בית"ר ירושלים קבוצתי חגיגה (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | זנב לאריות או ראש לשועלים? המשחק מול מכבי חיפה יקבע לאן מועדות פניה של בית"ר

ניצחון יציב את בית"ר ירושלם במועדון של הגדולות, כשהפסד יראה שהיא רק בחלק העליון של מרכז הטבלה | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.11.19 16:09

היד על המקלדת כבר התחילה לכתוב על האכזבה הגדולה מהתוצאה (ומהיכולת) במשחק הביתי מול כפר סבא. בית"ר מיעטה לסכן את השער, שיחקה לא טוב ונראה שעל רגלי השחקנים יש משקולות שאולי קשורות לדיבורים על 'הנאחס של טדי'.

ואז, משום מקום, הגיע שלום אדרי הכישרוני. אדרי כבש שער יפהפה, ונתן את האות להתפרצות שמחה ביציעים ומול המסכים, שתרם להורדת לחץ הדם של אלפים רבים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בית"ר, בזכות אדרי כמובן, סופרת כבר ארבעה ניצחונות רצופים, אבל כל הניצחונות האחרונים הושגו מול יריבות נחותות. ועדיין, זה לא מובן מאליו, בטח שבית"ר גם לא ספגה במשחקים הללו, ומספיק להיזכר בעונה שעברה, שהיתה מרובה בהפסדים מביכים לקבוצות חלשות.

אין כמו לכבוש שער ניצחון בדקות הסיום. זה מתוק יותר מניצחון במהלך משחק רגיל, אבל לבית"ר אסור להסתנוור יותר מדי כי בשורה התחתונה מדובר על עוד שלוש נקודות בלבד.

יש תחושה שבית"ר לחוצה מדי במשחקי הבית. אולי זה בגלל חיבוק הדב מהקהל, ואולי סתם לחץ פסיכולוגי, אבל השורה התחתונה היא זהה – בית"ר משחקת פחות טוב בטדי, ואת זה חייבים בצוות המקצועי לשנות.

בינתיים, ביום ראשון בית"ר יוצאת לסוג של משחק עונה מבחינתה – מול מכבי חיפה בסמי עופר. ולמה משחק עונה? כי זה המבחן שיקבע לאן פניה של בית"ר – האם היא בצמרת הגבוהה או בחלק העליון של מרכז הטבלה?

שתי הקבוצות משחקות התקפי, וצפוי להיות מאצ-אפ מעניין. לבית"ר, כידוע, הולך היטב בשנים האחרונות בסמי עופר אבל זה כמובן לא מבטיח לנו כלום.

אני חושב שבית"ר צריכה לתת למכבי חיפה לשלוט יותר בכדור ולנסות לעקוץ במתפרצות. שער מוקדם של בית"ר ילחיץ מאוד את מרקו בלבול ושחקניו, שיאכלו מרורים מהאלפים הירוקים שצפויים להיות ביציעים.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


מבחינתי תיקו טוב. בכל זאת, מדובר במכבי חיפה חזקה ואיכותית ובאופן כללי אי אפשר לנצח כל הזמן. הפסד, חלילה, ירחיק מאוד את ביתר וייצור משולש צמרת של באר שבע, חיפה ומכבי תל אביב.

חשוב מאוד שההגנה תהיה יציבה ובטוחה, וששלישיית הקישור תסגור הרמטית את האמצע.

דווקא במשחק הזה הייתי משחק בלי חלוץ מרכזי, ואם פרדי פלומיין כשיר הייתי פותח איתו, כי המהירות שלו בשילוב הסילון של ליווי גארסיה היו יכולים לחתוך את ההגנה של הירוקים.



כדאי להתעכב קצת על שלום אדרי. הבחור הצעיר הזה בא ממשפחת כדורגל שאותה הובילו האחים מומו ויוסי אדרי, שכיכבו בביתר נתניה המיתולוגית. אני זכיתי לשתף פעולה עם אביו של שלום, יוסי 'קרלוס' אדרי.

הילד כישרון ענק. כבר בגביע הטוטו הוא בלט מאוד. יש לו מהירות עם ובלי הכדור, דריבל מצוין, משחק לעומק והרבה ערמומיות וחכמת משחק. מצד שני, הוא צנום, רזה ולא נראה כמו שחקן כדורגל. החתימה שלו בבית"ר הובילה להרמת גבות, אבל שאפו לצוות המקצועי על ההימור, שהשתלם ועוד ישתלם בגדול.

שער הניצחון מול כפר סבא ימנף את אדרי למעלה, והביטחון שהוא יקבל יגרום לו לעלות ברמה ולהציג כדורגל וירטואוזי ומהנה. אפשר לשים לב שהאוהדים כבר מאוהבים בו, בעיקר כי הוא משחק כדורגל שמח ועם כל הלב. אם הוא יידע להישאר עם שתי רגליים על הקרקע, וימנף את עצמו בצורה מבוקרת, יצמח פה כוכב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר