רוני לוי, אנטואן קונטה (צילומים: שרון בוקוב, אורן בן-חקון)
רוני לוי, אנטואן קונטה (צילומים: שרון בוקוב, אורן בן-חקון)

דעה | שינוי תודעתי – כך רוני לוי יוכל להוציא את בית"ר מהמשבר

למרות פתיחת העונה הרעה, בית"ר ירושלים עדיין יכולה להשיג משהו העונה. כדי שזה יקרה, המאמן צריך לערוך מספר שינויים ובראשם קונטה לקישור האחורי ופלומה לספסל | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.9.19 14:50

אם היו מספרים לאוהדי בית"ר שלאחר שלושה מחזורי ליגה קבוצתם תהיה עם נקודה אחת ושער זכות אחד הם בטח היו מחפשים את המצלמה של יהודה ברקן מסרטי המתיחות אי שם בשנות ה-80.

אבל לדאבוננו זו אינה מתיחה אלא מציאות עגומה וכואבת. הר של ציפיות נבנה מהמטבח הבית"רי במהלך הקיץ והאכזבה היא בהתאם.

נכון, מדובר רק בשלושה מחזורים, אך מאז ומתמיד בית"ר היתה קבוצה של סקנדל או פסטיבל וכרגע בית"ר בסקנדל מוחלט.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גם לוח המשחקים לא לטובתנו: קרית שמונה בחוץ במוצ"ש, מגרש שבשנים האחרונות בית"ר לא מרבה לנצח בו, ועדיין – אסור לבית"ר לחשוב על שום דבר פרט לניצחון שייתן לה מעט חמצן, משום שבמהלך השבוע הבא היא תשחק פעמיים מול האלופה מכבי תל אביב, ביום שלישי בגמר גביע הטוטו בנתניה ובמוצאי שבת, רגע לפני ששנת תש"פ תבוא עלינו לטובה, במסגרת הליגה בטדי.

ביום שישי כשתקראו את השורות הללו כבר תדעו אם בית"ר התחזקה בשחקן התקפה או שניים להם היא זקוקה בדחיפות. חנן ממן, קשר התקפי זר אולי גם חלוץ הפכו מלהיות לוקסוס לצו השעה. הספסל של בית"ר חיוור והיא לא יכולה להרשות לעצמה להמתין להחלמתו של עידן ורד.

על הצורה הלא נכונה בה נבנתה בית"ר כבר נאמר הכל. בית"ר משולה לרכב נוצץ עם ריפודי עור נוחים וריח נעים אך מנוע מקרטע, בלמים רופפים ותיבת הילוכים תקועה.



עדיין, למרות מה שנכתב, בית"ר עוד יכולה לעשות דברים יפים העונה. נכון שהציפייה היתה למאבק על התואר אך כעת צריך להיות ריאליים ולומר שהשגת מקום באירופה תהיה הישג לא רע.

השינוי תלוי במספר דברים:

1. בהנחה שמשה חוגג לא ימהר להיפרד מרוני לוי, המאמן חייב לשנות גישה. ראשית, להשתחרר מהקיבעון לגבי שיטת המשחק. סגל השחקנים של בית"ר לא מתאים ל-4-5-1 או 4-3-3 שהמאמן נשבע לו אמונים. חלוץ השפיץ של בית"ר הולך לאיבוד, משחק האגפים לא מנוצל והעובדה שהיא משחקת ללא קשר אחורי גרזן חושפת את ההגנה במערומיה. שינוי השיטה למשחק עם 3 בלמים או הסטה של קונטה לעמדת הקשר האחורי ייתן מענה לבעיה הזאת.

2. שינוי הגישה כלפי השחקנים – פרדי פלומה טרם הגיע לעונת 2019/20, הוא חלש, הוא מרבה לאבד כדורים, הוא לא משחרר כדור בזמן והוא משדר אפאטיות שמוציאה את יושבי היציע מדעתם. אף על פי כן הוא וההרכב הראשון ממשיכים לצעוד יד ביד לעבר השקיעה. מה המסר לשאר שחקני הסגל? מה המסר לפלומה עצמו? ואם כבר רוני לוי מתעקש שהוא ישחק אז למה לא כחלוץ כדי לפנות מקום באגף שמאל לשחקן שלא יאמלל את מקסים גרצקין? גם ליוואי גרסיה המאכזב זוכה לחסינות כרגע. מעניין יהיה לראות עד מתי.


משה ארזי (צילום: פרטי)

משה ארזי (צילום: איציק ארזי)


3. ניהול המשחק – מותר לערוך חילופים גם לפני הדקה ה-60, במיוחד כשבית"ר נראית כפי שהיא נראתה נגד הפועל חיפה. לשלום אדרי מגיע אשראי יותר גדול.

4. החלטה על צמד בלמים איתם הוא רץ מספר משחקים. אז נכון שההרחקה של אנטואן קונטה טרפה את הקלפים, אבל בית"ר פותחת שלושה משחקים עם צמד בלמים אחר. פלא שההגנה לא מתואמת?

הימים הנוראים מתקרבים אלינו, חשבון הנפש בבית"ר חייב להתחיל כבר מעכשיו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר