רוני לוי, פרדי פלומה (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)
רוני לוי, פרדי פלומה (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)

דעה | לא לפחד כלל – רוני לוי צריך לחזור להרכב שפתח מול קרית שמונה

כן, מכבי תל אביב היא האלופה - אבל אם מאמן בית"ר יחזור לשטנץ של פתיחת העונה ויחזיר להרכב את פלומה - התוצאה תחזור להיות עגומה | טור דעה

פורסם בתאריך: 25.9.19 17:44

סלובדן דראפיץ' ידע טוב מאוד שהפסד למכבי תל אביב בבלומפילד עשוי לשלוח אותו הביתה. כישלון באירופה ופתיחת עונה מאכזבת עם צבירת 9 נקודות מ-18 אפשריות, היו יותר מדי בשביל אלי טביב שהבהיר למאמן ועוזרו דאז, שיהפוך עוד למאמן בעצמו, שי ברדה, שאסור להפסיד, גם אם מדובר באלופה.

שעה לפני המשחק, ועל לוח ההרכב בחדר הלבשה בבלומפילד הופיע השם "דוד קלטינס", ילד בן 19 שמעולם לא ערך הופעת בוגרים. צריך להיות משוגע כדי לא לפתוח עם ההרכב הכי חזק שלך במשחק על הג'וב שלך, צריך להיות גאון בשביל שזה יצליח.

זה הצליח.

2:4 לבית"ר – בישול של קלטינס, שלושער של ניקיטה רוקאביצה וחגיגה ענקית בדרך לעונה נהדרת, שתסתיים עם כרטיס מוקדם לאירופה. ונקודת המפנה? דווקא בהחלטה הכי משוגעת ולא מובנת שיש, שהיא בעצם הכי גאונית שיש. דראפיץ' וברדה היו יכולים לפתוח עם ההרכב שכשל בפתיחת אותה עונה, אבל הם בחרו אחרת, הם בחרו לשנות – וזה לא משוגע, זה חכם, וזה פשוט. הכי פשוט שיש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במוצ"ש האחרון, בקרית שמונה הרחוקה, הבין גם רוני לוי שהגיע הזמן לשנות. משהו לא עבד בבית"ר שלו. הוא אולי שיחק עם ההרכב הכי חזק על הנייר, עם השמות הכי גדולים, אבל הוציא רק נקודה אחת מתוך תשע אפשריות, הרבה פחות מהמצופה.

אז באותו הערב, על לוח ההרכב בחדר ההלבשה הופיע שמו של תמיר עדי – קשר אחורי שזו היתה הופעת הבכורה שלו. אמנם בליגת העל, אמנם בגיל 26, אבל רוני לוי הבין את מה שאלברט איינשטיין הבין כבר מזמן "אי שפיות היא לעשות את אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות".

זה הצליח.

זה לא ה-2:4 על מכבי תל אביב. רחוק מאוד מזה. אבל השינוי של רוני לוי הצליח. הוא וויתר על הדריבלים המיותרים של פרדי פלומה לטובת הכניסות לעומק של קינדה וקיבל שער, הוא עיבה את הקישור בשחקן בדמות תמיר עדי וקיבל עוד שער, הוא החזיר את אנטואן קונטה לחרוך את הקו וזכה בהופעת ענק של המגן הצרפתי שהסתיימה בבישול נהדר. הוא בחר לשנות – וזה לא משוגע – זה חכם ופשוט. הכי פשוט שיש.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


ביום שבת תפגוש בית"ר של רוני את מכבי תל אביב, למשחק שניצחון בו יוביל למומנטום חיובי. בית"ר לא צריכה הרבה, היא פשוט צריכה להמשיך לשנות – לא להחזיר שוב את פלומה להרכב כי זה משחק גדול, לא להדיח את תמיר עדי כי הוא לא "מתאים למעמד", בית"ר צריכה להבין ש-11 השמות הגדולים ביותר בסגל שלה לא יובילו אותה לניצחון, אלא 11 השחקנים הכי מחויבים בסגל שלה.



אחד הדברים המעניינים ביותר לראות במשחק הקרוב הוא איך תבחר בית"ר לשחק. בית"ר מחזיקה בכדור עד כה העונה 57 אחוזים מהזמן, אבל מול מכבי תל אביב היא תצטרך להחליט האם היא מעדיפה לשלוט בכדור גם נגד מכבי תל אביב, להכתיב את קצב המשחק מצד אחד אבל לפגוש מערך שלושה בלמים (המערך שפתח נגד מכבי חיפה) שיקשה עליה במשחק מסודר, או לוותר על מרכז השדה לטובת התקפות מעבר מהירות של גדי קינדה, עלי מוחמד וליוואי גארסיה.

הימור שלי – בית"ר תוותר על מרכז השדה. השאלה האמיתית היא האם גארסיה ישכיל לעשות את מה שלא עשה במחזור הקודם, לסיים מתפרצת כמו שצריך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר