לוי גארסיה (צילום: אורן בן-חקון)
לוי גארסיה (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | גארסיה ופלומה מכדררים בלי סוף – ישיבה על הספסל תעשה להם ולבית"ר רק טוב

שחקני הכנף של בית"ר ירושלים הולכים עם הראש בקיר במקום לתת את הכדור לגול. אז מה עושים? עד שרוני לוי לא יספסל לפחות אחד מהם דבר לא ישתנה | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.9.19 14:31

יאללה הלכה העונה, אפשר לקפל, רוני לוי אפור ולא הצליח מאז 2006, הקבוצה הזו חלשה מדי, אין חלוץ, אין קשר, אין בלם, אין ספסל. בקיצור, פלייאוף עליון זה נס.

תירגעו.

עברו שני מחזורים.

איבוד פרופורציות זו המחלה הכי גדולה של בית"ר ירושלים מאז שקמה, והפסד אחד להפועל רעננה ביכולת בינונית מינוס וכבר התחילו ההספדים על עונה שעוד לא התחילה, וכל זה שאנחנו 3 נקודות ממקום ראשון, ואחרי שרק שבוע קודם לכן כולם התלהבו מהיכולת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שלא תטעו, יש בעיות. ההתקפה אנמית וחסרת מחץ (וזה משהו שאפשר וצריך לעבוד עליו באימונים), הספסל באמת צר וכל עוד עידן ורד בחוץ אין אס אמיתי ובית"ר באמת לא נראתה טוב נגד רעננה ביום רע של כל שחקני ההרכב למעט גדי קינדה, אבל יש משחקים כאלה ששום דבר לא הולך, אז בבקשה, בבקשה.

תירגעו.

עברו שני מחזורים.

ועדיין, זה לא אומר שאין במה לטפל. תסתכלו רגע על הנתונים הבאים: מכבי נתניה 17 דריבלים, בני יהודה 16, ליוואי גארסיה 16. במשחק אחד. פרדי פלומה לא הרחק מאחוריו.

בפיפ"א סטריט זה שווה איזה 40 נקודות, בליגה זה שווה 1 מ-6. מה לעשות, הכדורגל הוא לא פיפ"א סטריט, והמטרה היא לא לעבור שוב ושוב את היריב, אלא לכבוש שערים.



יסלח לי גארסיה, הוא לא הבעיה הגדולה, הוא פשוט משל לשני המחזורים הראשונים של בית"ר העונה. בערב אחד מול רעננה הוא הצליח לייצר 16 דריבלים, אבל אף לא מסירת מפתח אחת או איום מהותי כלשהו. אז בדריבל הראשון אתה מתלהב, בדריבל השני עולה איזה חיוך אבל בדריבל השלישי כבר נמאס. איפה התכל'ס?


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


בעונת 2017/18, כנראה העונה הכי טובה של בית"ר בעשור האחרון, עיטרו את האגפים חן עזרא ועידן ורד, לכל אחד מהם בנפרד לקח 5 מחזורים להגיע ל-16 דריבלים. כשהם קיבלו את הכדור הם הרימו את הראש, הסתכלו לשער וראו את החברים. עד לפני שהם הגיעו ל-16 דריבלים, שניהם ביחד היו מעורבים ב-9 שערים שכבשה בית"ר. גארסיה, לתשומת ליבך.

לפרדי פלומה וגארסיה יש את כל הכלים לספק את המספרים האלה, אם לא מספרים טובים יותר. כל מה שחסר לשניים הללו זה לעצור רגע לפני כשהם פותחים בריצה מסחררת או בדריבל על שחקן ולשאול את עצמם לשם מה? לרוץ זה יפה, לעבור שחקנים זה יפה, אבל אם זה לא מוביל למסירה חכמה, לבעיטה לשער, אז לשם מה? כאן זה ליגת העל, לא פיפ"א סטריט.

אז מה עושים? מעבר לעבודה באימונים, שאני מאמין שכבר נעשית, ספסול של פלומה במשחק הקרוב לא יזיק. הצרפתי צריך להבין שמקומו בהרכב לא מובטח, בייחוד ששלום אדרי הנהדר נמצא על הספסל ונראה מצוין בכל פעם שהוא מקבל את הצ'אנס. שני הקיצוניים של בית"ר צריכים לקבל את מסר חד משמעי שמקומם בהרכב לא מובטח אם לא יתחילו לשחרר כדור, כי להעיר לשחקן זה יפה, אבל אם הוא ישחק שוב 90 דקות במשחק הבא, למה שישנה את הגישה?

לבית"ר יש חומר שחקנים טוב, קבוצה טובה, התקפית. היא רוצה ליזום, היא מנסה ליזום, אבל היא צריכה קצת יותר תכלס. דריבלים מצטלמים יפה, שערים גורמים להם להצטלם הרבה יותר יפה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר