בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)
בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)

בבית וגן תוהים: "מה רוצים מבן זקן? אנחנו בעונה טובה ובצמרת"

הביקורת הקשה כלפי המאמן בן זקן גורמת לאנשי בית”ר לצאת להגנתו. “הקבוצה מפגינה אופי, אפשר לראות גם דברים טובים”

פורסם בתאריך: 9.12.17 17:08

ה־2 באוקטובר 2017 היה עבור בני בן זקן יום שלא ישכח: זה היה היום שבו עמד לראשונה על הקווים כמאמן בית"ר ירושליםפ, הקבוצה שאותה, כך לדברי חבריו, אהד בילדותו, כשמעליו ניצב בראש הקבוצה אחד השחקנים הכי אהובים עליו כילד: אלי אוחנה.

באותו יום שיחקה בית”ר ירושלים נגד בני סכנין, והפסידה 3:2. מאז רשמה הקבוצה תחת הדרכתו של בן זקן ארבעה ניצחונות בשישה משחקים, כולל הפסד מאכזב באותה תוצאה, 3:2, הפעם לבני יהודה, ותיקו 2:2 סוער, בדקה ה־90 ובעשרה שחקנים, מול האלופה הפועל באר שבע. במוצאי השבת האחרונה השיגה הקבוצה ניצחון שאף העלה אותה ל-24 שעות למקום הראשון בטבלה – ועדיין, המאמן הצעיר לא מקבל הכרה מהקהל שממשיך לגדף אותו, זורק לעברו גרעינים וקורא לו להתפטר.

אם זה לא מספיק, הרי שבשבוע שעבר פורסם כאן ב"ספורט כל העיר" כי חלק מהשחקנים במועדון טוענים שבית"ר גדולה על המאמן, ושהוא אינו מתאים למועדון.

בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)

בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)

כעת גורמים שונים בבית וגן יוצאים להגנתו של המאמן, שמצעיד את בית"ר ירושלים לפתיחת העונה מהטובות שהיו לה בעשור האחרון.

“אני לא מבין מה רוצים מבני בן זקן, אנחנו בעונה טובה ובצמרת", טוען גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומוסיף: "יש ביקורות, בהן כאלו לגיטימיות ונכונות, אבל במבחן השטח אפשר לראות גם דברים טובים: הקבוצה משיגה תוצאות בלי שחקנים משמעותיים, היא מאורגנת ומפגינה אופי במצבים לא פשוטים".

גורם נוסף במועדון אומר: "אנשים שוכחים שמול הפועל באר שבע שיחקנו בעשרה שחקנים יותר מחצי שעה, בלי עידן ורד ובלי חן עזרא. הצלחנו להשיג נקודה יקרה מול הפועל באר שבע, שזו קבוצה שניצחה אותנו לא פעם בחמש השנים האחרונות. אין ספק שבמצבים מסוימים לא היינו במשחק, אך בכל זאת ידענו לא להפסיד".

יש לציין כי גם הבעלים אלי טביב וגם מחזיק זכויות הניהול, אלי אוחנה, עומדים מאחורי המאמן ומגבים אותו לחלוטין, למרות הרחשים מסביב. עם זאת, גורמים שונים במועדון מספרים שהמבחן של בן זקן יהיה במשחקים הקרובים: "אם לא נשיג תוצאות טובות, במועדון יצטרכו לבחון מחדש את עתידו של בני", טוען גורם שלישי בבית וגן. "לדעתי המשחקים נגד רעננה ונגד מכבי תל אביב יקבעו מאוד, כי אז נדע לאן העונה שלנו הולכת".

גורמים בסביבת הבעלים טביב מספרים ל"ספורט כל העיר" על החשיבה מאחורי השארתו של בן זקן בתפקיד המאמן: “בני נשאר גם בגלל שהוא מביא עד עכשיו תוצאות, וגם בגלל שטביב יודע שאין מאמנים עם פיגורה בחוץ, לכן הוא לא ממהר לקבל החלטה. היה לנו מאמן טוב ביד, בדמות אלי כהן, שלצערנו עשה מה שעשה. איתו באמת יכולנו ללכת קדימה: בשבוע שהוא היה פה הוא לימד וקידם את השחקנים, וחבל שזה נגמר".

 

במוצ"ש תארח בית"ר את הפועל רעננה מהתחתית (20:30 בטדי) ותנעל מבחינתה את המחזור ה־13 ואת הסיבוב הראשון. אם הפועל באר שבע והפועל חיפה יפסידו במשחקיהן – היא תמצא את עצמה מקום הראשון בתום הסיבוב, שגם בלי המקום הראשון יהיה מהיותר מוצלחים של הקבוצה בעשור האחרון. למעשה, הפעם האחרונה שבה סיימה בית"ר סיבוב עם 27 נקודות בקופה היתה בעונת הדאבל הנפלאה של 2007/08 (אך אז היו רק 11 מחזורים בסיבוב), כך שבהחלט יהיה מדובר על סיבוב ראשון מרשים מאוד.

למרות כל זאת, בבית”ר יודעים טוב מאוד שהמחצית השנייה מול הפועל עכו, שבה בית’’ר נסוגה לאחור וסגרה את המשחק, לא תוכל לחזור על עצמה. לעיני הקהל הביתי תצטרך הקבוצה להיות תוססת הרבה יותר, ולהתמודד מול המערך הסגור של מנחם קורצקי ושחקניו.

חוזר להרכב - חן עזרא (צילום: אורן בן-חקון)

עדיין לא כשיר – חן עזרא (צילום: אורן בן-חקון)

"במחצית השנייה נתנו להפועל עכו להיראות נגדנו כמו ברצלונה", טוען גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "נצטרך להיות תוקפנים יותר וללחוץ את השחקנים של רעננה. אסור לנו ללכת אחורה במשחקים כאלה".

מבחינה מקצועית מי שימשיך להיעדר גם מחר הוא עידן ורד, שממשיך להתאושש אט-אט ממחלתו. גם חן עזרא, שחזר להתאמן ביום שלישי, עדיין לא כשיר וגם הוא לא יהיה בסגל.

“אין ספק שההיעדרות של ורד ועזרא פוגעת בנו מאוד, בעיקר בכל הנוגע למשחק הקווים שלנו”, אומר שחקן בקבוצה בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “נצטרך להתמודד עם זה ולהיות במיטבנו. חשוב לסיים את הסיבוב עם ניצחון”.

“מצפה לנו משחק לא קל מול קבוצה עיקשת”, טוען שחקן שני בקבוצה. “הם יבואו לשחק סגור, אבל אנחנו בבית שלנו ונצטרך להתעלות ולהכריע את המשחק כבר בשלבים הראשונים”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר