אוהדים בית"ר ירושלים, משה חוגג (צילומים: הארץ, אורן בן-חקון)
אוהדים בית"ר ירושלים, משה חוגג (צילומים: הארץ, אורן בן-חקון)

דעה | לא רק בעיות גישה: גם לבית"ר יש אחריות במיעוט הקהל במשחקי הבית

בעיות הגישה והחניה ידועות ומשפיעות, אבל בבית וגן יכולים וצריכים לפעול לחיזוק הקשר עם הקהל הירושלמי. למשל בכרטיסים משפחתיים מוזלים ובחלוקת הזמנות בבתי הספר בעיר | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.1.20 15:05

התיקו שבו סיימה בית"ר את משחקה מול קרית שמונה במוצ"ש האחרון מסמל יותר מכל את בית"ר של השנה הנוכחית – קבוצה שנבנית תוך כדי תנועה שהסגל שלה עדיין לא מספיק עמוק ולא מספיק בשל להתמודדות על האליפות.

אין פה, חשוב להדגיש, שמץ של ביקורת אלא להפך – מחמאות על בנייה נכונה של הקבוצה לטווח ארוך. בנייה שעדיין נמשכת ושתיקח יותר מאשר השנה הנוכחית. משה חוגג עושה כמעט הכל נכון – הוא מיגר את הגזענות והאלימות ביציעים ביד חזקה, הוא דורש ומבקש כדורגל התקפי שמתאים לדי.אן.איי הבית"רי והוא רוצה תוצאות, תוך כדי שהוא מבין שהוא נמצא בתקופת הרצה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ההתחלה, כידוע, היתה קשה. בית"ר דשדשה, אבל חוגג נתן לצוות המקצועי את הגב ואת השקט לעבוד. אף אחד בבית וגן לא דיבר על מעמדו של המאמן רוני לוי. לאט-לאט, תוך כדי תנועה כאמור, בית"ר התגבשה. עלי מוחמד השתלב, גדי קינדה התבגר ולקח אחריות וגם האמון בשלומי אזולאי הצדיק את עצמו, והתוצאות הגיעו. בית"ר כבשה, טרפה את הפועל חיפה בסמי עופר בתצוגה אדירה וכולם התחילו להתמוגג מהצהובים-שחורים.

אבל זה לא התבטא במספר הצופים. הקהל הבית"רי, שידוע כמי שלא קונה מנויים, המשיך במסורת, כשגם מאמצי השיווק של הנהלת המועדון ואפילו היכולת הטובה על המגרש לא מביאים את האוהדים למגרש.

בהנהלת בית"ר, בעיקר אצל בעל הבית, יש הרבה תסכול. גם בקרב האוהדים נרשם תסכול – מצד אחד על מחירי הכרטיסים הגבוהים ומצד שני על דרכי הגישה, ההגעה והחניה באזור אצטדיון טדי.

הצדק, חשוב להדגיש, עם שני הצדדים אבל האחריות היא של בית"ר כמועדון ולא של האוהדים. נכון, עיריית ירושלים צריכה לסייע לבית"ר (למשל מימון שאטלים ועריכת תיאומים מול הגורמים הרלוונטיים) וגם המשטרה יכולה לתת את ידה (לפתוח את החניון המזרחי בטדי), אבל גם לבית"ר כמועדון יש מה לעשות. והרבה.


רמי מנדל

רמי מנדל


למשל בחיזוק הקשר עם הקהל הירושלמי, שממעט להגיע למשחקים בשנים האחרונות. איך? להביא בני נוער למשחקי הקבוצה, ליצור כרטיסים משפחתיים במחירים נמוכים (כן, גם במחירי הפסד) ועוד. בית"ר חייבת להגדיל את הבייס הירושלמי שלה, בייס שהלך ודעך בשנים האחרונות, והיא חייבת למצוא את הדרך להחזיר את הירושלמים ליציעים.

***

על כר הדשא בית"ר צריכה להמשיך בדרך של החודשיים האחרונים. אחרי איבוד הנקודות במוצ"ש, בית"ר יכולה לחזור לעניינים בענק ביום שני, אז היא תשחק מול מכבי תל אביב באצטדיון סמי עופר (בשל רדיוס שקיבלו התל אביבים על האבוקות בדרבי).



מכבי תל אביב, לדעתי, היא הקבוצה הטובה ביותר בארץ כיום, אבל דווקא במשחק הזה בית"ר יכולה להפתיע את הצהובים-כחולים. העובדה שהמשחק בסמי עופר מצוינת – בעיקר כי מדובר באחד האצטדיונים הכי מאירי פנים לבית"רים.

בית"ר צריכה להאמין בעצמה וביכולת שלה. רוני לוי צריך להמשיך באותה הדרך של השבועות האחרונים ולא לפחד. ובעיקר השחקנים צריכים להוכיח שהם יכולים לקפוץ מדרגה נוספת. בהצלחה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יצחק

    שהאצטדיון יעבור שדרוג לקור ולגשם ושיהיה מכורה יותר בחלק של הקהל שלא נמות מקור

  2. רונן

    תעברו לפתח תקוה למושבה תרחיבו מסביב לשערים היה לכם אחלה איצטדיון מיקום מעולה חניה בשפע רכבת צמודה לאיצטדיון נקבל אותכם בזרועות פתוחות ירושלים זה כבר לא עיר של כדורגל יש לכם הרבה אוהדים בסביבתנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר