ז'אורז'יניו, ניקיטה רוקביצה (צילום: אורן בן חקון, צלמוס)
ז'אורז'יניו, ניקיטה רוקביצה (צילום: אורן בן חקון, צלמוס)

"ז'אורז'יניו יכול להציג מספרים טובים יותר משל רוקביצה"

לקראת המפגש בין בית"ר למכבי חיפה, ההשוואה בין שני שחקני ההתקפה הדומיננטיים בלתי נמנעת. אז מי מהם באמת טוב יותר?

פורסם בתאריך: 19.10.17 11:43

במוצאי שבת (21.10) תצא בית"ר ירושלים תצא למשחק גדול ויוקרתי שני העונה (בראשון היא ניצחה 0:3 את מכבי תל אביב בנתניה), כשהצהובים יתמודדו נגד מכבי חיפה (20:30 בסמי עופר) עם מטרה לחזור לירושלים עם עוד שלוש נקודות חשובות. מי שעשויים להיות שחקני המפתח בכל אחד מהצדדים הם ז'אורז'יניו הברזילאי מהצד של בית"ר ירושלים, וניקיטה רוקביצה של מכבי חיפה, שהחל כזכור את דרכו בישראל במדים הצהובים-שחורים.

זו העונה השלישית בישראל שבה משחקים השניים בישראל, ומבחינת שניהם עונת הביכורים נחשבה למוצלחת ביותר עד כה: רוקביצה הגיע לבית"ר במחזור השני של עונת 2015/16, ובשבעת משחקיו הראשונים כבש חמישה שערים, כולל שלושער מדהים נגד מכבי תל אביב. זו היתה גם השנה הפורייה ביותר של החלוץ: 14 שערים ב־30 משחקי ליגה, שזיכו אותו בתואר מלך השערים של בית"ר ירושלים, וסייעו לצהובים-שחורים לסיים את העונה במקום השלישי.

במקביל, זו היתה גם העונה הראשונה של ז'אורז'יניו בארץ, והוא הוביל את בני סכנין הצנועה עד למקום החמישי, כשהוא מסיים אמנם רק עם שבעה שערים (שעדיין זיכו אותן בתואר מלך השערים של הקבוצה) אבל הפגין מנהיגות גדולה והיה מעורב במרבית השערים שכבשה סכנין באותה עונה.

ז'אורז'יניו - קשר/חלוץ בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

ז'אורז'יניו – קשר/חלוץ בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

העונה שעברה של השניים היתה חלשה וזאת למרות שהציפיות מהם היו גבוהות מאוד. ז'אורז'יניו לא הזכיר במאום את היכולת שהפכה אותו לשחקן מבוקש בכל הליגה; ואילו רוקביצה, שעבר למכבי חיפה תמורת 450 אלף יורו, התקשה לשחזר אפילו מחצית מהיכולת שהפגין במדי בית"ר וסיים עונה אנמית עם ארבעה שערים בלבד ב־21 משחקים.

גם בעונה הזו הם ממשיכים לשמור על קווי הדמיון. לשניהם עד כה שלושה שערי ליגה והם פתחו את העונה הזו הרבה יותר טוב מאשר את העונה שעברה.

"ז'אורז'יניו משקיע מאוד. הוא מוסיף לנו הרבה בחלק הקדמי, וגם עושה פעולות הגנה. הוא עובד קשה על המגרש", מחמיא גורם בבית וגן לברזילאי. "'מנגד, הוא קצת לוקה בטקטיקה. יש לו סגנון של קט-רגל, הוא יודע לשחק טוב מאוד על שטחים קטנים, וזה מה שמייחד אותו. הוא השתלב מקצועית וחברתית, וכולם אוהבים אותו".

"לז'אורז'יניו יש יציאה מהמקום עם הכדור ברמה שלא ראיתי הרבה זמן", מפרגן שחקן בבית"ר, ומתפנה להשוות עם רוקביצה: "ניקיטה הרבה פחות טכני מז'אורז'יניו, שיודע גם לכבוש וגם לנהל מצוין את המשחק. היתרון של ניקיטה הוא המהירות, אבל בגדול ז'אורז'יניו שחקן יותר שלם. אני חושב שהוא יכול להציג מספרים טובים יותר מאלו שהציג ניקיטה בבית"ר, ואני מקווה שבשבת הוא ייתן לנו עוד דחיפה בחלק ההתקפי".

"שניהם שחקני התקפה אבל הם משחקים בתפקידים שונים לגמרי", מציין הפרשן דני נוימן. "ז'אורז'יניו הוא שחקן שמשחק מתחת לחלוץ, ורוקאביציה משחק כחלוץ או בכנף. ז'אורז'יניו פתח לא רע את העונה שלו בבית"ר, ולאט-לאט הוא מתחיל להיכנס לכושר טוב. אני מקווה בשביל בית"ר שהוא יהיה בריא ויוכל לשחק מחר, כי המהירות שלו היתה חסרה נגד נתניה: למרות הרביעייה, בית"ר לא שיחקה את המשחק הגדול שלה".

ניקיטה רוקביציה (צילום: צלמוס)

ניקיטה רוקביציה (צילום: צלמוס)

מהעבר השני, מספר 13 בירוק-לבן ישחק שוב נגד האקסית שלו. "לרוקאביציה לקח הרבה זמן עד שנכנס לעניינים במכבי חיפה, כמו כל שחקן שמגיע לקבוצה הזו. משהו שם מוזר. לוקח הרבה זמן לשחקנים להיכנס שם לעניינים, אם בכלל", מנתח נוימן. "ניקיטה מאיים מאוד על השער, ובית"ר תצטרך לסגור אותו הרמטית ולא לתת לו שטחים פתוחים".

"יהיה מעניין לראות מה בית"ר תעשה נגד מכבי חיפה, כי אם ג'ורג'י יעלה בהרכב, המערך יהיה התקפי יותר", מנתח פרשן צ'רלטון ומאמן הנוער של מכבי פתח תקוה, אורי אוזן. "אני לא בטוח שהוא יפתח, כי דווקא נגד חיפה בית"ר צפויה לשחק עם קישור מעובה, כפי שהיה נגד נתניה. ברגע שז'אורז'יניו משחק זה מאוד משמעותי, כי מכל הקשרים הוא היחידי שמצטרף לעומק. הוא גם מכדרר יפה, הוא סוגר קווי לחץ וההשתלבות שלו טובה יותר ממה שחשבתי. לעומתו, רוקאביציה דווקא מתקשה מול צפיפות, לכן אם ז'אורז'יניו ישחק זה יהיה טוב יותר לניקיטה, מכיוון שיתפנו יותר שטחים במרכז עבור החלוץ של חיפה. יהיה משחק מאוד מעניין בסמי עופר, ולדעתי בית"ר פייבוריטית".

"המשותף לשניהם הוא שמדובר בשחקנים שלא גדלו בכדורגל הישראלי, אך השתלבו בו מהר מאוד", ממשיך ומנתח אייל לחמן. "זה נובע מהעובדה ששניהם 'שחקני שכונה', שחקנים של כדורגל רחוב, ואלה השחקנים שמצליחים בכדורגל הישראלי. זה מדהים לראות שוב ושוב איך שחקנים שלא היה להם רקורד מרשים מחוץ למדינה, מצליחים פה בגדול – והדברים נאמרים בעיקר על ז'אורז'יניו".

לחמן ממשיך ומפרגן לברזילאי של בית"ר, ומשווה אותו לאחד מהשחקנים הזרים הגדולים ביותר של הקבוצה: "ז'אורז'יניו מזכיר את שאלוי, שהוא שחקן שלמעשה אין לו תפקיד. הוא לא חלוץ, אבל הוא גם לא פליימייקר, אלא משחק בין הקישור להתקפה. הוא שחקן מאוד ספציפי שהתכונה הבולטת אצלו היא הכניסה לרחבה בלי כדור. הוא מזכיר מאוד את הכניסות האלה של שאלוי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר