רוני לוי (צילום: אורן בן-חקון)
רוני לוי (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | גרסה חיוורת של עצמו: רוני לוי הוא כבר לא המאמן הגדול שהיה בעבר

לאור הטעויות שנעשו בבניית הקבוצה, בית"ר זקוקה למאמן הסמכותי שהיה רוני לוי בימיו במכבי חיפה, ולא לגרסה החיוורת שנותנת כבוד מוגזם לשמות במקום ליכולת | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.10.19 19:24

בכניסה לאצטדיון טדי במוצ"ש האחרון, מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ' ידע טוב מאוד שהערב הזה לא הולך להיות קל. הקבוצה שלו גם ככה לא נראתה טוב במשחקי פתיחת העונה. תוסיפו לזה את ההפסד לבית"ר רק ארבעה ימים קודם לכן ואת העובדה שדור מיכה, הכוכב הגדול, נפצע וייעדר מהמשחק ותבינו את הלחץ ששרר במחנה הצהוב-כחול לפני המשחק. מזל שהיה מי שיעזור.

רוני לוי כנראה עדיין מרגיש קשור במידה מסוימת לאקסית מכבי חיפה, או לפחות לשיטה שלה. כי בערב אחד באצטדיון טדי רוני לוי עשה מה שמרקו בלבול עשה שבוע קודם מול אותה יריבה בכישלון רב – החליט להמציא את עצמו מחדש, והפסיד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


סביר להניח שבמוחו רוני לוי דמיין שליטה מוחלטת של מכבי. המאמן, כנראה, בנה על יציאה להתקפות מהירות ולכן ויתר על חלוץ לטובת פרדי פלומיין שידוע במהירותו (וזהו, רק במהירותו). רק ששום דבר לא השתנה במכבי תל אביב מאותה קבוצה ששיחקה נגדו ביום רביעי, ורוני לוי מצא את עצמו שולט במשחק (51 אחוזי החזקת כדור) בלי שום כלי שיאפשר לו להבקיע ולפצח את ההגנה של היריבה, וכך בעצם רוני לוי סירס את עצמו.

בית"ר נבנתה לא נכון, לא רק באשמת רוני לוי, והבנייה הלקויה הזו יצרה מצב שבבית"ר משחקים היום 11 שחקנים שצריכים את הכדור ברגל אבל אף אחד לא עושה תנועה לשטח פתוח. ראו את זה נהדר בתחילת המשחק כשאנטואן קונטה ומקסים גרצ'קין העבירו שוב ושוב כדורי רוחב בלי כתובת, כי אף אחד לא הצטרף לרחבה.

במצב כזה, בית"ר משוועת לשחקן כמו אנתוני וארן. נכון, הוא לא קילר, הוא לא מהחלוצים הגדולים בליגת העל, אבל הוא הדבר הכי קרוב שיש לבית"ר למושג "חלוץ". ראו זאת נהדר בתנועה שלו לקצר בשער בגמר גביע הטוטו. ובייחוד במשחק שמבוסס על הגבהות מהאגפים, בית"ר צריכה את וארן.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


כדי לשים חותמת על הערב העגום של בית"ר כולה והמאמן בפרט, בדקה ה-55 הוחלף תמיר עדי בשלומי אזולאי. חילוף שהשאיר את בית"ר חשופה לחלוטין מאחורה. במחזורים הראשונים של העונה בלט חוסר היכולת של עלי מוחמד לתפקד כקשר אחורי. הוא לא היה כזה וגם לא יהיה כזה. במכבי נתניה היה לו את ניקו אולסק שיחפה עליו ובבית"ר יש לו את תמיר עדי, בהעדרו בית"ר איבדה את מרכז השדה ונותרה חשופה. תוסיפו לזה את חוסר הרצון של קונטה לרדת להגנה בחצי השני (והוא צריך לחטוף בראש על זה) ותקבלו שני שערים פשוט קלים מדי של מכבי תל אביב – קבוצה בלי חלוץ, בלי קשר יצירתי, שהחלק הכי חזק שלה במשחק נגד בית"ר – היה בית"ר עצמה, שפשוט עזרה לה.

לבית"ר יש בעיה קשה, ישקר לעצמו מי שיגיד שמדובר רק ברוני לוי. למאמן יש חלק גדול בהפסד הזה וביכולת הכללית של הקבוצה, אבל בית"ר נבנתה לא טוב, עם שחקנים לא ממושמעים טקטית (ואיפה רוני לוי שסגר את הארונית לרובן עטר ויעשה אותו דבר לפלומיין?), עם עודף שחקנים שצריכים כדור לרגל ועם אופי חלש מאוד.



אנחנו רק במחזור החמישי. בית"ר עדיין צריכה לשאוף להגיע לפלייאוף העליון ולאירופה, אבל בשביל זה היא צריכה קודם כל שהמאמן שלה יפסיק לעשות חשבון לשמות ה"גדולים" דוגמת ליווי גארסיה ופלומיין, וייתן את הקרדיט לשחקנים שיכולים להועיל כמו שלום אדרי או תמיר עדי. בית"ר זקוקה לרוני לוי של מכבי חיפה, לא לרוני לוי הפנטזיונר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר