רוני לוי (צילום: אורן בן-חקון)
רוני לוי (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | לא דורסת: בית"ר נראית טוב, אבל לקבוצה חסר מחץ בהתקפה

משחקי גביע הטוטו מבליטים את היתרונות הטכניים של בית"ר ירושלים, אך גם מעידים על בעיה מסוימת ברגל המסיימת. רוני לוי, לטיפולך | טור דעה

פורסם בתאריך: 7.8.19 20:55

משחקי גביע הטוטו במתכונתם הנוכחית משרתים את בית"ר ירושלים החדשה עד תום. העובדה שהצהובים קיבלו יריבות קלות נותנת לרוני לוי עוד זמן מצוין של הכנה ושפשוף. בית"ר ירושלים הציגה בשבועיים האחרונים כדורגל טוב. היריבות, כפי שכבר ציינתי, חלשות אבל בשלב הזה הדבר החשוב הוא השפשוף והביטחון, ואת זה בית"ר מקבלת.

במקביל, ניתן גם לראות את הבעיות שיש, ונראה לי שכולם מבינים שיש בעיית מחץ. בית"ר, למרות עדיפות ושליטה מוחלטת על כר הדשא, לא דורסת ולא אימתנית. אני מאמין שבצוות המקצועי רואים את זה ויעשו כל מה שצריך כדי לפתור את הנושא – בין אם בעבודה קשה עם שחקני ההתקפה ובין אם בהחתמת סקורר נוסף.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אני רוצה להתעכב על היהלום הצהוב החדש – מיכאל אוחנה, שבכל אחד מהמשחקים של בית"ר עד כה צד את העין. הדברים שהוא עושה עם הכדור הם אלה שמביאים את הקהל למגרשים. המהירות עם הכדור, הכניסה לעומק, והסיכון התמידי. פשוט כיף.

בית"ר, הרבה בזכות אוחנה, נראית בינתיים תוססת, נמרצת ונלהבת. בקיץ, כשבית"ר השלימה את עסקת העברתו של אוחנה הרבה הרימו גבות לנוכח הסכום שהושקע בו, כולל אני, אבל אם אוחנה ימשיך ביכולת הזו וישפר את הסיומת, הוא יהיה שווה כל שקל.

אוחנה, כידוע, גדל בבית וגן ועזב את מחלקת הנוער בגיל צעיר בשל הכאוס שהיה אז במחלקה. הוא נדד במשך שנים בלא מעט מקומות עד שחזר לבית"ר מהדלת הראשית. אני חושב שהעובדה שנותנים לו את המפתחות להוביל את הקבוצה תורמת לו המון לביטחון העצמי, ומי שמרוויחה מזה היא הקבוצה.

הבעיה היחידה של אוחנה היא, כאמור, הסיומת, השורה התחתונה, התכל'ס. הוא צריך ללמוד לשחרר את הכדור מהר יותר, לשפר את קבלת ההחלטות ולהתחיל להביא מספרים. אם זה יקרה, ואין סיבה שזה לא, מהר מאוד יתחילו לזרום הצעות מהליגות הבכירות ובית"ר תחזיר את ההשקעה וגם תגזור עליו קופון.

עד שזה יקרה, אנחנו נמשיך ליהנות ממנו ונחזיק אצבעות שהוא יישאר בריא ובלי פציעות.

***

הייתי השבוע בהרצאה של אביב נמני, כוכב כדורגל לשעבר וסוכן שחקנים מצליח בהווה. אל ההרצאה הוא הגיע בליווי איש יחסי הציבור הירושלמי דן שושני. ההרצאה היתה מאלפת ונתנה כלים רבים להצלחה, כשבנוסף נמני דיבר על התמודדות עם רגעי משבר – בחיים האישיים וכמובן שגם על המגרש.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


כאחד שמכיר את הענף מבפנים, אני חושב שחובה על כל מי שמתעסק עם נוער לשמוע את ההרצאה הזו. אני מכוון גם להורים של שחקנים צעירים, שדרך ההרצאה הזו אולי יבינו שההתערבות שלהם לא תמיד מועילה, שהחלץ שהם מפעילים מוביל לתוצאה הפוכה וגורם לנזק לילדים. זה היה שיעור מאלף ואני בטוח שרבים יכולים ללמוד מההרצאה הזו.

***

אשאר בענייני צעירים ונוער, עם מעבר להפועל קטמון. קבוצת הנוער של קטמון הציגה כדורגל משובח בשתי העונות האחרונות, כאשר בשתיהן היא הפסידה את העלייה לליגת העל במשחקי הפלייאוף.

הפעם השנייה היתה קשה, ונדמה היה שמההפסד להפועל רמת גן לפני כחודשיים יהיה קשה לקבוצה להתאושש. המאמן חיים בן דוד (בנדה), שעשה עבודה טובה מאוד, עזב או אולי הועזב, ובקטמון החליטו על מינויו של סלמן עמר.

מדובר במינוי ראוי וטוב מאוד. סלמן הוא בעל ניסיון לא מועט באימון, כולל בקבוצה הבוגרת של הפועל ירושלים, והוא אמור להוביל את הנוער של קטמון לעוד עונה בצמרת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר