בירם כיאל (צילום: ניר קידר)

דעה | בשורה התחתונה: האם בית"ר באמת צריכה את בירם כיאל?

אל תשאלו מתי יהיה שחקן ערבי בבית"ר - צריך פשוט לבחון לעומק האם ההעברה יכולה בכלל לתרום לקבוצה | טור דעה

פורסם בתאריך: 30.12.19 18:29

כנראה שהשאלה 'מתי יהיה שחקן ערבי בבית"ר' תמשיך לעלות בכל ראיון, עד שזה באמת יקרה בפועל. התשובה שצריכה להיענות בכל פעם שהשאלה הזו עולה היא – 'מתי שבית"ר תצטרך שחקן בעמדה מסוימת ויהיה שחקן מהמגזר או שחקן זר מוסלמי שמתאים לה מקצועית, ושיהיה ניתן להביא אותו, אז יהיה שחקן ערבי בבית"ר ירושלים'. לא בשביל שום סיבה אחרת. מתאים מקצועית? איך אומר שייע פיינגבוים? וולקאם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ועכשיו לשאלה לה התכנסנו – האם בית"ר ירושלים צריכה להביא את בירם כיאל בחלון ההעברות הקרוב של ינואר? על פניו, מדובר בשחקן עם יכולות נהדרות, רזומה עשיר של כמעט 10 שנים באנגליה, שחקן נבחרת, בן 31. על הנייר, למה לא?

אבל האם זה השחקן שבית"ר צריכה להתחזק איתו בינואר? האם זה השחקן שייתן לסגל של רוני לוי את השדרוג המקצועי ללכת עד הסוף?

כיאל שיחק העונה סך הכל במדי צ'רלטון אתלטיק 211 דקות. המשחק האחרון של כיאל באנגליה היה ב-9.11. לאחר מכן, הוא זומן לסגל של אנדי הרצוג לצמד המשחקים מול פולין וצפון מקדוניה. הוא עלה בהרכב מול פולין (באצטדיון טדי), נפצע בדקה ה-79 והוחלף, ומאז בעצם לא שיחק. לכיאל פציעה טורדנית במפשעה והוא אמור לחזור רק באמצע חודש ינואר (פחות או יותר).

להביא שחקן, כל שחקן, ששיחק רק 365 דקות בכל העונה (קבוצה ונבחרת) וחוזר מפציעה טורדנית של חודשיים, זה סיכון מאוד גבוה. בין השאר כי השכר שהוא ידרוש יהיה גבוה יותר מכל שחקן אחר בבית"ר (לכיאל חוזה בגובה של כ-1.3 מיליון ליש"ט בעונה).

בנוסף, במידה וכיאל היה כשיר, או לפחות משה חוגג ורוני לוי היו יודעים שהם מקבלים באמצע-סוף ינואר שחקן כשיר ב-100 אחוזים, האם כיאל משחק בעמדה שבית"ר צריכה להתחזק בה? לא בטוח בכלל. למרות שכיאל יכול לשחק בכל העמדות בקישור, העמדה בה הוא מרגיש הכי בנוח היא הקשר המרכזי בצד שמאל, זה שמשחק לצד קשר נוסף וקשר אחורי מאחוריהם או עם קשר אחד, אבל כזה עם אופי הגנתי יותר.

לוי התקבע במשחקים האחרונים על שלישיית קישור שמורכבת מדן איינבינדר מאחור, עלי מוחמד כאמצע-ימין וגדי קינדה כאמצע-שמאל. מוחמד הוא הסלע הכי יצוק של בית"ר בהרכב, אז להזיז אותו?


יוסי עדני - פרטי

יוסי עדני (צילום: פרטי)


הלאה. קינדה הוא השחקן היצירתי שמקבל חופש פעולה ונהנה מהעונה הכי טובה בקריירה שלו, אז גם לא רלוונטי. להכניס את כיאל מאחור במקום איינבינדר בשיטה הזו, המשמעות היא התאבדות טקטית. לא מביאים שחקן כמו כיאל כדי להילחם על ההרכב. ואיפה אופיר קריאף, תמיר עדי, לירן רוטמן ואביאל זרגרי (בעל הכישרון ברגליים). ויש גם את עידן ורד, שאולי סוף סוף יחזור בחודש הבא.

רוצים לשדרג את חוליית הקישור? רוצים להביא שחקן מתאים? ג'ון אוגו ללא קבוצה.

אז למה לא להביא את כיאל לבית"ר? לא כי הוא ממוצא מסוים, אלא מפני שהוא בקושי שיחק העונה, וכעת עם פציעה טורדנית שלא ידוע כיצד ואיך הוא יתאושש ממנה, שכר שיהיה בגדר שבירת תקרת זכוכית שלא בטוח שכדאית כלכלית וחברתית, לצד עמדה שכלל לא צריך לחזק אותה.

אז כנראה שאת השאלה מתי יהיה שחקן ערבי בבית"ר ימשיכו לשאול ולעלות בראיונות עד שבאמת יהיה שחקן שבית"ר צריכה להביא. ערבי או לא. מקצועית. ולא משום סיבה אחרת.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר