוגע לאנשי המשרוקית ובעיקר איימו לנפץ לרסיסים את חלום הגביע.
בניגוד לציפיות, מכבי לא הצליחה להרים מהרצפה את שובל המתנות שקיבלה מהשופטים ולא ניצלה את הלחץ האדום כדי להפוך את התוצאה. כשצוללים לארכיון ומגלים שמדובר בסקור הכי נמוך בגמר מאז 1999/2000, כמו גם שהפעם האחרונה שמכבי הפסידה גמר מחוץ לביתה היה אי שם בשנות ה-50, מבינים שכל הכוכבים הסתדרו בשמיים עבור הפועל. זמן טוב להזכיר שכל גביע אדום עד כה הפך לבק טו בק. אז עד הפעם הבאה (בשנה הבאה): תודה לך, מיסטר אלכסנדר דז'יקיץ.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר