הפועל ירושלים - מחזיקת גביע ווינר 2023/24 (צילום: אור בוקר)
הפועל ירושלים - מחזיקת גביע ווינר 2023/24 (צילום: אור בוקר)

דעה | מכבי שלום, מכבי שלום

הפועל פתחה את העונה עם הנפה של גביע ווינר (עם כוכבית). ולמרות ההנפה - הכוכבת האמיתית של הערב היתה מרים אדלסון, אמו של בעל הבית, שגנבה את ההצגה | טור דעה

פורסם בתאריך: 3.10.23 12:39

שעה קלה לפני פתיחת גמר גביע ווינר אמש, ראשון, בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב, מגרש החנייה מחוץ לאולם הדרייב אין על שם אריק איינשטיין נראה כאילו צפוי להתקיים כאן משחק אימון במקרה הטוב, או לחלופין אפשר להמר שמי שיתכבד להניף את הגביע המוזהב בסוף הערב יהיה דווקא נציג המשטרה.

הנוכחות הדלילה ביציעים ובקופות היתה עדות סמי-אילמת לאחד השבועות העצובים בתולדות הספורט הישראלי – מסאגת תעודות הזהות ועד הדיון הבלתי נגמר על הטיפול בפורעי חוק. אלא שצירוף הנסיבות בו הגמר הוא גם הסופר קלאסיקו הישראלי והאכסנייה המארחת מכילה רק כ-3,500 מקומות ישיבה, טרף את הקלפים.

אט-אט החל האולם להתמלא בצבעי אדום-צהוב והאווירה התחממה בהתאם. חדי העין יכלו לזהות פה ושם כיסאות ריקים, אבל מה שבלט הרבה יותר הוא השלט הלבן עם הכיתוב השחור ביציע האדום בנוסח: 'אוהדים, לא עבריינים'. כשאין בחוץ פרשים וילדים קרובים מדי זה לזה, שריקות הבוז/קריאות העידוד במהלך החימום של הקהל המשולהב לא השאירו מקום לספק – הפעם הספורט ינצח.

על הפרקט צריך היה לשפשף מעט את העיניים על מנת לחשב מסלול מחדש עבור הנפשות הפועלות. זוכי הגביע הגרמני אשתקד, תמיר בלאט ויובל זוסמן, נראו תחילה משונה בבגדיהם החדשים בצהוב ובאדום (בהתאמה) לאחר תקופה בה היו יקירי אוהדי היריבה.

עוד אחד שהאוהדים באדום חיבקו פעם והיום לא מסוגלים לראות הוא גיא פניני, שהחליף את גופיית המשחק הצהובה במכופתרת לבנה תואמת לשאר חברי הצוות המקצועי. במקרה הזה, תהיו בטוחים שאנשים לא משתנים כל כך מהר, ועוזר המאמן הטרי הקפיד לקפוץ כאחוז תזזית מהספסל בתדירות גבוהה ולהעביר היטב מסרים של מחאה לאנשי המשרוקית.

 

 

המנצחת הגדולה בתחום הביגוד, (ובדיעבד תרתי משמע בעקבות התוצאה), היתה הגברת ד"ר מרים אדלסון, שאפשר לספור על כף יד אחת את משחקי הכדורסל בהם נכחה. הפעם היא הפציעה בלוק של הביוקר עם שמלה אדומה ותיק אדום תואם, לא לפני שדאגה להתאמה גם בין הסנדלים הלבנים לשאל נוצץ בגוון זהה. מגה פשניסטה, נקודה.

ד"ר אדלסון תפסה מקום טוב בשורה הראשונה לצד בנה מתן, ומצדו השני התייצב חברו הקרוב, נציג הבעלים ועוד אחד שפרח כשחקן בצהוב והיום מזוהה עם אדום – גל מקל. אפשר לשחק.

במשחק עצמו הפועל גרמה כהרגלה בקודש לדופק מואץ בקרב אוהדיה, שירדו להפסקה בתחושה שבלאט פשוט גדול עליהם. בחצי השני היו אלה ספידי סמית' וליוואי רנדולף שנתנו את הטון, אבל דקות קלאץ' מטורפות של ג'ון דיברתולומאו איימו להוביל לסוף מוכר וכואב.

אלא שאיכשהו, בסוף, הכל מתחיל ונגמר בקארמה. דווקא זוסמן, האיש המושמץ ביותר ביציע הצהוב, שספג שריקות בוז צורמות ולעיתים לא עמד בלחץ ואיבד כדורים מיותרים, תפר שלשה מהסרטים 1:20 לסיום שסגרה עניין ושלחה את אוהדי מכבי לפקקים ביציאה בזמן שסמית' הוכתר ל-MVP של הטורניר ורנדולף הניף את הגביע.

האיש והווסט, אלכסנדר דז'יקיץ', לא רק חתום על שני גביעים בתחומי שנת 2023, אלא שבשני המקרים הוא גם האחראי הבלעדי לשני הפזמונים האהובים ביותר ביציע – 'מכבי שלום, איך זה לראות גביע אדום', וכמובן הלהיט המנצח 'שימון אל תבכה'.

לגאון הכדורסל הסרבי עדיין אין אליפות בארץ הקודש, אבל מאז נחת כאן, הוא בהחלט משדר הן לשחקניו והן לאוהדיו שהמשימה בהחלט אפשרית, גם אם ממול עומדת סוללת הכוכבים של עודד קטש. עכשיו רק נשאר לנסות לרקום קומבינציה יצירתית שתאפשר לו לעמוד מדי פעם גם על הקווים של קבוצת הכדורגל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר