נאל עודה, אוהדי בית"ר בגמר הגביע בעונה שעברה (צילומים: אתר ההתאחדות לכדורגל, אורן בן חקון)
נאל עודה, אוהדי בית"ר בגמר הגביע בעונה שעברה (צילומים: אתר ההתאחדות לכדורגל, אורן בן חקון)

דעה: נאאל להם את העונה

בית"ר ירושלים לא תשמור על תואר מחזיקת גביע המדינה, ואת "התודה המיוחדת" מפנים במועדון וביציעים לאיגוד השופטים על שיבוץ הזוי ומוזר ולכבוד השופט - נאאל עודה - שהמעמד (כל מעמד?) היה פשוט גדול עליו | טור דעה

פורסם בתאריך: 29.1.24 08:38

שמונה חודשים של שכרון חושים הסתיימו להם אתמול, מוצ"ש, בטרנר עם הדחה כואבת של בית"ר מהתואר בו החזיקה. וככה – כבר בחודש ינואר – נראה שלא נותר לה על מה לשחק.

מקצועית בית"ר נראתה מעולה, יוסי אבוקסיס הכין את הקבוצה היטב ומערך שלושת הבלמים עשה, סוף-סוף, את העבודה כמו שצריך. המחצית הראשונה של בית"ר היתה נהדרת, הקבוצה לחצה גבוה את שחקני באר שבע, שלא מצאו תשובות.

ואז הגיעה הדקה ה-18: לדעת רבים, טעות השיפוט של נאאל עודה גמרה לבית"ר את המשחק וגרמה להדחה מוקדמת. השופט, כידוע, לא שרק לפנדל ברור על עדי יונה – טעות קריטית שהיתה צריכה לתת לבית"ר יתרון מוצדק. הטעות הזאת של עודה היא לא הראשונה (וסביר להניח שגם לא האחרונה שלו, אלא אם…). מדובר בשופט שליגת העל גדולה עליו, ואפשר היה לראות ברצף האירועים.

הטענה המרכזית, אם כן, מופנית להתאחדות לכדורגל. החל מבחירת השופט ועד איפה לעזאזל ה-VAR? איך ייתכן שבמשחק כל כך גדול, חשוב ויוקרתי אין VAR? תחסכו בבקשה את עניין המגרשים בליגות הנמוכות – אם יש מגרשים שבהן אין אפשרות להשתמש ב-VAR, אז בהם לא יהיה – אבל למה באופן גורף?

 

 

 

מעבר לטעות הברורה של הפנדל, אני גם לא חושב שהשריקה לקרן להפועל באר שבע במהלך של שער הניצחון היתה נכונה. הבעיטה של אמראן המרוקאי הלכה החוצה ולא פגעה בגוטליב כפי שסבר עודה. כך שגם הטעות הזו התבררה כקריטית מאוד. למרבה הצער, אחרי השריקה האומללה של השופט, גם השוער מיגל סילבה, מנקודות האור הבולטות של בית"ר השנה, ביצע טעות אומללה כשהשמיט כדור לרגליים של חטואל.

ומכאן לאחריות השילוחית של איגוד השופטים. איפה השכל הישר בשיבוץ של שופט לא מנוסה לאחד המשחקים הגדולים של שמינית הגמר, אם לא הגדול מכולם? איך אפשר לפספס מחמישה מטרים הכשלה על שחקן התקפה בתוך הרחבה? הטעות הזאת של עודה (ושל איגוד השופטים) עלתה לבית"ר בעונה שלמה.

אין לי צל של ספק שאם היתה נשרקת לזכותה של בית"ר פנדל כל המשחק היה משתנה ונראה אחרת. באר שבע היתה שולחת יותר שחקנים למעלה ובית"ר היתה יכולה לנצל זאת בהתקפות מעבר. עם היכולת הלא טובה של באר שבע אתמול אני לא חושב שהיא הייתה מסוגלת להבקיע שער.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר