שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (צילום: ניר קידר)
רוצים דאבל - שחקני בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

"הולכים להתאבד על הנקודות; ניצחון יהיה הצהרת כוונות ברורה"

המשחק מול מכבי תל אביב (שני, 21:00) מביא את בית”ר לדריכות שיא: "באים אך ורק כדי לנצח"

פורסם בתאריך: 16.12.17 18:52

ביום שני (21:00, אצטדיון טדי) תפתח בית"ר את הסיבוב השני בליגת העל, במטרה להתחיל אותו בדיוק כפי שהתחילה את הסיבוב הראשון ואת העונה כולה – עם ניצחון. בסיבוב הראשון, כזכור, היה זה ניצחון חוץ אדיר ומרשים (0:3) על הצהובים מתל אביב. הרבה דברים קרו במועדון מאז אותו ניצחון באוגוסט, וכרגע בית”ר ניצבת במקום השלישי, מרחק ארבע נקודות מהצהובים-כחולים שבמקום הרביעי, ומרחק שלוש נקודות מהמקום הראשון שאותו כבשה הפועל באר שבע ממש עם סיום הסיבוב.

 



 

בבית”ר יודעים טוב מאוד שביום שני, עם האווירה הסוחפת והמחשמלת שבוודאי תיווצר על ידי אוהדי הקבוצה, הם חייבים להשאיר את שלוש הנקודות בטדי – דבר שיכול לתת לקבוצה דחיפה אדירה לקראת המשך העונה ולהוציא את היריבה מתל אביב ממרוץ האליפות, לפחות באופן תיאורטי.

"אנחנו באים אך ורק כדי לנצח את מכבי ולפתוח את הסיבוב השני כפי שסיימנו אותו”, מצהיר שחקן בקבוצה בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “מכבי תל אביב לא באותה יכולת שהיתה, והראינו כבר בשנים האחרונות שאנחנו מסוגלים לנצח אותם".

"אנחנו כבר מתחילים להרגיש את האווירה לקראת מכבי, ונתכונן למשחק הזה כמו שצריך", מוסיף שחקן שני בבית"ר. "זה משחק חשוב מאוד. אם ננצח, נתרחק בשבע נקודות ממכבי. יש עוד סיבוב שלם, ואנחנו רק מתחילים את הסיבוב השני – אבל זה פשוט משחק חשוב, כולם מודעים לחשיבות שלו".

סגנית האלופה מגיעה למשחק לאחר תיקו משמים ויכולת רעה מול מכבי פתח תקוה, ולאחר קרב קשה מול הפועל באר שבע בגמר גביע הטוטו. בבית”ר מודעים טוב מאוד ללחץ שבו שחקני מכבי יהיו נתונים, כנראה, לקראת המשחק בטדי.

בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

עם זאת, גם בבית"ר עשוי להתפתח לחץ כלשהו: הקבוצה תגיע למפגש כשהיא כבר יודעת מה הפועל באר שבע עשתה נגד מכבי נתניה. אם האדומים מהדרום ינצחו, שחקני בית"ר יהיו חייבים לנצח כדי שהאלופה לא תפתח מהם פער משמעותי של שש נקודות. "אם אנחנו מפסידים ביום שני, נגמר סיפור האליפות שלנו. בפער של שש נקודות אפשר יהיה להגיד שהעניין גמור", אומר שחקן נוסף בקבוצה.

מנגד טוען שחקן אחר: "אם באר שבע לא ינצחו את נתניה, הקהל שלנו יבוא עוד יותר בטירוף, וגם אנחנו. ניצחון שלנו יעורר מחדש את הליגה, וזו תהיה בהחלט הצהרת כוונות לאליפות".

מי שמחכים בשקיקה למשחק ביום שני הם שני שחקניה הברזילאים של בית"ר, קלאודמיר פריירה וז’אורז’יניו. בשיחות סגורות עם מקורביהם סיפרו השניים על התחושות שעוטפות אותם לקראת המשחק: "אני סופר את השניות עד לשריקת הפתיחה", ציין ז'אורז'יניו באותן שיחות. "הקהל שלנו יכניס אותנו לטירוף. אנחנו הולכים להתאבד על הנקודות, ניצחון יהיה הצהרת כוונות ברורה מבחינתנו. נהפוך לפקטור משמעותי עד סוף העונה".

 

 

"אנחנו לא מפחדים מאף קבוצה, בטח לא בבית שלנו, עם הקהל שלנו ועם האקסטזה של טדי", הוסיף קלאודמיר. "מי שצריך לפחד זו מכבי. בית”ר אחת הקבוצות הטובות בארץ, ובטח בבית. יהיה קשה מאוד לקחת מאיתנו את הנקודות האלה".

ומה באמת מצפה לשחקנים מבחינת הקהל? עד לאמצע השבוע הבטיחו את מקומם במשחק למעלה מ־12 אלף אוהדים – 5,000 מנויים ועוד כ־7,000 כרטיסים שנמכרו (כולל כמה מאות אוהדי מכבי). בבית וגן מצפים לכמות גדולה יותר של אוהדים בהשוואה למשחק נגד הפועל באר שבע, ומקווים שהאצטדיון יהיה מלא מפה לפה.

"זה המספר האמיתי, ולא מניפולציה", טוען גורם במועדון בהתייחסוֹ לנתונים. "זה מטורף. אנחנו מרגישים שיש היתכנות גדולה יותר לאצטדיון מלא נגד מכבי לעומת המשחק נגד הפועל באר שבע".

בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

במשחק האחרון של הקבוצה, נגד הפועל רעננה, ביקרו אוהדים רבים את התנהלותם של אלי טביב ושל אלי אוחנה, וקראו שוב למאמן, בני בן זקן, להתפטר. גורמים במועדון מצהירים כי במשחק מול מכבי תל אביב אסור לקבוצה להיראות כפי שנראתה במשחקים האחרונים, שבהם שיחקה מבוקר והלכה לאחור. בשני המשחקים בית”ר שיחקה חלש במחצית השנייה, והיתה נחותה בהרבה מיריבותיה, הממוקמות בתחתית הטבלה.

"אנחנו לא יכולים ללכת אחורה מהדקה ה־60 ולחכות עם שמונה שחקנים מאחור, בתקווה שלא ייכנס גול", טוען גורם בבית"ר. "אנחנו צריכים להיראות הרבה יותר טוב, כי נגד מכבי על כל טעות נשלם. כולם מדברים על משחק ההגנה שלנו נגד רעננה – ספגנו שער מפנדל שלא היה, ושער נוסף בא מטעות של קונט וקליימן, שלא דיברו אחד עם השני. רעננה לא עשו התקפות מיוחדות שהביכו אותנו, שמרנו כמו שצריך ונצטרך לעשות מינימום שגיאות כדי לא לשלם את המחיר".

מבחינה מקצועית, לבית"ר כאב ראש לא קטן: בוריס קליימן, שוערה של הקבוצה והאיש המצטיין בבית”ר בחודש האחרון, בספק גדול למשחק לאחר שנפצע לקראת סיום המשחק מול רעננה. אם הוא ייעדר, סתיו שושן – שלא הציג יכולת טובה בהזדמנות היחידה שניתנה לו בליגה עד כה – יפתח בשער.

"אני מקווה מאוד שבוריס יחלים, כי אנחנו צריכים אותו. הוא בכושר מעולה לאחרונה”, טוען גורם במועדון ומוסיף: “באימונים של שבת וראשון נדע אם בוריס יהיה כשיר למשחק".

על פי המסתמן, מיקי סירושטיין, שנעדר משני המשחקים האחרונים בגלל ההרחקה במשחק נגד הפועל באר שבע, ישוב להרכב על חשבונו של עופר ורטה, וישחק לצידו של טל כחילה במרכז ההגנה. אנטואן קונט, שלא מרשים בעמדת הבלם, יפתח כמגן ימני.

בחוליית הקישור יפתחו דוד קלטינס, אריק סאבו וקלאודמיר פריירה, ולהתקפה יחזרו ז’אורז'יניו וחן עזרא, שישחקו לצד איתי שכטר. עידן ורד, שנעדר מהמשחקים האחרונים בגלל מחלה, ימשיך להיעדר ועל פי גורמים במועדון עשוי לחזור רק בעוד כשלושה שבועות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חוזה עתידות

    טירוף לא יהיה עם מאמן כמו בן זקן.מה שיהיה זה בונקר וניסיון לעקוץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר