רוני לוי (צילום: שרון בוקוב)
רוני לוי (צילום: שרון בוקוב)

דעה | לא שווה יותר – המקום הרביעי מתאים למידותיה של בית"ר ירושלים

נקודה אחת מתשע השיגה בית"ר ירושלים מול הקבוצות שבמקומות 3-1, וזה לא מפתיע. לרוני לוי ומשה חוגג יש סגל קצר בהרבה ומחליפים לא הכי איכותיים | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.11.19 10:02

לאחר 11 מחזורים, אפשר לומר שבית"ר ירושלים נמצאת במקום הראוי לה כרגע בטבלה, במקום הרביעי מתחת למכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. ארבע מחמשת הניצחונות של בית"ר העונה היו מול קבוצות שממוקמות במקומות האחרונים בטבלה. במאזן המשחקים מול מקומות 3-1 בית"ר עם נקודה אחת מתשע (תיקו מאופס נגד הפועל באר שבע) ומאזן שערים 7:1, וזה לא במקרה. המשחקים הללו הראו חד משמעית – זה מה שבית"ר ירושלים שווה עם הסגל הנוכחי.

בעוד שאר קבוצות הצמרת מרשות לעצמן לעשות רוטציה בין שחקנים, לרוני לוי אין את הלוקסוס. כשהשחקן הפותח שלך במקום גדי קינדה המוצהב הוא לירן רוטמן – ששיחק מספר דקות בלבד העונה ואת העונה שעברה העביר לא מעט על הספסל של מכבי פתח תקוה – וכשהחילוף ההתקפי שלך הוא אורי מגבו, שכל הקריירה שלו הוא בכלל מגן, אי אפשר לצפות להוות איום על השלישייה הראשונה. קבוצה שרוצה להתברג בצמרת הגבוהה צריכה שיהיה לה מענה הולם לכל חוסר בהרכב הפותח.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נגד מכבי חיפה היה ניכר לעין שישנה פאניקה של ממש אצל השחקנים החל מהשער המצוין של שלומי אזולאי. עם כל הכבוד להתקפה הטובה ויתרון הביתיות של מכבי חיפה, אין סיבה שקבוצה שלא ספגה ארבעה משחקים ברציפות תגיב ככה חוץ מפחד. למרות שרוני לוי ניסה ודרש מהשחקנים ללחוץ גבוה ולהמשיך לצאת קדימה, השחקנים נלחצו לאחור על ידי מכבי חיפה שהגיעה לרחבה פעם אחר פעם כמעט באין מפריע. למחצית השנייה בית"ר לא עלתה בכלל, למרות ההחמצה של אותו שלומי אזולאי. ייתכן שהזיכרון של הקריסה הטקטית נגד מכבי תל אביב ישב לשחקנים בתת מודע.

אחד הדברים הבולטים לעין במשחקים מול הצמרת זה היעדר חוסן מנטלי של השחקנים. בנו קבוצה שההרכב שלה הוא הצעיר בליגה וכנראה שחלק מהשחקנים עדיין לא עומדים בלחץ של להיות חלק מקבוצה גדולה. לשחק בבית"ר ירושלים, וזה העידו אין-ספור שחקנים בעבר, זהה לנסיעה ברכבת הרים. סיטואציה טובה או רעה יכולה למשוך את הלך הרוח לכאן או לכאן. הקריסה נגד מכבי תל אביב והמשחק לידיים של מכבי חיפה מעידים שדרוש מאמן מנטלי בבית"ר ירושלים, ויפה שעה אחת קודם.


אור סורק (צילום: פרטי)

אור סורק (צילום: פרטי)


רוני לוי, יאמר לזכותו, עושה ככל שביכולתו עם הכלים שיש לו, גם אם אינו מושלם. הפציעה של מיכאל אוחנה, או "טראומה" כמו שלוי קרא לה, והתוצאות הרעות שבאו בעקבותיה הכריחה אותו לשנות את המערך וכמעט כל ההכנה הטקטית שנעשתה בקיץ ויצרה ציפיות גבוהות ירדה לטמיון. על זה יש להוסיף פציעות של שחקנים כמו עידן ורד ואופיר קריאף המנוסים, בלם זר שהגיע באיחור והיה צריך להתאקלם במהירות, חיזוק שלא הגיע למרות הניסיונות של יוסי בניון וזיו להבי, ובעיות התנהגותיות של פרדי פלומיין שסומן כאחד משחקני המפתח לעונה – כל זה קרה עוד לפני המשחק נגד מכבי תל אביב במחזור הרביעי. רכבת הרים כבר אמרנו?



בבית"ר הצהירו, בנוסף לרצון לסיים בצמרת הגבוהה, שיש גם תהליך בנייה במועדון. מעבר לקבוצה הבוגרת, יש גם השקעה במחלקות הנוער, פיתוח מחלקות השיווק, המדיה, הסקאוטינג, מענה לאוהדים ותרומה לקהילה.

יש לאוהדי בית"ר הרבה במה להתגאות במועדון שלהם. עם קצת סבלנות ושקט תעשייתי, יזכו בבית"ר ירושלים לקצור את הפירות עליהם עבדו כל כך קשה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר