ברק אברמוב, ברק יצחקי (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)
ברק אברמוב, ברק יצחקי (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)

דעה | אזעקת אמת!

בית"ר בסכנת ירידה ממשית ואם לא יתחילו להפנים בבית וגן שצריכים לשנות גישה, כלומר לחשוב קודם איך לא סופגים, אז התחזית עלולה להתממש

פורסם בתאריך: 1.3.24 10:42

בית"ר יכולה לרדת ליגה! זו אזעקת אמת! אם מישהו חשב שההזנחה של ברק אברמוב בשני חלונות המעבר – בקיץ האחרון ובינואר שעברן – לא יכולה לעלות למועדון ביוקר התבדה. המשחק האחרון נגד מכבי נתניה המחיש לכולנו עד כמה המצב של בית"ר לא טוב בלשון המעטה. גם נגד נתניה החלשה להחריד, בית"ר יכולה היתה לחטוף ארבעה שערים במחצית הראשונה והמשחק הזה היה נגמר בכאוס עם עוד אובדן נקודות משמעותי.
המצב שלנו הוא כל כך לא טוב שבית"ר בקונסטלציה מסוימת יכולה למצוא את עצמה נלחמת על הישארות בליגת העל עד לסיום עונה. למזלה של בית"ר, בתחתית הטבלה נמצאות קבוצות כמו הפועל פתח תקוה, אשדוד וחדרה, שחלשות ממנה משמעותית – על כן, סכנת הירידה עדיין איננה ממשית ומוחשית, אבל אם בית"ר תמשיך לא לצבור נקודות והיריבות שלה בתחתית כן תחלצנה נקודות איכשהו, בית"ר תסתבך משמעותית, הלחץ יגבר – לחץ שבבית"ר הוא משמעותי עשרות מונים מכל מועדון אחר במצבה – והחשש והסכנה לרדת ליגה יהפכו לממשיים באופן מהיר.
בית"ר חייבת כבר עכשיו לשנות דיסקט, בית"ר צריכה להתחיל לחשוב ולהתנהג כמו קבוצת תחתית לכל דבר, וזה אומר להגיע משחקים כאשר היא חושבת קודם כל איך לא לספוג ורק לאחר מכן איך איך היא כובשת. בית"ר צריכה לחשוב קודם איך היא משיגה את הנקודה, ורק לאחר מכן לחשוב איך היא מנצחת ומשיגה את כל השלוש.

ברק יצחקי ואלמוג כהן צריכים להפנים גם הם שכרגע, ועד להסרת החשש באופן מוחלט, בית"ר היא קבוצה שנלחמת על חייה בליגה, לא קבוצה שרוצה פליאוף עליון וצמרת. בית"ר צריכה לחשוב כמו חדרה ולא כמו מכבי חיפה, ולכן המשימה הכי חשובה כרגע, היא פחות להתחכם עם שינוי מערכים, פחות לבצע ניסיונות בהרכב עם שחקנים לא יציבים, פחות להתרכז בלחץ גבוה, פחות לסבך את השחקנים במערכים שאפתניים, פחות להמר ויותר ללכת על הבטוח.
בהתאמה, הפן המנטלי חייב לקבל חיזוק משמעותי. הצוות המקצועי חייב להחדיר בשחקנים רוח לחימה והישרדות, להחדיר בהם את היכולת להיאבק עד הדקה האחרונה בכל משחק ולאורך כל המשחק, להרים את סף השבירה והחשוב מכל להחדיר לשחקנים כמה שיותר ביטחון, ביטחון ועוד ביטחון. אובדן ביטחון של השחקנים האלה והיכולת שגם ככה אינה גבוהה, תעלם גם היא, והעננה המנטלית של האפשרות לרדת ליגה תשפיע על השחקנים בכל ההיבטים המקצועיים.
ועוד קטנה לאוהדים: לקהל יש משמעות אדירה במאבקי תחתית, בטח בכל מה שקשור לביטחון של השחקנים וליכולת שלהם לבצע את המשימה, ולכן גם אנחנו צריכים לשנות דיסקט. אלה השחקנים וזה הסגל שישאיר אותנו בליגה ואנחנו צריכים להיות אחריו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר