אנטואן קונטה (צילום: אורן בן-חקון)
אנטואן קונטה (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | עדיין לא זה – היכולת של בית"ר עדיין לא משביעת רצון

הצהובים משתפרים אבל רחוקים מלמצות את הפוטנציאל. הבשורות של השבוע האחרון הן ההמשכיות והשער הראשון של קונטה בישראל | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.10.19 14:20

הניצחון של בית"ר מול נס ציונה היא חשוב מאוד וגם מרשים בשל התוצאה – אבל היכולת של הצהובים עדיין רחוקה מלמצות את הפוטנציאל הגדול שיש השנה בבית וגן.

החשיבות הגדולה של הניצחון, פרט כמובן לעוד שלוש נקודות לקופה, היא ההמשכיות. בית"ר הצליחה לחבר ניצחון שני ברציפות וזה יסייע לשחקנים בצבירת ביטחון ואולי אף יעלה את הרמה בהמשך. אבל שוב, היכולת היא עדיין לא היכולת שאותה אנחנו מצפים ורוצים לראות מבית"ר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרביעייה שכבשה בית"ר היתה מרשימה, אבל כדאי לכולם לזכור – נס ציונה היא היורדת הבטוחה השנה ונראה שאין לה באמת מה להציע בליגת העל. הרבה שנים שלא היתה בליגה קבוצה כל כך חלשה. בית"ר, כמובן, ניצלה את החולשה של היריבה אבל אם היא היתה לוחצת ומשחקת טוב יותר, היתה יכולה לכבוש הרבה יותר.

ולמרות שאסור להתבשם מהניצחון, אפשר לחלק קצת מחמאות לשחקנים. אפתח עם ברכת מזל טוב לאנטואן קונט, שסוף סוף כבש את השער הראשון שלו בישראל. התרומה של קונטה להתקפה של בית"ר חשובה, ואם הוא יוסיף לתמיכה הזו גם תכלס ומספרים בית"ר תשתדרג משמעותית.

מילה טובה אגיד גם על גדי קינדה, שהוא היחידי בבית"ר מאז החלה העונה ששומר על יציבות ועל רמה אחידה. הוא כבש גם מול נס ציונה, ונראה שהוא היחיד כרגע מבין שחקני בית"ר שכובש בקלילות ולא מתרגש יותר מדי מול השער. הכישרון של קינדה בלט כבר באשדוד, ונדמה שתחת רוני לוי הוא מתפתח ועולה מדרגה. העובדה שמדברים עליו כעת בהקשר של הנבחרת מדברת בעד עצמה.

ההתקפה של בית"ר, מנגד, עדיין חלודה. החלוצים לא מספקים את הסחורה, אבל שריקות הבוז של האוהדים לעבר שלומי אזולאי לא מוסיפות לאף אחד, ויותר מכך – הן פוגעות בבית"ר. שריקות בוז מצד הקהל שלך מובילות לירידה בביטחון העצמי, וכשהביטחון העצמי נפגע – התפוקה והיכולת יורדות. אז כדאי מאוד שאוהדי בית"ר יפסיקו עם זה.

כמו שכבר כתבתי בהתחלה – הדבר החשוב ביותר הוא המשכיות. ביום ראשון תשחק בית"ר מול בני יהודה בבלומפילד המחודש, והיא חייבת להמשיך במומנטום ולייצר רצף ארוך של ניצחונות.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


הליגה השנה חלשה יחסית, ואין סיבה שבית"ר לא תהיה בצמרת. הקבוצה אמנם לא בשלה לאליפות, אבל היא כן יכולה וצריכה להשקיף על מרבית הליגה מלמעלה. כמובן שכדי שזה יקרה, בית"ר צריכה לשפר את היכולת ולהתחיל לתת הצגות.

***

בצד האדום של הכדורגל הירושלמי קטמון ממשיכה להרשים ולהשיג תוצאות יפות. למועדון כולו מגיע שאפו גדול על היכולת ועל הדרך. אני עדיין חושב שקטמון לא תיאבק על העלייה ועדיין סבור שהיא עשויה לסיים את העונה בפלייאוף התחתון, אבל בינתיים השחקנים עושים את העבודה בדרך הטובה ביותר.



בניגוד לבית"ר, החלק הקדמי של קטמון קטלני ונראה ששיתוף הפעולה בין וילי אגאדה, רוי מליקה ורועי פדידה מצוין ותורם רבות לקבוצה. אגאדה, בשלב זה, נראה כמי שהליגה הלאומית קטנה עליו ואני בכלל לא בטוח שהוא יסיים את העונה בקטמון. ואם לא בחלון ההעברות של ינואר, אני בטוח שהוא יעבור בקיץ לאחת מקבוצות ליגת העל אם לא יימכר לאירופה.

***

גם בארנה מחייכים עם פתיחת עונה מעולה וחיובית. הפועל נראית בינתיים טוב אך גם היא יכולה עדיין להשתפר. ביום ראשון תשחק הקבוצה ביד אליהו מול מכבי, בקרב השני העונה בין הקבוצות שיאבקו גם השנה על כל התארים המקומיים. הלוואי וגם הפעם זה יסתיים עם חגיגה אדומה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר