אפונסו טיירה (צילום: ניר קידר)

דעה | האם בית"ר טועה בהתנהלות שלה מול אפונסו טיירה?

הפורטוגלי מתאמן עם הקבוצה ומקבל ממנה שכר. על רקע הצורך הדחוף בקשר אחורי, כדאי לתת לו את ההזדמנות | טור דעה

פורסם בתאריך: 18.8.19 12:12

אנטואן קונטה מחזיק את ההגנה, עלי מוחמד הוא הברומטר במרכז המגרש, לוי גרסיה ופרדי פלומיין הם שני מטוסים באגפים עם שליטה מדהימה בכדור. דווקא האיכות של רביעיית הזרים של בית"ר ממחישה את גודל הפלונטר עם שני הזרים הנותרים, ז'אורז'יניו ואפונסו טיירה.

בליגה כמו שלנו, במיוחד כשהיצע הישראלים בשוק דל, כל זר אמור להיות שובר שוויון. מה שאומר, שלבית"ר אין את הלוקסוס להתפשר בזרים, ובטח שלא לשלם להם ולא להשתמש בהם. אז מה עושים עם הברזילאי והפורטוגלי שלנו?


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד לפני הצעדים האופרטיביים, מתבקש להחמיא לבית"ר, שנוהגת בכבוד כלפי ז'אורז'יניו וטיירה, ובניגוד לכמעט כל קבוצות ליגת העל לא מעבירה אותם לקבוצת מנודים או מתעללת בהם. השניים מקבלים את התנאים המקסימליים ומתאמנים עם הקבוצה, ונדמה שמשה חוגג דבק במה שרשום לשחקנים על החולצה – "ואהבת לרעך כמוך".

ואחרי המחמאות, נחזור לשאלה – מה עושים איתם? לגבי ז'אורז'יניו נדמה שהתשובה ברורה וחד משמעית – לבית"ר אין מה לעשות איתו ולכן כדאי מאוד להגיע איתו להסכם פרידה ולשלם לו פיצויים כדי שיעזוב. הברזילאי לא משחק כבר שנה וחצי, הוא מתקשה להשתקם מהפציעה שעבר בעקבות הפגיעה המכוערת של חאלד חאליילה. בית"ר מנסה כבר למעלה משנה להעבירו לקבוצות אחרות, אבל כולן נרתעות גם בשל שכרו הגבוה – כ-250 אלף דולר בעונה – וגם בשל הפציעה הקשה שעבר. הפתרון, כאמור, הסכם פרידה שיעלה מה שיעלה וישחרר לבית"ר מקום של זר.



מצב העניינים עם טיירה מעט מסובך יותר לטעמי. כבר כמה שבועות ברצף שאני זועק על כך שלבית"ר חסר קשר אחורי (וכן, גם בלם וחלוץ אבל זה לטור אחר). דן איינבינדר ואופיר קריאף שחקנים טובים, אך הם לא הקשר האחורי שבית"ר צריכה, הם לא מתאימים להיות שליטי מרכז השדה בקבוצה שמכוונת לזכייה בתארים.

וה מוביל אותי לתהייה – אולי בעצם בית"ר לא צריכה קשר אחורי? אולי הוא כבר נמצא בבית וגן?

אמת, בשנה שעברה טיירה לא הרשים יתר על המידה, אבל מי כן הרשים בקבוצה הכבויה של אשתקד מלבד איתמר ניצן? להזכירכם, בהפועל קרית שמונה הוא היה מהחוטפים הבכירים בליגה והיא נראה כמו עוד הברקת ענק מבית היוצר של איזי שירצקי.

הבעיה של טיירה, כמו שאני מבין אותה, היא רכות, בטח שמדובר על עמדת הקשר האחורי. אבל אולי הציוות ביחד עם עלי מוחמד, שבינתיים עושה עבודה כמו של שלושה שחקנים, תוציא ממנו את המיטב?

יכול גם להיות שזה לא יעבוד, אבל מה יש לבית"ר להפסיד? טיירה בינתיים במועדון, הוא מתאמן ומקבל שכר – אולי כדאי לנסות את הציוות הזה?


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


מערך השיווק של בית"ר ממשיך בינתיים לעשות עבודה טובה, והפעם אני רוצה לחזק את ידי כל המעורבים בעניין בשל נושא חשוב מאין כמוהו – מנוי לוחם שהוציאה בית"ר, עבור כל אוהדי הקבוצה שמשרתים בצה"ל כלוחמים.

זהו בהחלט צעד מבורך, וזה המעט שאנחנו כחברה יכולים לעשות על מנת להוקיר תודה לאותם גיבורים. הלוואי ועוד גופים היו נוהגים כמו בית”ר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איזו..

    צריך לתת לטיירה את תפקיד הקשר האחורי.עם שחקנים שיש בקבוצה לדעתי טיירה יעשה את התפקיד על הצד הטוב ביותר…

  2. ע

    לאפונסו טיירה יש עניין להצליח בביתר, כמו שלביתר יש עניין להצליח בעזרתו של אפונסו.
    יש פעמים שעובר חתול שחור בין ההנהלה לשחקן.
    חוסר הבנה, פגיעה בכבוד וכד'.
    הנהלה אחראית רצוי שתשב עם השחקן תברר מה מפריע לו ותנסה להסדיר איתו את היחסים.
    לא בכל עימות הכוח קובע.
    נכון להנהלה יש כוח, החוכמה היא לדעת מתי להפעיל אותו.
    "בטן מלאה" של שחקן על ההנהלה ללא תגובה שתסיים את המקרה על הצד הטוב רק תגרום לקרע.
    הרבה שחקנים מובילים הגיעו למצבים של עימות עם ההנהלה של קבוצתם.
    מי שידע להקשיב לשחקן הרוויח גם שחקן שנותן יותר במגרש וגם שחקן מרוצה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר