אנתוני וארן, שלומי אזולאי (צילומים: אורן בן-חקון, שרון בוקוב)
אנתוני וארן, שלומי אזולאי (צילומים: אורן בן-חקון, שרון בוקוב)

דעה | ללחוץ מההתחלה – וארן ואזולאי חייבים לפתוח מול נס ציונה

העולה החדשה תסתגר ותנסה לעקוץ במתפרצות, כדי להימנע ממבוכה בית"ר חייבת להשיג שער מהיר ושילוב של שני החלוצים בהרכב עשוי להקל על המלאכה | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.10.19 13:20

מחר תחזור הליגה שלנו לאחר פגרת הנבחרת (המאכזבת), ובית"ר תצא למושבה למפגש מול העולה החדשה מנס ציונה, שנמצאת עמוק מתחת לקו האדום.

לאחר הניצחון המשכנע מול מכבי נתניה במחזור הקודם, בית"ר קיבלה יריבה בהזמנה והיא חייבת לייצר מומנטום חיובי. ובמילים אחרות – שום דבר פרט ל-3 נקודות לא יתקבל, וגם יעלה את מפלס הלחץ בבית וגן.

הפגרה של בית"ר מזכירה לי במעט את זו של לפני שנה פחות שבוע. בית"ר של גיא לוזון חזרה גם כן מפגרת הנבחרת והגיעה לאצטדיון הי"א באשדוד, אחרי שלמאמן היו שבועיים להכין את הקבוצה. את התוצאה אתם בטח זוכרים – בית"ר נראתה כמו כלום ושום דבר, וחילצה נקודה במשחק שהתברר כאחרון של לוזון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אני לא מאחל לרוני לוי להגיע לסיטואציה של לוזון, אך יכולת רעה של הקבוצה ואיבוד נקודות מול קבוצה שהתקציב שלה הוא של "רבע עוף", עשויה לעורר סערה בבית"ר ולכן רוני לוי חייב להדביק בשחקניו מטרה אחת – ניצחון.

משחק יפה לטעמי לא יהיה, לא בגלל בית"ר אלא בגלל היריבה, שנלחמת על חייה ותבוא לצופף את המשחק ולנסות לשחק על התקפות מתפרצות, שעשויות להביך את הצהובים-שחורים. למכבי חיפה לקח 65 דקות עד שניקיטה רוקאביציה הצליח לשבור את הסכר במשחק החוץ האחרון של הירוקים מול נס ציונה, וגם זה רק לאחר שינוי מערך והכנסתו של מוחמד עוואד. רוני לוי צריך להפיק מהמשחק של מכבי חיפה לקחים ומסקנות. אפשר להמתין למחצית השנייה בשביל לערוך שינויים, אבל זה לא הכי מומלץ. עדיף לשנות את קו החשיבה מההתחלה – וזה אומר מבחינתי הרכב עם שני חלוצים, שיפעילו לחץ על ההגנה של נס ציונה.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


במידה שבית"ר לא תשכיל לעלות ליתרון מהיר וככל שיעברו הדקות והצהובים שחורים לא ימצאו את הרשת הלחץ רק יגבר, וכרגיל – לשחקנים בצהוב ירעדו "האגוזים" ואני לא בטוח אם הם יצליחו למצוא את הרשת. לכן אני מציע לרוני לוי מההתחלה להפעיל מכבש של לחצים על קבוצתו של עמיר תורג'מן, לחפש שער מהיר ולהוריד את מפלס הלחץ כמה שיוצר מהר. שער מהיר של בית"ר גם ייאלץ את נס ציונה לוותר על הבונקר ויפתח לבית"ר עוד אפשריות התקפיות.

המשחק מול נס ציונה הוא הוא סוג של צומת דרכים עבור רוני לוי ושחקניו: במידה והקבוצה תנצח זה ייתן לה ביטחון ושקט להמשך, הפסד ובית"ר בדרך להתרסקות. כשאני מסתכל אל עבר המשחקים הבאים של הקבוצה היא תפגוש את בני יהודה בבלומפילד ואת הפועל כפר סבא בטדי רגע לפני היציאה לסמי עופר ובלומפילד מול היריבה המושבעת הפועל תל אביב.



שלושת המשחקים הבאים יכולים לשנות את העונה של בית"ר. ניצחון מול נס ציונה יוביל למשהו כמו 10,000 אוהדי בית"ר ביציעי בלומפילד מול בני יהודה, וכך ניתן יהיה לייצר רצף אמיתי של ניצחונות.

ובחזרה למאמן – רוני לוי צריך להמשיך ולדבוק במה שהצליח לו עד כה – פרדי פלומיין מחוץ לסגל. אני חושב שבבית"ר התחילו להבין עם מי יש להם עסק ואני לא אופתע אם הצרפתי יקבל הודעת פרידה לקראת חודש ינואר.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר