בתמונות ילדים ב’ בית”ר ירושלים, נערים ב’ הפועל קטמון, נערים ג’ צו פיוס בית”ר נורדיה (צילומים: בית"ר ירושלים, באדיבות הפועל קטמון)
בתמונות ילדים ב’ בית”ר ירושלים, נערים ב’ הפועל קטמון, נערים ג’ צו פיוס בית”ר נורדיה (צילומים: בית"ר ירושלים, באדיבות הפועל קטמון)

קבוצות הנוער הירושלמיות – והשבוע: ילדים ונערים

ילדים ב’ של בית”ר מובילים את פרויקט המחוננים; נערים ב’ של קטמון מעניקים רגעי נחת; ונערים ג’ של נורדיה מפגינים בגרות

פורסם בתאריך: 23.11.18 08:02

פינת הנוער השבועית תציג בפניכם שלושה סיפורים שונים לחלוטין אחד מהשני – אך מופלאים כל אחד בדרכו. קבוצה אחת צועדת קדימה הודות לפרויקט מחוננים חשוב, קבוצה שנייה מתמודדת עם יריבית חזקות בלי שום פחד בעיניים, וקבוצה שלישית מתפקדת היטב למרות שהמאמן האהוב שלה נאלץ לצאת לחופשה.



פרויקט מחוננים בילדים ב' של בית”ר
פרויקט המחוננים של בית”ר ירושלים, שבראשו עומד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער חנן אזולאי, משולב בתוך שלוש קבוצות: נערים ג’, ילדים א’ וילדים ב’.

“זה פרויקט שמתנהל כבר שנתיים וחצי ומיועד להביא שחקנים לליגות בכירות, כולל לאירופה”, מסביר אזולאי. “אותם מחוננים, 25 במספר, מקבלים שבע יחידות אימון בשבוע ומשחק, בעוד הילדים מהגילאים האלה מקבלים בין שלוש לארבע יחידות. הילדים מתאמנים שלוש פעמים בשבוע, משש וחצי בבוקר למשך שעתיים, ואחר כך הולכים ללמוד בבית הספר תיכון סליגסברג בארמון הנציב, שהוא שותף מלא לפרויקט, אוכלים שם ונוסעים אחר הצהריים להתאמן בבית וגן. זאת הקרבה, רצון למצוינות למקצוענות לשמה. אנחנו עובדים איתם על הצד הפיזי, כולל חדר כושר לנערים פעמיים בשבוע בסליגסברג, ועל הצד הטכני, ובמקביל לא מזניחים את הלימודים השוטפים. תמיד טוענים שאין למאמנים זמן לעבוד עם הצעירים על יסודות הכדורגל, אז בפרויקט הזה, במשך שלושה ימים בשבוע, הם מקבלים את הכול מהכול ואנחנו מתחילים לראות תוצאות. אנחנו משתדלים להגשים את החלומות שלהם”.

המחוננים של בית"ר ירושלים (צילום: בית"ר ירושלים)

לאון מיאלי, מאמן ילדים ב’, בנו של חלוץ העבר האגדי אלי מיאלי, שאימן בנערים של הפועל והיה בשנה שעברה עוזרו של יואב תבריזי כמאמן נוער בית”ר, מספר על הקבוצה שלו, שבה משולבים שבעה שחקנים מחוננים מהפרויקט של חנן אזולאי: “ילדים ב’ משחקים בליגת ילדים מרכז 2. זו קבוצה שנבנתה מחדש. עברנו שישה מחזורים – ניצחנו בארבעה, הפסדנו בשניים. אנחנו במקום השלישי.

“המטרה שלנו משולבת: גם לבנות שחקנים שיצאו לליגות הבכירות, וגם – כמיטב המסורת הבית”רית – להגיע איתם כמה שיותר רחוק, עד לקבוצה הבוגרת. בתחילת השבוע שלחנו שישה שחקנים לנבחרת ילדים ב’, ביניהם איתי סבן, מרדכי אלפנדרי ועמית רחמים, שלושתם מפרויקט המחוננים. דוריאן ארצי, בן מנצורה ומאג’ד דחאלה הוזמנו גם הם לנבחרת. הם לא מהפרויקט, אבל נחשבים למובילים בקבוצה. יש לי שלושה שוערים, כולם ברמה שווה: רום מלכה, עילאי יחיא ועדי יששכר. מעבר לכדורגל, חשוב לנו לשמור על משמעת, על חינוך ועל ערכים, זה מאוד חשוב לי”.

עוצמה בנערים ב’ של קטמון
קבוצת נערים ב’ של הפועל קטמון, המשחקת בליגה ארצית דרום, היא אחת משכיוֹת החמדה הבולטות של מחלקת הנוער של המועדון. מאמן הקבוצה הוא דיויד ברמן, שמגדיר את עצמו כ”תוצר של קטמון”. הוא נמצא שם כבר שש שנים ומשמש, במקביל לתפקידו בנערים, גם כאנליסט בצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת.

“אנחנו נמצאים במקום השביעי, עם 16 נקודות מעשרה משחקים”, אומר המאמן. “זו קבוצה מוכשרת מאוד, שבעונה שעברה שיחקה במחוז דן, החזק פחות, וזכתה שם באליפות. השנה הנערים שלנו משחקים בארצית, עם יריבות חזקות, ואנחנו מתמודדים יפה. יש לנו חלק קדמי חזק, אבל אנחנו עובדים בשוטף חזק מאוד על העמידה ההגנתית, ומתקדמים. יש לי כמה שחקנים מוכשרים מאוד: השוער שלנו, שנהב יהודה, נמנה עם סגל הנבחרת. הבלם הוא פלג חמני, שחקן פנטסטי. עידו גל הפליימייקר קיבל גם הוא זימון לנבחרת. החלוץ הבולט שלנו הוא חביב באייך, שכבש שישה שערים בליגה והיה מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה. נועם גרוס, מגן ימני חזק מאוד, מהיר, אינטליגנט. גיא לוי, מגן שמאלי, מוכשר גם הוא”.

נערים ב' של הפועל קטמון (צילום: הפועל קטמון ירושלים)

ברמן מוסיף ואומר כי “אני חייב לפרגן למנהל המקצועי שלנו שי אהרון, ולליאור חוג’ה, על שיטת העבודה שהם הכניסו, שבה הנערים עובדים באופן פרטני, לא רק במבנה קבוצתי. גולן חרמון למשל, עובד עם ההגנה, מאמן אחר עובד עם הקישור ואני עם ההתקפה. כך אנחנו מצליחים פעמיים בשבוע לעבוד איתם בצורה ממוקדת יותר, ואנחנו בהחלט רואים תוצאות. הקבוצה מוכשרת, ואם תמשיך לעבוד בקצב הקיים אני רואה אותה עושה דברים יפים. הנערים שלנו רעבים מאוד, ומסתכלים לכל הקבוצות ממש בלבן של העיניים”.

 

נערים ג’ של נורדיה: מכוונים גבוה
קבוצת נערים ג’ ‘צו פיוס’ של אגודת ספורט נורדיה, המשחקת במחוז דן 1, עברה לפני שבועיים שינוי כפוי שעה שמאמנה הקבוע, אלירן ממן, נאלץ לצאת לחופשה מסיבות אישיות. אל הקווים הוזעק מילדים ג’ המאמן לי-אור קן-דרור, דמות מוכרת בנורדיה, שהיה במשך שנתיים שחקן בקבוצה הבוגרת ואף שימש כקפטן הקבוצה.

נערים ג' של בית"ר נורדיה (צילום: בית"ר נורדיה)

“אלירן הוא זה שהקים את הקבוצה ומגיע לו קרדיט גדול על כך”, אומר קן-דרור. “כשיחזור, אשמח לפַנות לו את מקומי. יש לנו קבוצה טובה וממושמעת. יש לנו שוער מצוין, אגם סולטן, הגנה טובה וחזקה. אנחנו משחקים כדורגל שוטף ומהיר. יש לנו שני שחקנים לפחות עם פוטנציאל לשחק בעתיד בבוגרים – בלי לציין שמות כדי לא לפגוע באחרים. המטרה שלנו היא לסיים בין שלוש הראשונות, וזה בהחלט אפשרי. הקבוצה שלנו מגוונת. יש לנו כמה שחקנים מהמגזר – אמיר מסאלחה, אעליאן מרואן, יזן כּישכּ ונוצרי בשם ג’וליאן הלון. הקבוצה מאומנת, מסודרת, הכול מתוקתק, אין מחסור בציוד והדגש הוא על ערכים, על להיות בני אדם ורק אחר כך להיות שחקנים. חשוב מאוד שתהיה מסגרת ומשמעת, שיהיו ילדים טובים ובעתיד אנשים טובים בחברה. אני נהנה מאוד לעבוד בקבוצה”.

מנו דהן, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בנורדיה, מסכם ואומר: “קבוצת נערים ג’ של המועדון היא קבוצה מקצועית מאוד, מתקדמת, ממושמעת וחזקה”.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר