אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | אל תתבלבלו, זה עדיין מאבק בין דוד לגוליית

למרות מגמת העלייה של הפועל, בית"ר מועדון גדול יותר. למרות זאת, אסור לחשוב על דבר מלבד נצחון בדרבי

פורסם בתאריך: 18.8.23 10:54

בואו נדבר רגע על בית"ר ירושלים. יש לא מעט סיבות שהביאו ילדים בבתי ספר בכל הארץ לאהוד את הקבוצה ותכלס אין שכונה בארץ שלא תראה רכב עם מדבקה של בית"ר. אני כותב את המילים האלה כדי להכניס קצת פרופורציה. הפועל ירושלים היא לא בית"ר. נקודה. אליפויות, גביעים, מקום שני, גביע הטוטו, קצת אירופה ועוד הישגים משמעותיים של בית"ר בחמישים השנים האחרונות מחזירים אותי לטור הקודם. הדגשתי את החשיבות של ההישגיות והשאיפה לתארים, וכן גם גביע הטוטו זה תואר שמכניס לא רק כסף אלא גם מעניק בוסט והד תקשורתי סופר חשוב לקבוצה ערכית כמו הפועל.

 

יש איזו נטייה לחשוב שאנחנו יותר טובים, בגלל הערכים, הקהילתיות, השקט התקציבי, מחלקות הנוער הילדים, הנשים. אנחנו לא. הפועל ירושלים עושה את מה שהפועל ירושלים אחרי עידן סאסי ויונה (בעצם הפועל קטמון) תמיד רצתה, להיות אלטרנטיבה. למשוך קהלים נוספים ולהוות קבוצת כדורגל נוספת בעיר ירושלים. קשה להוות אלטרנטיבה כשמגיעים למשחק דרבי כמה אלפים בודדים מול האריות של בית"ר. אני כותב ונזכר בשנים שבית"ר שטפה את מגרשי הכדורגל ונתנה תצוגות אדירות ובמיוחד זכורות לי השנים 96-98 עם כדורגל שמח ואיכותי. ואנחנו, מתי שיחקנו כדורגל שמח, זורם שעושה לאוהד כדורגל צמרמורת ממהלכים מפתיעים. אני לא זוכר שאי פעם הפועל שיחקה כדורגל מהסוג הזה. לחשו לי שזה עניין תקציבי, שיש תכנית ארוכה ויציבה ושהדרך היא העיקר. אבל אני מזכיר לכל האוהדים שהפועל ירושלים היא קבוצת אוהדים ושאוהדי כדורגל רוצים לראות יותר ניצחונות ותצוגות כדורגל ולי מרגיש שעוד פעם אנחנו נזהרים. שומרים את הקלפים החזקים בצד לטובת זמנים חשובים יותר ונדבקים בסוג של בינוניות מפתיעה לא יותר מזה.

ראיתי את המשחק נגד הפועל פתח תקווה בגביע הטוטו ולרגעים אתה עומד עם הברק הזה בעיניים וברגל המסיימת ומשפשף את העיניים חזק ושואל- היי זאת אני? משחקים מהסוג הזה עושים חשק להתחבר, להגיע למגרשי הכדורגל, לעודד ולהיות חלק מקבוצה מקצועית שמאמינה שהיא אלטרנטיבה אמיתית ושתוך מספר שנים כולם ידברו עליה. מי לא רוצה את ההכרה הזו, מי לא רוצה שיצמד לשם של הקבוצה שלו המילה ווינרים. מי?

הדרבי כבר כאן ואיתו יוקרה עירונית זהו מאבק דוד וגולית, זה משחק שאסור לחשוב על שום דבר חוץ מניצחון. יאאלה הפועל!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דדי

    אל תתבלבלו..ח .גם בעוד מאה וחמישים שנה.בספק אם תוכל הפועל ירושלים .וחרף כמה הבלחות פה ושם .לשחזר שש אליפויות ושמונה גביעי מדינה…אז למי שעדיין חי בספק? שיבושם לו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר