רוני לוי (צילום: שרון בוקוב)
רוני לוי (צילום: שרון בוקוב)

דעה | ההיבט האנושי: השינוי שעבר רוני לוי הוא גורם משמעותי בהצלחה של בית"ר

להבדיל מקדנציות קודמות בבית וגן, רוני לוי מוציא את המקסימום כמעט מכל שחקני בית"ר וכל זה קורה בגלל יחסו של המאמן לשחקניו ויכולות הניהול שהוא מפגין | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.1.20 17:28

יוליאן נגלסמאן, מאמנה בן ה-32 של לייפציג הגרמנית, מאמין כי "אימון הוא 30 אחוזים טקטיקה ו-70 אחוזים מיומנויות חברתיות". נגלסמאן הוא אולי המאמן המבטיח ביותר באירופה, לא רק מפני שהוא מביא איתו לתחום האימון חידושים טכנולוגיים, אלא כי הוא משלב עם זה את הגורם האנושי.

"אם יש לך ידע טקטי מינימלי, אתה עדיין יכול להיות מאמן מצליח. אך מצד שני, אם יש לך איכויות טקטיות אדירות, אבל אתה לא טוב בניהול אנשים, אתה אף פעם לא תהיה מצליח", אמר נגלסמאן באותה הזדמנות והוא כנראה יודע מה הוא אומר. לייפציג שלו מובילה את הבונדסליגה ונמצאת במרחק 4 נקודות מבאיירן מינכן ו-7 מבורוסיה דורטמונד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אתם בטח תוהים מה הקשר של נגלסמאן ולייפציג לבית"ר? קבלו סיפור מעונת 2013/14 ותבינו לבד. כשרוני לוי היה בקדנציה השנייה שלו בבית וגן, אחד השחקנים שם סיפר שהוא לא יכול לשחק בביטחון מלא, כי בכל פעם שהכדור אצלו, הוא היה מקבל מטח של צעקות מכיוון הספסל והיה מפחד לעשות את מה שהוא יודע ואז להסתכן בטעות. שתי הדמויות בסיפור לא נהנו מהצלחה מסחררת באותה עונה.

העונה הסיפור בבית"ר שונה. למרות הכל – הפציעה הקשה של מיכאל אוחנה, זו שטרפה את כל הקלפים, ופתיחה מגמגמת מאוד בתחילת העונה, רוני לוי הצליח לייצב את הספינה, להתקבע על שיטת משחק וחיזק את העוגנים בהרכב.

שימו לב למספרים: מאז ההפסד למכבי חיפה במחזור ה-10, בית"ר סופרת 7 משחקים ללא הפסד – 6 ניצחונות ותיקו אחד עם יחס שערים של 3:17. מדובר בממוצע של כמעט 3 שערים למשחק, כשגם ההגנה התייצבה ושמרה על רשת נקייה ב-5 מהמשחקים. גם לפני ההפסד מול הירוקים, בית"ר עשתה רצף מדהים של 4 ניצחונות מ-4 משחקים עם יחס שערים של 0:10. בסך הכל, לבית"ר יש את ההתקפה השלישית בליגה עם 1.63 שערים למשחק, אבל גם ההגנה הרביעית בליגה עם 0.86 שערי חובה למשחק.


יוסי עדני - פרטי

יוסי עדני (צילום: פרטי)


לא הכול ורוד. אפשר לבקר את לוי על הקיבעון בעמדת החלוץ, על החילופים המאוחרים ועל כך שלא משחק יותר משוחרר. אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו העונה – זה שהוא מוציא את המקסימום מהשחקנים שלו.

איתמר ניצן מוכיח שהוא שווה זימון לנבחרת ישראל. שי קונסטנטין מראה את היכולות שלו. עלי מוחמד הוא הרכש הכי טוב של בית"ר העונה. גדי קינדה נהנה מהעונה הטובה ביותר בקריירה שלו. שלומי אזולאי מקבל קרדיט בלתי נגמר ומחזיר תפוקה יפה מאוד.



גם עם המקרים הבעייתיים רוני לוי הצליח להסתדר יפה – פרדי פלומיין לא שיחק שלושה משחקים ברציפות, אבל בשבעת המשחקים האחרונים הוא מקבל את ההזדמנות ומחזיר בגדול עם 4 שערים ובישול. סדרת החינוך הקטנה כנראה עזרה. גם ליווי גארסיה מתחיל להבין שאם הוא רוצה למצות את הפוטנציאל העצום שבו, הוא חייב לקבל החלטות בצורה טובה יותר ולשחק נכון וחכם יותר. אנתוני וארן שלא קיבל הרבה הזדמנויות נראה חד כשהוא משחק וגם הוא החזיר עם שער מול הפועל חיפה. הרבה קרדיט מגיע לשחקנים עצמם, אבל רוני לוי הוא הקברניט.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר