אוהדי בית"ר ירושלים, פריצה לכר הדשא, עצירת טקס גביע המדינה (צילום: אורן בן חקון)
גמר גביע המדינה בכדורגל (צילום: אורן בן חקון)

דעה | דין לבית"ר ודין לשאר

יוגב בר, אוהד בית"ר ירושלים, יוצא נגד העונש הכבד שספגה בית"ר מההתאחדות לכדורגל, ובעיקר יוצא כנגד חוסר השוויון והצדק. מסכימים איתו?

פורסם בתאריך: 15.6.23 17:30

העונש שהוטל השבוע על בית"ר ירושלים על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, הביא שוב לידי ביטוי את היחס הלא הוגן שספג המועדון לאורך השנים. ההחלטה להוריד שלוש נקודות בפועל לעונה הבאה ולהוציא את הקבוצה ממשחקי הגביע בעונה הבאה נראית לא פרופורציונלית, במיוחד בהשוואה לעונשים הקלים שניתנו לקבוצות אחרות על עבירות דומות. יש חשיבות מכרעת לבחון את ההקשר סביב מקרה זה ולשפוך אור על העוולות החוזרות ונשנות שספגה בית"ר ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים בקרית מנחם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בית"ר ירושלים היתה יעד קבוע של ענישה חמורה, המקשה על הקבוצה להתמודד במגרש כשווה. במהלך העשורים האחרונים, המועדון התמודד עם עונשים קשים שקבוצות אחרות נמלטו מהם. הטיפול השגוי הזה מעלה תהיות לגבי ההוגנות והיושרה של ההליך המשמעתי בהתאחדות לכדורגל בישראל.

התקרית שבה אוהדי הפועל אביב השליכו אבוקות במהלך משחק מול קרית שמונה והקבוצה קיבלה עונש קל, חושפת את הפער הבולט בפעולות המשמעתיות נגד מועדונים שונים. למרות סיכון ביטחונם של השחקנים והצופים, העונש היה הפחתת נקודה בודדת בלבד, שאין לו משמעות קטנה בטבלת הליגה הכללית. סלחנות כזו רק מחזקת את תפיסת ההטיה כלפי בית"ר ירושלים.


יוגב בר (צילום: פרטי)

יוגב בר (צילום: פרטי)


 

 

הפער בטיפול בא לידי ביטוי בולט כאשר אנו בוחנים את גורלה של מכבי תל אביב. למרות חדירתם הבלתי מורשית של אוהדי הקבוצה לאצטדיון באשדוד לאחר שריקת הסיום, המועדון יצא ללא פגע, ונמלט מכל אמצעי ענישה. אי ההתאמה הבוטה הזו באכיפת העונשים לא רק פוגעת בשלמותה של ההתאחדות לכדורגל, אלא גם מחזקת את תחושת חוסר הצדק בקרב בית"ר ירושלים ואוהדיה. הגיע הזמן לגישה הוגנת ושוויונית המקיימת את עקרונות הצדק בכל מועדוני הכדורגל.

באופן מכריע, חשוב להכיר באחריות ההתאחדות לכדורגל בישראל להבטחת אבטחה וארגון חלק של אירועים כמו משחק גמר הגביע. כגוף המנהל, יש להתאחדות תפקיד משמעותי בפיקוח על אמצעי הבטיחות והלוגיסטיקה של משחקים בעלי פרופיל גבוה שכזה. הטלת האשמה אך ורק על בית"ר ירושלים אינה מכירה באחריות של ההתאחדות במתן אמצעי אבטחה נאותים במהלך האירוע.

העונש שהוטל על בית"ר ירושלים משקף דפוס מתמשך של יחס מוטה כלפי המועדון. עם זאת, חשוב להבחין בין פעולות של כמה אוהדים סוררים לבין כל הקהל או הקבוצה. זה לא הוגן להעניש את כל המועדון על התנהגות בלתי הולמת של חלק מהקהל. במקום זאת, ההתמקדות צריכה להיות בזיהוי והטלת אחריות על האחראים להתפרעויות ברמה האישית. על ידי אימוץ גישה ממוקדת יותר לאמצעי משמעת, התאחדות לכדורגל בישראל יכולה להבטיח שהאנשים הנכונים יתמודדו עם השלכות מתאימות, בעוד שהאוהדים התמימים והקבוצה כולה לא ייענשו שלא בצדק. הוגנות וצדק חייבים לנצח על מנת לשמור על שלמות הספורט ולקדם תחושת אחדות בין אוהדים ומועדונים כאחד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מנחם הפועל

    הגיע הזמן שתשלמו על התנהגות ברברית לאורך השנים. הפעם פשוט זה היה מהמקפצה.

  2. אוהד מתוסכל

    לפי הפרסומים , בפסק הדין של השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, השופטת בדימוס אסתר קובו ועו”ד אסף הדסי נכתב: “הננו סבורים, כי התנהגות מחפירה וחוליגנית שכזו, ובמימדים שכאלה, במהלך כל המשחק ובעיקר לאחר סיומו, ראויה לענישה חמורה והרתעתית, גם למען יראו וייראו. למרבה דאבון הלב, כל אמצעי המשמעת הרבים שננקטו נגד קבוצת בית"ר ירושלים בעבר, לרבות הפחתת 3 נקודות בפועל ממאזנה, לא מכבר – לא הועילו ולא השפיעו על קהל אוהדיה, כהוא זה”.

    כלומר
    בית דין בעצמו כותב שהעונשים הללו לא משפיעים על התנהגות הקהל

    אז למה נתנו שוב ???‍♂️‍♂️

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר