רוצים לחגוג גם ביום שני – שחקני בית”ר (צילום: אורן בן חקון)
רוצים לחגוג גם ביום שני – שחקני בית”ר (צילום: אורן בן חקון)

בית"ר מחכה לבאר שבע: "המטרה ברורה: לקחת את הנקודות"

מאני טיים: בבית וגן ממתינים בדריכות למשחק מול האלופה ביום שני (21:00 בטדי). ניצחון ואפשר יהיה לחשוב ברצינות על אליפות. בן זקן שוקל לפתוח עם קונט כמגן ימני

פורסם בתאריך: 25.11.17 12:38

ביום שלישי השבוע ערכה בית"ר ירושלים משחק הכנה אחרון לקראת המפגש נגד הפועל באר שבע (שני, 21:00 בטדי), כשאירחה בבית וגן את הפועל פתח תקוה, וניצחה 0:2 משערים של איתי שכטר וציון צמח. האחרון ממשיך להציג יכולת טובה באימונים, ולהרשים את הצוות המקצועי ועשוי לקבל דקות משחק במשחקים הקרובים.

כחלק מההכנות למשחק, שמוגדר בבית וגן כ"חשוב מאוד להמשך העונה", ערך המאמן בני בן זקן כמה ניסיונות על מנת לבחון דברים חדשים, כשהבולט ביותר היה הצבתו של אנטואן קונט בעמדת המגן הימני – מקום שהיה לו ‘חממה’ בשנה שעברה כשהגיע לבית"ר, אז נחשב למגן הטוב בישראל. במרכז ההגנה שיחקו יחד, במסגרת אותן 'בדיקות' של המאמן, מיקי סירושטיין וטל כחילה.

"אני חושב שטל ומיקי הוכיחו לבני שהוא יכול לסמוך עליהם, ושהם יוכלו לפתוח ביום שני בהרכב", מציין שחקן בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר” ומוסיף: “נגד בני יהודה בני שילם ביוקר על ההחלטה ללכת על קונט כבלם ולא כמגן, בעיקר כי קונט מעדיף ורוצה לחזור לשחק כמגן. יש לו תשוקה עזה לחזור לשם, והוא הציג יכולת מצוינת במשחק האימון נגד פתח תקוה".

יחזור לעמדת המגן? אנטואן קונט (צילום: ניר קידר)

יחזור לעמדת המגן? אנטואן קונט (צילום: ניר קידר)

כאמור, סירושטיין וכחילה הראו יכולת טובה ותיאום בחלק האחורי של ההגנה לאורך כל המשחק, אך יש לקחת בחשבון בהקשר זה כי לא ניתן היה להתרשם יתר על המידה מרמתם האמיתית, שכן המשחק נערך במגרש הבוצי בבית וגן ומול קבוצה מהליגה השנייה. המטרה בקיום המשחק היתה בעיקר 'להוריד חלודה' לקראת המפגש החשוב ביום שני.

אחת הסיבות שגורמות לצוות המקצועי של בית"ר ירושלים לשקול את הסטתו של הצרפתי לאגף ימין, היא הכושר המצוין שבו מצוי אנתוני נוואקמה (ובכלל ההתקפה המפחידה של באר שבע, שכוללת גם את מאור מליקסון ובן שהר). קונט עשוי להיות הפיתרון הטוב ביותר להתמודדות עם העוצמה הפיזית והמהירות של נוואקמה, ובהחלט יש לקחת בחשבון את האפשרות שהוא יפתח כמגן ימני.

"אני חושב שזה יעשה טוב לנו ולקונט אם הוא יעבור לשחק בעמדת המגן הימני", טוען גורם במועדון ומוסיף: "ראינו גם בעונה שעברה שקונט יכול להתמודד מול נווקאמה, וזה משהו שיוכל לעזור לנו מאוד במשחק הקרוב".

כך או כך, נראה שעד כה המאמן עוד לא החליט מי יהיו ה־11 שיפתחו בהרכב. דוד קלטינס, שנעדר ממשחק ההפסד נגד בני יהודה לפני היציאה לפגרה, החלים מהמתיחה ברגלו וצפוי לפתוח בקישור האחורי לצידו של קלאודמיר פריירה. ההתלבטות העיקרית של בן זקן היא מבחינת הקשר השלישי – אריק סאבו, ששיחק כבלם במדי נבחרת סלובקיה במשחקה האחרון, או פול אדגר ההגנתי והחזק יותר.

מי שבכל מקרה לא צפוי לפתוח בהרכב הוא עידן ורד, שנעדר מהאימונים של בית"ר ירושלים בשבוע האחרון לאחר ששהה באשפוז במשך כשבוע בבית החולים הדסה עין כרם, שוחרר לביתו אך זוכה לטיפול תרופתי. הוא שב לאימונים ביום שלישי האחרון אך בבית"ר עדיין לא התקבלה החלטה אם לכלול אותו בסגל למשחק ואולי לתת לו את האפשרות להביא לשינוי מהספסל.

"עידן יהיה מאוד חסר לנו בוודאי אם הוא לא יהיה בסגל בכלל”, טוען שחקן בקבוצה אבל מוסיף ש”אני לא חושב שצריך לקחת איתו סיכון, כי הוא לא בריא במאת האחוזים. הוא הוריד לפחות שבעה קילו, רואים עליו שהוא עבר ימים לא פשוטים. הכי חשוב שיהיה בריא".

 

 

מי שיחליף את ורד בהרכב הוא ז'אורז'יניו שיפתח על קו ימין. חן עזרא ואיתי שכטר ישלימו את חוליית ההתקפה. "ז'אורז'יניו יצטרך להתעלות על עצמו במשחק הזה", מציין שחקן נוסף בבית וגן. "אין לי ספק שז'אורז'יניו יוכל להראות שאפשר לסמוך עליו".

מלבד הצד המקצועי, בבית"ר מחכים מאוד לפגוש את הקבוצה של ברק בכר מול קהל רב שעשוי להגיע למשחק. היציע הצפוני בטדי נפתח ביום שלישי למכירה, לאחר שאזלו כל הכרטיסים ליציע המזרחי.

שחקני בית”ר (צילום: ניר קידר)

יחגגו גם ביום שני? שחקני בית”ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

"מצפה לנו משחק מאוד קשה נגד קבוצה מאוד קשה שבאה במומנטום טוב", טוען אחד משחקני בית"ר ירושלים. "אנחנו באים לאחר פגרה ארוכה, ואילו באר שבע באה אחרי שני משחקים – גם באירופה וגם בליגה. למרות זאת אנחנו באים לנצח, וזו תהיה המטרה הברורה: להשאיר את הנקודות בטדי".

שחקן אחר מוסיף: "אין לי ספק שבמשחק עצמו האצטדיון יהיה מלא והקהל שלנו יידחף אותנו קדימה".

מנגד, יש גם מי שנשמע סקפטי לקראת יום שני, בעיקר בעקבות היכולת של הקבוצה בשבועות האחרונים, ומטיח ביקורת על שיטת המשחק של בני בן זקן. "אני לא רואה אותנו מנצחים ביום שני", טוען גורם במועדון ומוסיף: “"ם איך שאנחנו נראים ומשחקים אנחנו יכולים לנצח קבוצה כמו הפועל עכו ולא כמו הפועל באר שבע. אנחנו לא מספיק מאומנים".

"אם ננצח אני חושב שזה יכול להקפיץ אותנו קדימה, ולתת לנו ביטחון מאוד גדול", טוען שחקן נוסף בקבוצה. "אם נשיג שלוש נקודות והפועל חיפה יפסידו למכבי תל אביב, זה יִצוֹר צמרת קטלנית וצפופה, וכל הליגה תיפתח. גם אסור לשכוח שיש לנו משחקים נוחים עד תום הסיבוב, מול עכו והפועל רעננה, כך שאם ננצח את באר שבע אני חושב שנוכל לעשות רצף ניצחונות עד למכבי תל אביב, ואז טדי בכלל יהיה מלא. עם זאת, אם נפסיד בשני אפשר יהיה לומר שאליפות יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקחת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר